Learn To Know Yourself

by - Tuesday, October 05, 2021

Assalamualaikum wbt

Aku pun hairan kenapa dalam masa dua hari berturut-turut, jari aku cepat jeeeeee nak menulis dekat blog. Kalau tak, memang tak lah kan ehehehe

Ceritanyaaa Alhamdulillah im doing good, im feeling better than yesterday. Tak tahulah kenapa semalam macam hmm tak betul je aku rasa, rasa moody je tapi harini, Alhamdulillah aku rasa okay je

Biasalah tu kan, perempuan. Perempuan memang banyak emosi, ada benda jeeee nak triggered, nak moody tapi kena pandailah control diri sendiri kan

Cuma yang peliknya bila kita ni selalu sangat terlalu ikut dengan emosi. Bila sedih, sedih sangat-sangat sampai berbulan-bulan jadinya. Kalau menangis, hari-hari nangis

Dont get me wrong

Aku pun selalu gak rasa down dan sedih. Nangis je lah. Tapi kuncinya adalah kita kena terima rasa sedih dan negatif tu sebab itu adalah normal. Youre allowed to feel that

Tapi lepas tu kena belajar lah macam mana nak upkan balik semangat. Kena belajar nak control diri, takkan nak nangis sampai ke malam? Betul tak? 

Treat yourself with something good pun best tauu hehehhe

Apa yang aku nak sampaikan ini adalah learn to know yourself better. You know yourself then you will love yourself better. Kalau rasa sedih, apa yang nak kena buat untuk rasa okay. Kalau rasa gembira, apa yang perlu buat untuk kekalkan lagi rasa happy tu. Macam tu lah :)

Aku ni pun manusia normal, ada time down ada time hyperactive. Alah, biasalah tu. Jangan ingat aku ni macam hebat sangat, aku ni ada je downnya tapi kita pandai-pandai lah cover supaya orang tak nampak sangat. Malu weh kalau meroyan over sangat dekat social media, orang baca jeeeee

Ni pun aku dah delete banyak dah post lama-lama aku dekat blog sebab ada post yang jiwang sangat hahahahhaha Cringe weh bila baca balik, like "apo masalah kau ni?" hahah so delete deleteee! hahaha

Take care girls! Papehal boleh cari Mai dekat Twitter okay? :)

p/s : Nak kecutkan jerawat? Meh contact Mai jugak


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments