what is so special about my teachers..??

by - Monday, March 16, 2009

SEKOLAH MENENGAH SAINS KUALA TERENGGANU aka SESTER..honestly ar aku tnya kat korng sume..pernah dgr ke tak nama skul aku nie..??haha..klu xprnh dgr nmpak KOMANG sgt r korang nie..haih.. SEKOLAH TOP 5 NEGARA dlm SPM 2008..xkan xprnh dgr kot..??lantak ar..cz aku tulis blog kli ini adalah ingin bercerita serba sedikit tentang pe yg 'special' sgt psal SESTER nie..

Mula2 aku msuk cam xbest jer..ye ar..aku budak 2nd in take..then kena sesuwaikan dri ngan keadaan yg agak berlainan n kena brgaul ngan budak2 1st in take yg dh lama lenal..mmg tension ar time 2..tiap kali aku nak msuk asrama blk 4 sure aku akan menangis..wua..!!xmau masuk..!!

Tapi bile dh lama2 expecially dekat2 hjung thn aku rsa cam best jer skul nie..kat sini aku belajar mcm2..how 2 be discipline, how 2 manage our time wisely, how 2 be independent, how 2 respect our seniors..everything..!! it shows that how a school can change a pupil..thats me..!! Masuk thn 2009, kehidupan aku sbg seorng remaja seolah2 drama remaja yg penuh dgn suka duka..tp byk yg suke ar..hehe..
One day, msa prep mlm, aku ngan kwn2 aku duk borak2 ar..then trtimbul ar psal hal sekolah nie..kemudian baru aku sedar..SESTER ni da something special yg aku rsa sekolah laen xkan da punyer..hehe..

teng teng teng..!! first..ckg Sej aku..Cikgu Rozazat..syok sgt time belajar ngan dier..so time belajar waktu dier mesti aku akan byk ckp gak..untill one day he said 2 my clazzmate "..sy rsa awk 2 lebih bsing dari kucing kat tepi jln.." pe lagi,,abih budak2 claz aku duk gelak kat aku..tp aku rilex jer..tp yg paling syok sekali ialah..tiap kali lepas die ngajar..aku ngan budak2 claz aku akan kire berapa bulat yg dier buat..haha..!! its true..!! tiap kali die ngajar mesti die wat bulat2 kat whiteboard..rekod paling byk ialah 54 bulat msa belajar kat Bilik Kuliah..then die akan suruh students2 dier berfikiran 'out of the box'..justifikasi..n some of the words yg aku xingt..hehe..however..i love the way he teached history..

Yg kedua..Cikgu Roseli Mamat..he teached add math..hurm.. ~ dier ngajar ok..aku phm..tp bile nak wat latihan tersekat sokmo..haha..!! kena bykkan latihan lagi nie..klu nak taw suara die slow sgt2..da skali 2 aku siap ckp lg.. "ckgu kuat sikit suara bleh tak..??" haha..da skali 2 aku ckp ngan kwn2 "..aku rsa bek ckg roseli pki healer jer.." haha..!! tp da skali 2..da sorang kwn aku..act deskamte aku ar..ske sgt tdo dlm claz..nak2 time addmath..ye ar..sore slow..dah ar duk belakang skali..so % utk trtdo 2 besar ar gak..msa kwn aku tdo nie cam2 dier bg nasihat ar..da sekali 2 dier promote psal PERMATA HIJRAH..haha..ubt nak legakan mata utk yg rabun n xnak ngantuk dlm claz..dier kata kat kedai byk..msalahnyer time aku cari xda pun..!! haha..sampi skunk aku ngan budak2 claz aku akan brckp psal hal nie..

Phtu ckg BM aku..Cikgu Jeff..wah..!! nma cam cool kan..?? yup..!! die mmg cool..aku ske ngat dier ngajar..hehe..plus..die gru claz aku..lg lah aku ske..tiap kli die bg keje aku akan cepat2 siap..biarpun slh byk..haha..!! n dier pun caring..mmg bez ar..pakej yg ckup lengkap utk jd guru kelas aku..!! haha.. dier juga orang belakang dlm bab2 amik gmbr kat skul klu da pape majlis..so jenuh ar ckg jeff duk amik gmbr2..n guess who is the most taken pixx by him..??of course me..!! haha..!!



Ckg Math Mode aku..Ckg Afidah..fuh..!! dier ngajar mmg aku tabik spring..!! aku bleh phm ngan pe yg die ajar..tp nak ingt 2 kureng sket ar..n dier sporting sgt2..so budak2 laki ske ar wat lawak2 yg cam best jer ngan dier..kdg2 ckg math mode aku nie pun akan wat lawak gak..2 yg aku SYG sgt ngan ckg math mode aku..!! i love u ckg..!!!!!




