Something Need To Be Shared

by - Thursday, December 26, 2013

Assalamualaikum


Dah lama kan aku tak update blog? Dah lama kan? Maaf beribu maaf. Aku terlalu busy nak update. Semester ni aku rasa memang aku sibuk sangat. Macam-macam benda aku kena buat dan kalau tak ada kerja, aku pergi keluar dengan kawan-kawan aku. Macam tu lah biasanya hehe :)


Tapi hari ni, saat ini dan malam ini ececeh ayat haha :D Aku nak meluangkan masa sebab aku rasa aku tak ada mood nak study. Oh ya, final exam budak Degree tak lama lagi dah dan aku sedang update blog macam tak ada benda lain nak kena buat haha :D 


Actually, aku tak ada mood nak study. Aku dah try tapi macam yaaa, kau tahu tak bila ada masa-masa tertentu kau macam boom ~ terus macam tak ada mood, nak rehat kejap dan nak buat something yang kau rasa macam kau nak buat? So here I am, updating my blog cause I think this may help me, Insyallah :)


Cakap pasal final exam, aku macam okay tak okay jugak lah. Aku study, dapat habis chapter dan aku faham cuma aku rasa macam progress aku slow. Tak productive orang kabor, haha. Takpelah, ni maybe starting point dia nak amik mood study kot. Aku harap esok lusa akan adalah mood study tu, insyallah


Kalau pasal life aku, Alhamdulillah, aku sangat bersyukur dengan apa yang berlaku dan apa yang ada dengan aku sekaran nie. Aku macam okay dan just follow the flow sahaja apa yang berlaku dan terima dengan hati yang redha. Mama Ayah dan Hakim yang sentiasa ada dengan aku, kawan-kawan. Tipulah kalau aku cakap aku tak nangis ke apa kan, tapi aku anggap tu semua adalah dugaan. Dan aku percaya, setiap dugaan yang berlaku dalam hidup aku adalah tanda Allah sedang berbicara dengan aku :)


Bila dah semakin besar nie, yelah tahun depan lagi beberapa hari lagi nak muncul kan? Hehe. Aku macam faham dan sedar kehidupan kita ni sebenarnya adalah bukan kerana diri kita semata-mata. Kita ada orang lain yang perlukan kita, yang masih perlukan kasih sayang. Kehidupan memang mengajar kita untuk menjadi lebih matang dan matang itu hanya akan dapat kita perolehi dengan pengalaman.


Dalam life ni, tak semua orang akan lalui benda yang sama kita lalui dan mereka ini pasti takan faham apa yang kita rasa. Apa yang kita boleh buat adalah saling support mereka dengan sebaiknya dan ada dengan mereka kerna bagi aku, aku faham bagaimana rasanya bila kau perlukan seseorang tapi kau tak ada orang nak diluangkan bersama. Trust me, I know how that feel


Entahlah. Aku rasa macam aku membebel banyak je nie haha. Kesian korang kena baca kan? Takpelah, atleast aku rasa macam lega sikit bila dah luahkan apa yang aku rasa. Sebab aku rasa melalui kata-kata, aku dapat zahirkan apa yang aku rasa dan perasaan aku jadi lega selepas itu. Dats how I roll :)


Doakan aku untuk final exam nie. I need that. Insyallah nanti cuti semester nanti, adalah benda aku nak cerita dekat korang semua, kalau ada lah haha :D

Nampak kurus kan? HAHA Nampak je -.-

     

You May Also Like

0 comments