How A Song (Totally) Can Affect You

by - Sunday, February 25, 2018

Assalamualaikum wbt


Macam dah lama kan tak berjiwang kan? So meh lah kitaaa, di hari Ahad yang petang nan indah ini :)



Aku suka dengar lagu ikut mood. If I'm in good mood, selalunya lagu yang happy dan rancak je lah :) Kalau tak berapa okay dan macam nak rileks-rileks, dengar lagu sedih hihihi


Well -- as for me, for this moment -- hehehe aku just nak share je lagu yang aku suka dengar. Saje nak share lagu and how my feeling right now. Tak ada kaitan pun dengan kehidupan realiti gitoh. Ayat nak artis-artis je hahahha


Tapi kadang-kadang kan, ada je lagu-lagu yang kita dengar sebenarnyaaa macam bercerita dengan kita. Macam tahu-tahu je apa yang dah jadi. Contoh macam lagu Adele - All I Ask tu. Aku tengok ramai yang komen cakap lagu tu ibarat macam luahan hati dan perasan diorang. Serius -- cuba korang tengok komen-komen di Youtube dan Instagram ke, ramai yang cakap macam tu! Even FaizDickie pun sama weh. Aku tahu lagu All I Ask ni pun dari IG Faizdickie lah! :)


Bayangkan, bila dah dengar lagu yang something ni, mesti mula lah terbayangkan cerita-cerita yang lepas, kisah aku dan dia. Tambah pulak dalam kereta atau bas, tengah hujan pulak! Hahahah perfect combination of the jiwang mood lah ni kan? See -- told yaaa how a song totally can affect you!


Lets take an example. Aku suka dengar lagu Asal Kau Bahagia - Armada. Tak tahulah kenapa. I'm not the person yang update sangat dengan lagu-lagu baru ni. Aku memang akan macam amik masa sikit nak transit dari lagu ke lagu hahahha So sekarang ni, aku suka dengar lagu Asal Kau Bahagia ni hihi




Yang, kemarin ku melihatmu
Kau bertemu dengannya
Ku rasa sekarang kau masih
Memikirkan tentang dia
Apa kurangnya aku di dalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu

Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Yang ku rasa sekarang kau masih
Memikirkan tentang dia
Apa kurangnya aku di dalam hidupmu
Hingga kau curangi aku

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Katakanlah sekarang
Bahwa kau tak bahagia
Aku punya ragamu
Tapi tidak hatimu
Kau tak perlu berbohong
Kau masih menginginkannya
Ku rela kau dengannya
Asalkan kau bahagia

Asalkan kau bahagia


Okaylah aku dah attached kan sekali video dan lirik lagu Asal Kau Bahagia. Sedih jugak lah sebenarnyaaa


Sebenarnyaaa tak ada pape pun. Cuma aku suka dengar lagu ni, muzik dia dan ditambah pulak dengan lirik lagu dia. Tu je. Kalau dengar lagu ni dalam kereta, memang feel dia lain macam hahahahha


Lirik lagu ni berceritakan tentang segala-galanyaaa. Tentang apa yang terjadi antara dia dengan pasangan dia dan macam mana dia redha je dengan perpisahan yang terjadi asalkan partner dia happy dengan orang yang dia suka. Iconic right? Sebab aku rasa zaman sekarang ni, banyak je kes-kes macam ni terjadi huhuhu


So layankan je lah :)


p/s : It feels strange -- its either you love that song because of the music or the lyrics itself that sums up your life story. 


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments