In My Hand, Alhamdulillah :)

by - Saturday, November 17, 2012


Assalamualaikum


"Awak nak apa?" 


Gulp! Terus rasa macam happy nak mampus bila ditujukan soalan yang begini. Act sebelum results keluar lagi, ayah aku dah tanya aku "Sara nak HP apa?" Dalam otak aku, aku sendiri blurr tak tahu nak HP apa tapi aku ada buat research dekat Google and tanya pendapat kawan-kawan aku pasal gadjet mana


Ramai suggest iPhone tapi sorry? Aku tak berminat dengan iPhone. Dont ask me why sebab entahlah ~ aku sendiri tak tahu apa dosa iPhone tu dengan aku sampaikan aku macam tak nak guna iPhone tue. Huhu ~


So after aku bagitahu dekat mama and ayah aku pasal results aku, diorang macam happy giler tapi aku macam wat lek wat cool je sebab kegembiraan tu dah berlaku pada saat aku tengok results lagi HAHA :D Ayah aku dah bising bising "Woo! Tingginya! Tahniah!" Mama pulak "Pandai anak mama"


Then after that, my dad asked that question and it takes so longggggggggggg for me to answer that. HAHA :D Sebab aku memang aim nak HP baru cuma aku tak tahu nak HP apa. So after a few suggestion(S) from my friends, googling this and there, reading the reviews, fikir macam-macam benda, ask the opinion from all the people that I knew (HAHA), so here I take this one ;



Kenapa amik S2 sedangkan ada yang keluar S3? Sebab aku dah berkenan dengan yang ni sejak aku tengok dia pada kali pertama. Nampak tak? Dah lama kan? So bolehlah dikatakan aku memang setia. HAHA :D Tak ada kaitan langsung! -__- Lagipun S3 macam besar sangat, kang susah pulak aku nak bawak ke hulu ke hilir. Yang S2 ni pun aku dah risau dah takut tak muat poket jeans -__-


Lagipun, kalau aku amik S3 ; harga lebih kurang sama dengan iPhone dan kawan-kawan aku cakap "Baik amik iPhone dari S3!" Masalahnya ; aku tak nak guna iPhone so here we goes ~ amik S2 pun cukup :)


Ni pun aku dah syukur alhamdulillah dah sangat-sangat sebab ayah aku belikan S2 dekat aku sebab aku ada jugak fikir yang HP ni mahal jugak tapi dah ayah aku cakap takpe sebab sebagai hadiah so yeah ~ lets take it! :D


Thank you mama! Thank you ayah! :D Hewhewhewhw ~


Tapi aku tak amik pape plan internet lagi sebab aku ingat just nak guna Wifi je mana-mana yang ada sebab aku kan dah ada broadband. Papehal pun ~ broadband aku tak kan TAKKAN stopkan perkhidmatan dia!  Tak ada broadband, tak ada entry baru dekat blog HAHA :D


So korang ada suggestion tak which internet plan yang macam bagus dan sesuai dengan status life aku seorang student? Sebab aku tak nak spend too much money on this credit-credit things sebab duit tu aku rasa aku boleh guna untuk banyak lagi benda selain dari credit-credit nie


And one more ; what are the important app yang memang WAJIB ada? Yang berguna pada korang selain dari FB, Tweet, Insta and Whats App? Contoh ; macam free map ker, free dictionary ker? Mind to share? :)


Adakah saya menjawab persoalan awak, wahai Cik Aiesha Amel? :)


     

You May Also Like

13 comments