Study Week Yang Penuh Dengan Suka Ria?

by - Saturday, December 26, 2015

Assalamualaikum


Sekarang jam menunjukkan pukul 6.00 petang ketika aku tengah taip entry ini. Orang cakap, tak baik study dan menghafal selepas Asar so meh kita update blog! Mueheheheh


Sekarang ni aku dan kawan-kawan aku tengah macam busy dengan belajar sebab yelah ~ kami ada final examinationnnnnnnnn pada haaa, tengok je lah jadual dekat bawah nie :)


28 DEC - LEADERSHIP
3 JAN - STRATEGIC MGT
9 JAN - POLICY ANALYSIS
16 JAN - ETHICS


Dan semuanya paper waktu pagi tauu! Yang paling best sekali, semuanya gap panjang! Yeayy! Aku sebenarnya tak kisah paper habis lambat asalkan aku ada gap masa yang panjang untuk aku dan kawan-kawan aku belajar. Yelah ~ atleast ada masa kami nak buat discusion kann heheh

Speaking about study, kali ini aku dan kawan-kawan aku buat pendekatan yang baru dan sangat-sangat memberansangkan hasilnya hahahha Kitorang bahagi-bahagikan chapter apa yang masing-masing kena buat, buat nota dan fotostat nota tersebut dan bagi dekat kawan-kawan. Then, kami akan buat discussion, cari contoh-contoh dan jugak explain semuanya

Ya, kami belajar dekat Teh Tarik Place hahahha
Tukar-tukar mood belajar lah katakannnn  ~ hehehe

Sounds cool kan?! Baik cakap cepat! Sebab ini je caranya macam kami boleh belajar dan nampakk apa yang perlu kami buat. Kalau study sorangsorang, mau nangis jadinyaaa T.T Alhamdulillah, setakat ni memang teknik tu berkesan dan menjadi dan buat study tu lagi more fun sebab sambil study sambil kami gelak-gelak macam tak ada pape yang berlaku hahahaha ambuiiii ~ 


Okay. Bila dah stress belajar, mestilah kita akan macam nak having fun kan? So hahahhahaha aku dan kawan-kawan aku memang mempunyai inisiatif untuk releasekan stress dan bagi reward pada diri sendiri setelah habis belajar. Hehehehe apa yang kitorang buat?

YESSS! KAMI MAIN SEMUA GAMES NI! HAHAHHAHAHA

Old Maid, Snap, One Happy Family, Donkey, Jutaria! Hahahahah yessssssss! Memang seronok giler bila dah penat belajar, tetiba main game kanak-kanak ni hahahhaha terus macam yeayyy, ceria kembali hidup ni macam dah habis final exam! HAHAHA Terus teringat zaman main card games ni masa sekolah rendah setiap kali lepas habis peperiksaan akhir tahun hehhehee


Boleh dikatakan sepanjang study week kami buat macam nie. Lepas belajar je, mesti nak main games. Hahahah tak kisah lah main games apa pun asalkan memang main games. Dannnnnnnnn the worst part is, siapaaaaaa yang paling kalah akan kena denda! Mula-mula denda macam biasa je tapi sekarang ni, denda macam makin mengganas! Hahaha


Antara dendanyaaaa, korang pergi lah cek sendiri dekat IG aku. Ada video-video yang aku dan kawan-kawan aku kena buat sebab kitorang kalah main games -.- Hahahah tapi memang seronoklah sebab dapat release stress kejap. Plus, ianya akan buat kami macam "jom belajar!" sebab selagi tak habis belajar dan capai target kami, kitorang takkan main games ni! Thats our rules :)


Alhamdulillah, dengan cara ni kitorang macam having fun ourself. Benda ni simple jeee, yelah setakat main card games dan Jutaria je tapi kitorang memang enjoy giler. Nak pulak dengan member sekepala dengan aku, memang double the fun lah. 


Cuma ada one time tu, kitorang p release stress, naik rooftop and tengok Shah Alam pada pukul 3.00 pagi. Subhanallah, cantiknyaaaaaaaaaaaaaaaaaa! Dengan lampu lampu dan cahaya sejuk dan juga cahaya bulan, memang cantik sangat. Masing-masing senyap kejap sebab kekonon menghayati pemandangan hahahha Sejam jugak kitorang lepak dekat rooftop 

CANTIK KAN?! :D

Whatever it is, korang yang baca blog aku nie ; tolong doakan aku dan kawan-kawan aku berjaya lepas untuk semester ini supaya kami dapat proceed ke final semester sem depan! Lepas tu target nak Grad On Time (GOT) Wohoo! Lepas tu habis Master dah! Ya Allah, kejap je kan masa berlaluu?


Semoga Maisarah dapat jawab soalan exam dengan bagus, cemerlang. Dipermudahkan untuk menulis, berfikir dengan baik, dapat evaluate dan analysis semua soalan dan berikan jawapan yang logik akal dan luar dari kotak fikiran. Semoga dia dapat Dekan semester ini


Terima kasih sebab tolong doakan! :) Sayang semuanyaa!

O Allah, please ease my journey


     

You May Also Like

0 comments