Between cheeky & sassy

by - Thursday, May 27, 2021

Assalamualaikum wbt

Fuh! Hi semuaa! Aku rasa aku dah lama gilaaaaaaaa tak update tentang perkembangan diri sendiri ni

Ever since aku dah banyak lepak dekat IG aku, aku banyak spend more time dekat sana je, malas betul nak datang sini and tulis

Actually ada je update cuma more on about my business je lah kan? Tak ada pun update tentang diri sendiri hihi

So to those who asking (walaupun tak ada hahahah) Im good! Alhamdulillah syukur. Im still the old me, with better version I guess? Taktahulah tapi aku rasa aku okay je lah :)


More on positive thinking kot sebab aku dapat komen yang macam tu dari kawan-kawan aku. Even my new friends from ClubHouse (hi geng Fate Community!) pun cakap benda yang sama so Alhamdulillah :)

Tapi tipulah kan kalau "takkan lah tak ada bad day untuk dia?" Mestilah ada weh, cuma aku rasa macam benda tu jangan dilayan sangat, jangan nak fokus sangat. Sedih dan moody lah dalam masa 2 3 hari then lepas tu get up! Kenalah get up sebab tak ada sape yang nak buat benda tu selain daripada diri kita sendiri kan? Heheh

Hmm.

Actuallykan, kalau nak dicomparenkan dengan last entry aku pasal diri aku, yeah almost setahun aku tak ada pun tulis dekat sini pasal diri aku, my inner thoughts ke apa. 

Sebab bila dah meningkat dewasa ni kan, aku lagi senang dan tenang untuk simpan, muhasabah diri sendiri, rasa macam nak chill jee. Tak nak share dengan orang lain sebab tak nak serabut

Lepas tu bila kita dah terbiasa simpan sendiri, kita jadi malas nak cerita dekat orang, even termasuk dengan menulis blog ni hahaha Aku sendiri tak tahu adakah aku masih ada kekuatan menulis sama macam aku tulis blog 5 tahun lepas hahaha

Well, things changes kan? 

Aku boleh cakap yang aku dah berubah, dari segi dalaman dan fikiran aku. Fizikal ni tak tahulah hahaha Nantilah dia berubah kot? HAHAHHA

Tapi perubahan ini aku suka. Aku jadi lagi preserved, tenang dan rasa macam hmm nak benda yang baik-baik je. Tak nak serabutkan diri dengan benda-benda mengarut, benda-benda yang ada negatif. Ish tak nak dah, nauzubillah 

Sebab aku rasa dalam life kau kena hargai apa yang ada dengan kau, tak kisah lah benda tu kecik ke besar ke, just hargai dan cara untuk menghargainya adalah dengan bersyukur. 

Kau dapat makan? Syukur
Kau dapat parking kereta? Syukur
Kau dapat register vaksin COVID? Syukur
Kau dapat duduk dengan mak ayah? Syukur

Sebab kita selalu fokus pada benda dan kejayaan yang besar-besar sampai kita lupa nak tunduk dan berterima kasih dengan benda-benda yang kecil sebegini




Almost thirty but the cheeky is always in me 


  
Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments