Puasa dan Raya Tahun 2018

by - Sunday, July 15, 2018

Assalamualaikum wbt


Actually tak ada plan pun nak menulis tapi yeah, bila datang rasa nak menulis tu, ke sini jugak yang dicarinya :)


Well, lets start with bulan Ramadhan baru-baru ni. Alhamdulillah, dapat jugak merasa bulan puasa baru ni. Aku rasa pada waktu malam selepas orang balik dari terawih adalah salah satu malam paling indah pernah aku rasa. Rasa sayu dan tenang je. Rinduu :(


Jemputlah baca entry puasa dan raya saya tahun ni :)

Bulan puasa ni jugak aku tak banyak pun berbuka di luar. Hanya berbuka 3 kali je dengan kawan-kawan dan selebihnya, lebih selesa nak berbuka di rumah dengan mama ayah. Selesa macam ni


My MTs :) Rindu

En Saiful pun join sekali :)
My other groupmates, paling sayang <3 td="">
Dengan kawan sekolah menengah :)
Dan seharunya wajib berbuka dengan mereka ni :)
Sampai ke Seremban kami berbuka puasa bersama-sama :)
Oh ramai jugak aku berbuka puasa, ingatkan 3 kali je hahahhaa K tak valid lah ayat aku yang tadi tue :p


Dan bulan puasa ni aku dan keluarga berpeluang untuk stay dan merasai buffet Ramadhan dan sahur di Palace of Golden Horses around a week jugak sebab ayah aku ada kerja dekat situ. Ada jugak hari yang aku berulang-alik antara KL dengan hotel ni. Ada hari yang aku tidur je situ terus


Buffet Ramadhan dekat situ memang da bomb! Sedap dan tempat sangat selesa untuk kau datang dengan kawan-kawan dan keluarga. Harga around RM 88 - RM 98 dan buffetnya sampai jam 10 malam. So makanlah puas-puas hati ye? Hihihi 


Hihihihihi
And I think Ive lost weight during Ramadhan haritue. Nampak macam susut sikit tapi aku makan macam biasa je. 

Raya? Alhamdulillah raya kali ni semuanya baik-baik sahaja. Tak ada benda yang berubah sangat pun. Dapat balik kampung, berkumpul sanak-saudara, jumpa aunties and uncles, lepak dan makan dengan cousins pun dah cukup seribu rahmat bagi aku :)


My parents with me :)
My parents sporting je, dont worry hahahha
Dan macam biasa, adik aku tak dapat balik beraya tahun ni T.T Sedih tau sebab dah dekat 2 tahun tak dapat beraya sama-sama. So pagi raya tu, aku FT dengan adik aku je, sempat jugak berborak dengan dia semua. Tak macam tahun lepas, ya Allah ~ tak sempat habiskan Assalamualaikum, semua orang dah kecoh macam apa sebab adik aku yang FT hahahhaaha 


Tengah FT
Lepas dah salam-salam dan FT, kita buat apa?
Ye kita makan dan minum sambil bergambar!
Nasi impit dengan rendang ayam adalah benda yang paling aku nak sangat makan masa raya haritue.
Benda lain aku tak pandang dah hahahha
Oh ya, dengan biskut raya sarang semut! Tapi tak jumpa lagi sampai sekarang huhuhu
Part of my aunties, uncles and cousins and also my nenek!
Macam biasa, pantang ada camera, semua pakat berkumpul padahal pada mulanya aku dengan Cikna je yang nak bergambar hahahha

My Wan! :D
Penatnya berkemas di Hari Raya pertama!
So kita terus shoot ke KFC untuk makan ayam dan nasi sebab dah puas makan rendang ayam dan nasi impit! Hahahaha Masa ni aku dengan mama duk tengok gambar-gambar raya semua orang :)

Masuk raya kedua pulak. Macam biasa, makan dan makan lagi! Hahahah kali ni pak sedara aku dari Kota Bharu ada balik so gather dan makan lagi! Hahahhaa 


Bergambar dulu dengan semua oranggg
  
Semua cousins aku :)

Haha tengok pak sedara aku buat tu, hahhahahahhaha

Mana daun kering yang bertaburan tu? Saya sapu meh 

Mestiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii korang hairan kan kenapa aku asyik bergambar dengan penyapu-penyapu ni kan?! Hahahahha 


Al kisahnyaaa aku nak amik gambar OOTD raya tapi sekali cousins aku cakap "Kak Sara, jom kita masuk studio. Situ lighting cantik!" Aku macam whattt so aku ikut je lah diorang hahaha


Rupanyaaaaaaaaaaaaaaaa studio tu belakang rumah diorang, dekat dapur! Hahaha OMG weh, memang betul weh, lighting semua on points! Tak payah nak try hard sangat weh. Amik sekali terus menjadi gambarnya, edit edit sikit terus lulus nak upload dekat IG! 


So being me, aku jenis suka bergambar dengan something to be hold. Dah namanya belakang rumah kan? Benda apa je yang ada selain dari penyapu, cangkul semua tu kan? So itulah ceritanyaaa, hahahhahha


Lepas dah puas berOOTD, aku heret semua cousins sekali dengan pak sedara dan mak sedara aku pergi belakang rumah semata-mata nak amik gambar hahahhahahahahah aduhai, satu ke hal pulak kan masing-masing nak bergambar dekat belakang rumah semataaaaaaaaaaaaaa, hahahhaha

HAHAHAHHAHA behind the scene
Amik gambar lagiiiii ~
Behind the scene lagiii, 

Raya ketiga? Aku dah balik KL Y.Y Sedih weh sebab macam weh sekejapnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ada dekat kampung! Tak puas lagi nak bergurau senda di hari raya dengan jejaka muda eh eh? Hahahhaha Tapi serius weh, raya ketiga lepas Zohor tu, aku dengan parents aku dah gerak balik sebab parents aku ada kerja masa tue dan disebabkan balik awal kan, so macam ada ramailah sedara mara yang kitorang tak sempat jumpa lagi. 


Tapi tu lah kan, takdir Allah tu menentukan semuanya


Masa nak otw balik ke KL tu, nak masuk highway tu, sekali mak aku cakap "Eh tu bukan kereta Ani Rahim ke?" which is kereta saudara aku jugak. So masa dekat traffic light, aku pun tengok dan terus macam "Aah lah mama!" dan aku bukak tingkap dan lambai tangan dan siap menjerit-jerit dekat cousins aku. Nasib baik weh cousins aku nampak sebab aku nampak dia pun terkejut dan cakap "Eh Sara!" Hahahha


So kitorang berhentikan kereta tepi jalan dan bersalam bermaaf-maafan dekat tepi jalan raya, dekat traffic light HAHAHAH Pun boleh weyhhhhh ~


Semasa kejadian hahaha
Well itu jelah cerita raya aku :) Kan aku cakap, tak ada benda menarik pun tapi cuma cerita dengan keluarga dan cousins aku je. Alangkah bestnya kalau dapat berkumpul semua orang macam dulu-dulu tapi sekarang ni semua dah ada komitmen dan waktu berjumpa pun dah lari dah. 


Takpe, yang penting saling mengingati dan saling berhubungan pun dah cukup :)



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments