Of Study and Life

by - Sunday, May 08, 2016

Assalamualaikum


Hai semua orang! Bertemu lagi kita kembali dalam Channel 123 iaitu Astro apa entah sebab dah lama tak tengok TV so lupa  lulz -.-


Petang petang macam ni macam nak rest kejap otak dan rasa macam nak menulis, so yeah. Hadap je lah ye apa yang aku nak tulis nie :p


Sekarang ni, aku memang agak ketinggalan dalam buat kerja. Yelah ~ kawan-kawan aku semua dah siap Chapter 4 5 dan aku masih duk stuck dengan nak key in data dalam SPSS. Tapi sabar. Rileks. Aku akan cuba catch up slow slow. Well ~ aku rasa kepulangan aku ke Shah Alam nanti akan buat hidup aku mess up jugak lah sebenarnya. Sebab aku ada article review nak kena buat, assignment Local Govt yang nak kena submit next week, which is our presentation yang dapat "Well done!" dari Dr Hardev dan juga presentation Project Management pasal one of the knowledge areas, Human Resource yang dapat "Well done!" jugak dari Dr Aliza. Alhamdulillah :) These two words really made my day, walaupunnnnnnnnnnnnnnnnnnn berguling macam apa masa nak tulis dan siapkan presentation ni :)


Presentation Project Management dengan diorang. Missing in Action ; Naim
Hanya Allah swt je tahu betapa tak fully preparednya kitorang
masa nak present Proma hari tue hahaha
Tengok mata bengkak sebab tak cukup tidur

Present Local Govt dengan Tina.
Dari Degree ke Master sekelas dengan dia :)

Aku sangat bersyukur sebenarnya sebab dapat Dr Azizan sebagai supervisor aku sebab dia sangat-sangatlah guide aku 100% dan bagi nasihat dan kata-kata semangat dekat aku. Aku selalu jumpa dia untuk borak dan consultation pasal research aku dan setiap kali jumpa, mesti dia selalu bagi aku semangat yang terus macam nak terus buat research dan every time aku nak keluar dari bilik dia, mesti dia akan cakap "Take care Maisarah" Weyh ~ thats really means a lot to me okay! 


Dah lah dengan saat-saat genting macam ni. Aku selalu bagitau aku risau dengan research aku ni tapi dia selalu cakap "Buat slow slow Maisarah, awak boleh buat. Awak bertenang dan baca elok elok dan fokus pada apa yang awak nak buat" Ya Allah, terima kasih sangat-sangat sebab pertemukan aku dengan Dr Azizan! :D

Main dengan kucing ni sebenarnya boleh release stress tau

Sem last Master ni, really aaaaaaaaaaaaaa I tell youuuuu ~ Memang macam lain macam penangan dia. Esp dengan research ni lah. 16hb ni kena submit dan end of this month, kami ada VIVA which is aku tak siap pun lagi! Panik jugak tapi aku cuba bertenang sebab kalau panik kang, satu benda tak menjadi. Walaupun ada time time nya aku macam down terus, esp bila tengok kawan-kawan dah jauh ke depan ; aku macam sabar sabar sabar. Aku akan contact dengan parents aku, contact dengan kawan-kawan lama dan mereka-mereka ni lah yang ya Allah sentiasaaaaaaaaaaaa bagi support dan percaya dengan aku. They dont easily give up on me and for that, Im really appreciate that. Thank you, you know who you are :)

My everything :)

Haaaaaaaaaaaaa apa lagi eh nak tulis? Oh ya, Jumaat hari tu aku p Institut Jantung Negara untuk edar questionnaires research aku. Alhamdulillah, it went well. Mula-mula lepak dekat cafe sambil cari nurse dan kemudian p jumpa Kak Zafirah, my neighbor masa stay dekat Gong Kedak dulu. Its been ages since we last meet okay! Dulu-dulu selalu gerak p sekolah dengan dia. Sekarang? Dia dah preggy anak ke dua dah dan Insha Allah akan give birth next month! See? How time flies okay! Lama giler kitorang borak. It feels good to have someone to make you remember your childhood memories :)

With Kak Zafirah
Aunt Teh, her mum cakap "Cerianya Sara" bila tengok gambar aku nie
hahhaahaha

Well, kalau sekarang ni orang tanya aku ; aku memang nak fokus dengan belajar. Nak habiskan cepat cepat Master ni dan kerja! Tak tahu lah kerja apa kann tapi yeah ~ we gonna look for it! If anyone need someone to fulfill the vacancies in their company related about Human Resource, Management or Administration, do let me know okay! I will available insha Allah this August! :p 


Aku ada planning aku sendiri. Cuma malas nak bagitau dekat orang lagi sebab takut tak menjadi kan? Sekarang ni doa je banyak-banyak!


Dah dah ~ sekarang aku nak sambung buat SPSS aku kejap. Tak lama nanti nak submit dan VIVA. Wehh ~ dah nak VIVA dah! Setahun dah berlalu sejak aku ambik Master ni. Cepatnya masa berlalu! 


Ya Allah, permudahkanlah urusan Mysara Newrie dalam menghabiskan Master dia dan semoga dia mudah mendapat kerja yang sesuai dengan dia. Insha Allah amin!


 

You May Also Like

0 comments