Teacher BI aku lak..Teacher Sal..fuh..!! teacher aku nie lagilah sporting giler2..bygkan kiter leh duk satu meja ngan dier,,borak2 psal pkwe ker,,psal msa silam dier ker..psal gosip2 budak2 skul aku ker..juz tggu teh tarik jer..haha..!! stu je yg pantang dlm claz dier..DONT SLEEP IN MY CLASS..!! get it..?? haha..!! over all she is good in teached us the English..and one more..Teacher Sal nie klu dier speaking laju taw..kdg2 aku xdan nak tgkap msa mula2 aku blajar ngan dier..tp skunk nie dh ok dh..hehe..



Ustaz yg mengajar pai lak..USTAZ FARID..!! ya allah..ustaz farid baek sgt2..die pun cring sgt2 kat kitorg sume..leh dikatakan sume budak sester syg kat dier..dh ar ustaz farid nie kiut..!! hehe..dier ngajar mmg bez ar..leh phm..kdg2 xterhad kepada belajar 100%..sometimes die wat game..tp game yg brkaitan ngan pai ar..dier slalu bg nasihat kat dak2 claz aku memandangkan dlm form5 dier ngajar kelas aku jer..hehe..da skali 2 aku dgr dier mengaji..masyallah..!!sedapnyer suara Ustaz Farid mengaji..rsa tenang je ati nie..klu nak taw Ustaz Farid nie pun warden kat aspura..so klu nak mintak kuar or cuti senang ar cket..hehe..

Chemis..!!I hate this subject last year..but it change in this year b'coz CKG NORAIDA yg mengajar..!!hehe..klu dier ngajar kan,, silibus yg thn lepas pun aku bru phm thn nie..cz klu dier ngajar dier bg taw satu-satu smpi kiter phm..wua..!!aku suke sgt dier ngajr..klu bincang kertas exam,,mau dekat 3 mggu cz dier akan bncang smpi ke akar umbi..sayang ckg..!! n untuk pengetahuan korang sume, Ckg Noraida nie mmg sporting..!!bertambah2 lah syg aku kat Ckg Noraida..




BIOLOGY..diumumkan keberangkatan msuk CKG MELI...!!ckg yg pkar bab2 bio nie..kdg2 aku ngantuk gak time dier ngajar..da skali 2 dier suh aku brdri cz asyik tdo jer..haha...TAPI..!! sejak dr 2 aku tebus balik ngan tdak tdo..caranyer...aku salin jer ngan nota2 yg dier bg kat LCD..bkan setakat salin ok..!!siap ngan phm skali ar..phtu mula ar aku tnya soalan2 yg agak hurm.. ~ haha..!! budak byk mlut..bese ar..byk sgt songeh dier..smpi da skali 2..dr sumber2 yg bleh diprcayai ar..budak laki claz aku ckp "..aku xngantuk langsung dlm claz ckg td.." haha..knp..?? LU PIKIR R SENDIRI..!!

Guru yg terakhir sekali ialah CKG LATIFF..!! ckg fizik aku..dier ngajar..aku phm..tp kdg2 klu set2 claz aku ngantuk kitorng suh ar dier brcerita..kdg2 dier bg teka teki..mau pecah kepala otok klu dier bg teka teki..kdg2 dier brcerita..aku ingt ag satu 'ceramah' dier.. 'cara2 utk menjd kaya' haha,.!! aku rsa cam aku bukan dlm kelas fizik pulak..!! alah,,agpun ckg aku nie mmg brniaga pun..xclap aku dier bela lembu..betol ker..??? hurm.. ~

SO..itulah crita serba sedikit psl ckg2 yg ngajar claz aku..da ag tp ckg yg len2 2 jrang2 je msuk claz..Ckg Nazifah..Ustazah Sakinah ..benda ag erk..??yg nie je yg aku ingt..

Aku cerita nie bukannyer per..bukan nak malukan ckg2 sndri..tp aku nak nyatakan kat sini yg aku BANGGA mempunya ckg2 yg ckup2 SPORTING BAEK KELAKAR n bla bla bla..even kat skul lama aku dulu pun bleh kire ngan jari jer..tp klu kat SESTER sume ckg macm nie..kdg2 rsa cam RAPAT sgt2..bukan nak kata dorg xprnah mrh..pernh..tp bile kitorng wat salah lah..hehe..
Kesimpulannyer..syg ar ckg2 korng dgn pe cara skali pun..ckg nie adalah org yg BRTANGGUNGJWB dlm menurunkan ilmu dier kat kiter..so tugas kiter hnyalah utk belajar brsngguh2 n jgn sakitkan at ckg..dan skali ckg dh trasa at ngan ckg,,mmg sush ar kiter pd msa dpn 6t..klu kiter da wat salh ngan ckg cepat2 minx maaf cz takut 6t xberkat ilmu yg diajar..b4 i end of my story i want 2 tell u guys that..
I LOVE ALL MY TEACHERS..!!!!!!!!!!!!!!

You May Also Like

5 comments