Entry Baru Untuk Tahun 2015 ; Masih Perihal Belajar :)

by - Tuesday, January 06, 2015

Assalamualaikum


Hai semuaaa. Aku harap tak terlambat lagi kot aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru 2015 kepada semua. Seperti orang lain, aku pun mengharapkan tahun ini akan lebih baik dari tahun sebelum ni. Yeah, sounds cliche kan tapi yelah ~ ini harapan aku, bukan harapan korang! Kesah pulak aku hahahha


2014 dah cukup sakit aku rasa. Bukan untuk diri sendiri tapi juga untuk kita semua. Dengan macam-macam terjadi ; bermula dengan MH370, kemarau, catuan air, kemudian banjir dan MH17 lepas tu dengan AirAsia - dah cukup terang-terang yang Allah swt nak tegur kita. Mungkin kita terlupa dengan Dia dan ini caranya Dia nak tegur kita.


Aku teringat Abang Bon pernah cakap "kadang-kadang kita terlalu angkuh dan riak dengan apa yang kita ada sampaikan kita terlupa asal-usul kita, dari mana kita datang" Yes. This hit me so much masa aku pergi kem dekat Gunung Ledang. Actually, aku ada tulis cerita masa p kem ni tapiiii hahahah tak upload sebab macam serabut sangat masa tue. 


So yeah ~ sekarang aku nak tulis pasal diri aku pulak! HAHAH So sekarang ni aku tengah menghadapi my final examination for my final semester! Wohhaaa! "Untunglah dah nak habis belajar" semua orang cakap macam ni but trust me, "Hello, apa yang bestnya habis belajar? Lepas ni kau akan kerja, lagi penat tau tak?" 


I dont get it. Student life best kot. Kau boleh enjoy. Nak pergi kelas ke tak nak, suka hati kau hahahah Lepas tu hang out dengan kawan-kawan semua, eiii seronok tau tak? Tak payah nak fikir apa-apa. Memanglah penat belajar tapi bandingkan dengan penat kerja ; kau rasa mana lagi best? Kalau tak, takkanlahhhh ada orang yang dah kerja cakap "Rindu nak belajar balik" kannn? hehhehe


Speaking of belajar, well - hari tu aku dan kawan-kawan buat ViVA presentation. Mak aihh ~ berdebar giler kauuu ~ Macam apa je. Sebab panel aku tu pun bukan calang-calang orangnya. Bila aku cakap je siapa panel aku, mesti kawan-kawan aku akan tunjukkan reaksi muka yang macam "Habislah kauu" Hahahha


Tapi yang lawaknya, esok nak Viva ; petang tu aku dengan partner aku baru nak finalized slides kitorang. Nak kemaskan apa-apa yang patut. Malam before that, kami tidur awal kot sebab ViVA aku pukul 7 petang. Bangun dari tidur, rehearsal apa-apa yang patut. Sekali Nad cakap "Mai, pukul 3 kita tidur. Pukul 4 bangun dan terus siap-siap p fac" HAHAHAHA


Overall, Alhamdulillah. ViVA kami mendapat pujian dari panel aku. Panel aku cakap "An amazing presentation and a very good ViVA among Part 6 students" Lepas tu panel kedua pulak suggestkan kami bawa research kami ke pihak atasan sebab dia cakap apa yang kami buat ni memang boleh dijadikan satu contoh yang baik. Masa tu memang aku rasa macam nak menangis pun ada sebab rasa macam berbaloi kott usaha kami

My research partner and I :D

So habis je Viva, masing-masing pakat balikkkkkkkkkkk sebab kami dah tak ada kelas lepas tu kami start exam pada bulan 4 hb Januari 2015 ; which is dalam dekat 3 minggu kottt ahhaha masyuk tak ada kelas, Viva dah lepas. Just tinggal nak final exam je hihihi


Tapi aku tak balik lagi sebab ada kerja nak kena settle. So sementara tu aku temankan kawan-kawan aku pulak yang nak VIVA. Kasi moral supportlah dekat diorang. ViVA kot! Berdebar sampai nak tercabut jantung ni hahh ~


Diorang yang nak present ViVA tapi aku yang debor semacam padahal aku dah lepas ViVA dah masa aku teman diorang present tue hahahha

Nah ~ budakbudak Benchmark, originally came from UITM Dungun bebeh! hehehe


My classmates, jebons-mate

So after habis ViVA tu, barulahhh aku balik rumah. Sebab apa? Sebab aku pergi interview untuk Master :) To be honest, aku memang tak terfikirkan yang aku akan pergi sebab aku bajet macam nak kerja dulu, nak buat itu ini lah kann tapi bila mama ayah bagi full support, aku pergi lah :) Aku ingat lagi, pagi before pergi tue, aku duduk termenung depan TV sambil otak aku macam berfikir "Betul ke tak apa yang aku buat nie?" Hahahah tapi pergi je lah kan, dah ada peluang nie :)


Suprisingly, Alhamdulillah - the interview went well and I managed to make new friends which are most of them are my batchmate hahhahaah. Teruk perangai aku ni baru nak kenal dengan batchmates sendiri lulz -.-


Tapi buat masa ni, aku tak sure 100% lagi sebab aku ada plan lagi dalam bulan Februari nanti. Tengok dulu menjadi ke tak. Sebab aku ni hanya plan je tapi yang terbaik semuanya datang dari Dia. Aku harap sangat semua urusan aku dipermudahkan ; baik di dunia dan akhirat :)


Well ~ tahun 2015 juga menyaksikan FB aku penuh dengan invitation kawan-kawan yang nak kahwin lah, bertunang lah. Ada yang tengah mengandung lah, ada yang dah ada anak. Ada yang dah nak masuk anak kedua. Well ~ this is a reality yang aku kena hadap sebab aku dengan kawan-kawan aku bukannya kecik lagi :)


Tapi bila one of your bestfriend, soulmates dah nak kahwin dan tak pernah sangka dia akan kahwin dulu antara kita semua ; apa kau rasa? Well ~ i felt something inside especially when we chatting through whats app.


Sabar. Itu yang paling utama dan teruskan berdoa :) Alaaa, adalah tu nanti, tak lama dah tue. Kejap je lagi :)

Okay got to go. Ada kerja nak kena siapkan :)

Two more papers and I'm done with Degree!
Work or Master? Wallahualam ~ Doakan yang terbaik untuk aku ye! :)

p/s : Rindu dekat budak-budak SMF, BACAS dan CASS. Apa khabar mu di sana? Dah lama tak meeting sama-sama kan? :')

 

You May Also Like

0 comments