Majlis Sambut Menantu Ahmad Muhammad & Nisa Shorkeri :D

by - Thursday, March 17, 2016

Assalamualaikum


Marilah kita bercakap pasal Majlis Sambut Menantu Ahmad & Nini pada minggu lepas! :D #AhmadNiniBigDay! :D


Hari Sabtu kami semua bebudak ChaYaNunAlifBa yang mana available p SMK Desa Perdana sebab nak p rewangggggggggggg untuk wedding Amad Nini. Kami sampai dalam pagi dan terus buat goodies. Dah settle goodies, kami buat bunga telur pulak hihihi 

ChaYaNunAlifBa yang merewangggggggg!

Sebenarnya aku pun first time jugak ni buat bunga telur tapi lepas dah try try buat, fuhh ~  okay dah lulus ni! Sambil buat bunga telur, borak-borak dengan makcik yang join kami rewang tapi kami je lah yang golongan muda yang tolong diorang hahahah Sambil buat bunga telur, sambil borak dan gelak-gelak. Ambuiii suasana meriah di hari raya sangat hahahahah


Punyalah syok berborak, tup tup eh eh dah habis buat goodies dan bunga telur! Wow! Sumpah rasa kejap giler kitorang buat hahaha yeay yeay! Around tengahari dah siap semua kerja. Lepas tu makan dan cubaaaaaaaa teka kami pergi mana? Yes. Kami p karaoke hahhaha :D Asalnya nak buat inai untuk pengantin baruu tapiii kedai pulak tutup -.- 


Esoknyaaa, kitorang gerak ke SMK Desa Perdana dengan dua buah kereta. Just niceee weyh kitorang sampai je Amad and Nini dah nak bersanding! Yang kelakarnya, tak memasal Tirah dan Alep kena jadi pengapit dioranggg. Baru je sampai teruss "Tirah kau jadi pengapit Nini!" Hahahhahahaha

Pengantin bersanding :)

Yang paling best, kitorang dapat makan dekat meja pengantin hahahhaha Bak kata Naim "Ini rezeki kita ni" Hahah so dapat merasa laaaa makan dekat meja pengantin :)

Rezekiiiiiiiiiiii :D

Eh eh sebenarnya bukan benda tu aku nak cakapkan. Well ~ Ahmad ni kawan aku sejak dari Diploma so konfem-konfemlah aku akan jumpa kawan-kawan kitorang masa Diploma dulu. Lagi best bila aku dan Amad sama-sama sambung Degree dekat Seremban 3 so konfem-konfemlah akan dapat jumpa lagi ramai kawan-kawan hihihi Aku memang looking forward sebab nak jumpa kawan-kawan hihihihi 


Finally dapat jugak jumpa kawan-kawan lamai :) Walaupun tak dapat borak lamaaaaaaaaaa tapi dapat jumpa kejap dan tanya khabar pun dah cukup okay lah tue :) Happy nya dapat jumpa kawan-kawan tau tak?!


KIta mulakan dengan Achoy dan Azreen aka Ayen. Kebetulan Anas ni satu sekolah dengan Achoy. So Anas ajak aku sekali p jumpa Achoy. So sempat jumpa Ayen kejap je tapi tak ada gambar. Jumpa Khairul Anwar Ismail lepas tu tetiba cakap "Mai dah lah tu makan, teman aku jap" HAHAHHAHA Jumpa Aup and Azizi jugak :)


Jumpa Ainaaaaaa, nasib baik sempat amik gambar! HAHAHAH Aku ingatkan Aina tak jadi datang sekali eh eh dia terus datang dekat aku. Hihihih so aku teman dia makan kejap lepas tu dia balik :) Lepas rindu dekat Ainaaaaaaaa :)

Bersama Aina dan kawan dia :)

Masa hantar Aina balik eh eh terjumpa pulak kembar Bacas! Hahahah okay okay excitednya dapat jumpa Acap dan Rasul sebab diorang ni memang kelakar giler :) Jumpa aku je mesti nak usik aku especially pasal serum.

"Mai, kau kena duduk dekat depan pintu masuk tu"
"Kenapa pulak?"

