Kucing ; Makhluk Comel dan Manja :)

by - Friday, April 08, 2011



Salam. Pagi ini aku bangun awal dan bila tengok kawan-kawan aku masih bergelimpangan lagi duk tidur, aku pun apa lagi, sambung tidurrrrrrrrrrrrrr. Haha :D


Weyh janganlah salah anggap. 2 minggu kebelakangan ini, kitorang memang sibuk betul dengan test, quiz dan assignment. Minggu ini je kitorang freeee ! So haruslah nak qada' balik tidur yang lepas-lepas kan? :)


Pagi ini aku nak bercakap pasal


KUCING !


Hey ~ Sape yang suke kucing sila angkat tangan ! Sebab aku memang suke dengan kucing. Hehe :) Aku bela kucing dari aku tadika lagi sampailah sekarang. Ada nama Comel, Hitam, Johny. Haaaa ~ Tu je lah yang aku ingat. Haha ;D Tapi Comel tu aku bela dari aku tadika sampai sekarang :) Cuma sekarang die dah tua lah -.-


Kenapa orang suke kucing? Well ~ As we can see is cat is one of the most cutest animal in this planet. Wah ~ Speaking London gitu Haha :D Kucing ini kalau muka dah comal, memang comel giler-giler. Dari kecik sampai lah ke besar. Dah lah manja. Haih ~ Geram aku >.<

Disebabkan sifat kucing yang macam tue, ramai yang suke dengan kucing dan jadikan kucing sebagai haiwan peliharaan. Termasuklah dengan aku :) Dan sebab itu tak mustahil Nabi Muhammad saw sukakan kucing jugak


Ciri-ciri istimewa yang ada pada kucing ialah kucing ini seolah-olah tahu dan faham dengan apa yang die cakap. Walaupun die tak boleh cakap tapi atleast die dapat mengiau. Hey ~ Itu pun dah cukup baguslah sebab atleast die respon dengan apa yang die cakap


One more thing, kadang-kadang bila kita cakap dengan kucing, die tengok je dekat kita. Takpun, mesti dia akan duduk atas riba kita. Tu tandanya die setia mendengar apa masalah kita.


Honestly, kucing aku memang faham dengan apa yang aku dengan mak aku cakap. Kalau die kena marah, memang merajuk lah dengan mak aku dan aku. Kononnya tak nak makan. Tapi last-last makan jugak. Haha ;D


Kucing jugak memang manja. Bila kita tengah duduk tengok TV, konfem dia akan duduk sekali dengan kita. Atleast die duduk atas riba kita ker, die tidur sebelah kita ker. Itu lah sifat kucing. Manja dan comel. Haih ~ Kalau lah kucing boleh cakap, kan best. Haha ;D

Lepas tu kan kalau kucing lari-lari mesti nampak comel. Ditambah-tambah lagi dengan bulu die yang ditiup angin. Hailoh -.- Rasa nak gigit gigit je kucing tue. Haha :D comel kan? Heeeeee ~


Kalau kucing tu terkejut dengan kita, sumpah kelakar. Aku pernah lah tengok kucing tu duk jilat-jilat bulu die. Aku tengok je dan tak lama lepas tu aku nak usap lah badan die kan. Sekali die melompat tinggi giler lepas tu tengok dekat aku dan ekspresi muka dia macam "Terkejut aku" Haha :D Sumpah aku gelak sorang-sorang masa tu


Kucing jugak garang taw bila ada masa-masa die. Macam kucing aku, die tak suke kalau ada kucing lain masuk dalam kawasan rumah aku. Kalau ada yang masuk, die akan tengok dan gaduh je dengan kucing aku tue. Haih~ Tak padan dengan betina, garang nak mamposss. Haha ;D


Walaupun die garang, sebenarnya die menjaga rumah kita taw. Mungkin die tak nak kucing lain masuk dalam kawasan rumah aku sebab tak nak kucing tu buang tahi merata-rata ke. Kang bagus macam tue kan? As the results, tak ada kucing lain pun yang berani masuk dalam kawasan rumah aku. Haha ;D


Kalau ada yang tak suke kucing tu, takpelah ~ Nak buat macam mana tapi atleast jangan lah pergi tendang atau sakiti kucing. Aku memang pantang kalau ada orang yang sakitkan kucing. Kalau ada yang buat depan mata aku, aku sekeh kepala die. Biar die tahu sakitnya kena pukul. Haha :D


p/s : Salah seorang dari kawan aku nak bagi kucing dekat awek die sebagai hadiah hantaran. Haha ;D Sweet kan? :)


You May Also Like

4 comments