Minggu Ini Punya Cerita Di Shah Alam :)

by - Friday, March 15, 2013

Assalamualaikum


Hmm ahhh ~ tak tahu nak tulis apa -___- Tapi rasa macam nak tulis jugak :)


Okaylah. Buat masa ni, aku dapat pegang jawatan. Actually, tak adalah jawatan sangat pun, macam lebih kurang seketeriat kolej kot? Aku under Biro Kesenian dan Kebudayaan. Haa ~ entah apa aku nak berseni dan berkebudayaan pun taktahu lah  -.-


Tapi its a good thing you know? Sebab yelah ~ dekat Dungun dulu, aku macam aktif dengan fakulti. Tapi untuk Degree ni, aku rasa macam nak involve dengan kolej, so yeah ~ Kebetulan, Faezah pun terlibat sama. Haa ~ hape lagi?! Meh lah join HAHA :D


Lepas tu, dalam kelas pulak, kalau ada apa-apa yang lecturer cakap "Okay we need a class rep" habis pakat satu kelas duk menjerit nama aku, "MAI! MAI! MAI!" Hoiii ~ dah berapa buah kelas dah aku pegang ni weyh ~ Kasi chance dekat orang lain pulak, kang aku takut ada orang tak puas hati pulak aku pegang semua kelas :) Heheh ~ #random HAHA :D


Setakat ni, aku rasa macam bersyukur sangat-sangat sebab aku rasa aku dapat sesuaikan diri aku dengan UiTM Shah Alam nie. Cuma kalau nak naik bas tu, aku macam was-was lagi so masih perlukan teman :) Nanti kalau lama-lama, aku rasa macam tak ada masalah kot aku nak naik bas sorang-sorang hehe 


See? Kan aku dah cakap, just give me time and everything will be okay :) Alhamdulillah, syukur kepadaMu Ya Allah :)


Sekarang ni pulak, aku macam nak biasakan diri dengan kelas-kelas dan lecturer pulak. Tadi pun dah belajar dalam 2 kelas, aku macam masih blur blur dan kejap fokus dan kejap hilang fokus. Aku macam rasa aku melayang-layang, otak aku entah ke mana pergi alih-alih aku dah sedar aku dah hilang fokus. So benda ni, aku rasa macam bahaya jugak kalau aku biarkan ianya menjadi berterusan so aku rasa aku kena amik tindakan yang sepatutnya. Insyallah, by next week everything will be okay :)

Dalam kelas HRM pagi tadi
See? Masa ni dalam kelas, aku macam duduk belakang sikit dan terus amik gambar. Aku tak tahu kemana fokus aku dah menghilang masa nie. Lepas tu simpan HP balik dan sambung dengar apa yang lecturer cakap. 


Maybe sebab pagi tadi aku masuk kelas HRM dengan tak ada notes langsung kot ~ Sebab kalau dah memang di tangan aku tak ada notes, memang tak lah aku nak fokus kan? So lepas nie, sila sediakan notes awal-awal yer? Jangan jadi macam tadi, tak baik! Ingat tue!


Nasib baik kelas petang tadi, kelas Malaysian Premiership Studies aka MPS aku macam betul-betul fokus dan salin apa yang lecturer cakap cuma otak aku pulak macam tengah berada dalam mamai lagi -.- So lepas ni, wahai otak, sila bangun yer? Your honeymoon year had come to the end!

Tutorial HRM
Tapi dalam otak aku macam mamai lagi, aku masih tak fokus dalam kelas lagi, satu je yang aku rasa puas hati. Tulisan aku weyh! Tulisan aku masih sama macam Diploma lagi walaupun dah lama tak menulis! HAHA :D Yeayyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ~ aku suka tulisan aku sebab aku tulis diorang. Bila tulisan kemas dan comel, kita pun jadi semangat nak belajar tau? #teorisendiri


Dan the top story of this week adalah pada hari Isnin baru-baru nie. Aku duk cakap dengan budak-budak kelas aku "Mad dengan Shafiq pakai baju sama, beli sama-samalah tue" tanpa sedar yang aku pun pakai baju yang sama Y.Y Sekali dengan slumbernya Liza cakap "Eleh kau! Cakap dengan orang lain, kau pun sama Mai!" Terus aku gelak sakan dengan diorang semua macam hape HAHA :D Weyh sumpah aku tak sedar yang aku pakai baju sama dengan diorang! HAHA :D Kebetulan betul lah ~


Masa nak amik gambar sama-sama, Midin tengok je kitorang lepas tu dia cakap "Dalam korang tiga orang, aku rasa Mai paling handsome sekali" Eh eh ~ apa keheyyy nyoo yeop? Even classmates kitorang yang baru kitorang kenal pun cakap "Eh korang dah berjanji ke nak pakai baju sama?" HAHA :D Tepek betul atas hidung! HAHA :D

HAHA :D

 

You May Also Like

6 comments