"Sebab kau boleh bagi setitik serum dekat setiap orang"


Sabor je lah 

Teman Acap dan Rasul makan pulak hihihi

Eh eh lepas tu jumpa pulak dengan Edy Nuar, Shah Jaszle FSPPP hahahhahaahhah. Dari jauh dah nampak dah dia duk berjalan dengan gaya ala-ala Romeo dia tu dengan senyuman dia tu hahhahah Edy edyy ~ Of courselah Edy ditemani si Bunga Ramonanyaaa, Yaya hahhaha Seronok dapat jumpa diorang berdua padahal baru minggu sebelum tu lepak dekat Murni -.-


Me with Yaya dan Edy :)
Lepas tu dapat jumpa Mira dan Ija. Hahaha mereka ni kawan aku dari Dungun. Dulu masa dekat Dungun sumpah malasnyaaaaaaa nak tegur. Tapi lepas dah habis belajar, kitorang macam barulah rajin-rajin nak tegur. Kebetulan memang banyak kali jumpa diorang berdua lepas habis belajar so takkan lah nak sombong kan? Apa apa pun, seronok kott dapat jumpa Ija dan Mirah walaupun tak sempat nak borak lama :)


With Ija dan Mira dan kawan mereka :)
Dan yang palingggggggggggg aku tak sangka aku akan dapat jumpa Angieeeeeeee! She's just come back from Indonesia untuk exchange students programm so citernya memang dah lama kitorang tak jumpa. Amik kauuu, lepas dapat jumpa terus dapat peluk tak nak lepas lepas, perangai masih sama macam dulu! Hahahah Rindu Bortaks semuanya :(


Lepas tu dapat jumpa Shu depan-depan. Nasib baik dapat jumpa dia face to face dan tanya khabar pasal dia. Alhamdulillah, harap harap Shu cepatcepat sembuh macam biasa okay :) hihihi


Dengan Angie dan Shu :)

Sorang abam kohopadu
Sorang abam gopro
Sorang abam Perodua
Alhamdulillah, dah berjaya kawan-kawan aku ni tapi perangai melaghaaa masih tetap sama!

Dengan Shafiq dan buah hatinya, Shu :) Semoga selepas ini majlis korang pulak ye! :)

Sibuk je Khalis dekat belakang tu -.- Tetiba rinduu zaman Diploma masa kitorang
sama-sama classmates hahahha
Lepas tu dapat jumpa Linda. Lama giler dapat borak dengan Linda sementara tunggu hujan reda hihi
Yang paling kelakar, banyak benda kantoi dengan si Linda ni. Alaaa tetiba rindu Linda
Sebab dah anggap dia macam kakak aku, selalu nasihat aku macam-macam :/
Padahal masa Diploma dulu, tak pernah bertegur pun weyh!

Dengan Echa Sawal cause we re so cantikk in this picture! hahaha
ChaYaNunAlifBa! :D Tak cukup Echa sebab masa ni Echa and Apit
belum sampaiii

Ini gaya menyambut Raja Sehari ye anak-anak hahahah
Inspired by Raver hahhaha

Ini je budak-budak Dungun yang sempat berkumpul untuk amik gambar
Yang lain dah balik, atau tak jumpa cari hahahha

Geng-geng yang pernah belajar dekat Seremban 3 :D Rinduuuuuu!
Bila semua orang dah balik, kitorang stay lagi. Dalam pukul 5.30 petang jugak lah baru kitorang balik sebab sajeee nak lepak-lepak ramai-ramai hahahha Sambil tu amik gambar. Nak nak pulak Aten bawak monopod, memang heaven lahhhhhhhhhh duk amik gambar ! Hahahaha


Mana entah Amad hilang masa ni hahahha
  
Hihihih bergambar lagii :D

Pengantin dah penat hahahhahahahha

So itu je lah update yang dapat aku bagi dekat korang semua. Tahniah Amad dan Nini :D So glad to be part of your majlis dan dapat tolong mana yang patut :) Semoga kekal sampai ke akhir hayat jodohnya, Insha Allah :) Im so happy for both of youuuuuuuuuu! 


Semoga Allah permudahkan urusan jodoh Maisarah selepas ini
HAHAHHAHAHA
Ini yang dinamakan amik berkat :)

     

You May Also Like

0 comments