Final Exam Fever

by - Tuesday, July 09, 2013

Assalamualaikum


Maafkan aku kalau aku terlanjur, aku gebang-gebang nak update blog tapi hahah :D tak berupdate pun :) Im sorry :)


Well sekarang ni aku tengah final exam nie :) Final exam as a degree student. Pergh ~ dia punya penangan sangatlah hebat -.- Stress jugak aku. Hari-hari mesti tidur lambat. Kalau tak pukul 4 5 pagi, jangan harap aku nak tidur lah -.- Bukan apa, aku ni jenis bukan study hard, aku jenis time-time tengah study pun aku boleh duk layan main tweet. Dah tu macam mana tak lewat habiskan study kan?




Okay. 12hb ni aku akan habiskan paper terakhir aku which is Premiership Studies tapiiii memandangkan ada gap dalam beberapa hari, ahh tak pedulikk! Nak update blog jugak! haha :D Dah rindu dekat blog :') Kesiann, since aku masuk Degree nie, aku memang tak ada masa betul nak update blog. Macam tak sempat, tak ada masa yang cukup. Weekend pun still buat assignment sedangkan dulu masa Diploma, weekendlah waktu menyetan aku dengan kawan-kawan, pergi situ sana sini -.- Sekarang? Tidak lagi! Wah dah macam iklan kuman dalam tandas pulak haha :D


Hmm overall kan, aku tak tahu macam mana nak cakap dengan paper-paper aku yang lepas. Macam nak kata tak boleh jawab pun, tak jugak. Nak kata aku boleh dan yakin 100% pun tak jugak. So kiranya macam SO SO je huhu ~ Sekarang ni kan, aku memang redha dan tawakkal je kepada Allah swt sebab aku memang dah berusaha bersungguh-sungguh. Ye, aku tahu usaha aku macam tak sama masa Diploma dulu sebab aku sempat buat nota aku sendiri tapi untuk Degree ni, aku memang tak sempat. Memang macam haih ~ "APA NI?!" Haaa macam tue tauu hehe

Stay up dekat library sampai Subuh dengan mereka :)

Aku sebenarnya macam stress jugak lah masa final nie cuma orang cakap jangan biarkan stress tu menguasai diri kan? So macam yeah ~ kena pandai kawal-kawal sikitlah huhu. Selalunya, kalau after je paper yang kitorang baru lepas, aku dengan kawan-kawan aku akan lepak dalam bilik sama-sama, duk golek-golek, borak-borak atau tengok movie sama-sama pada malam selepas habis paper sebagai macam release tension lah :) Yelah, dah penat kot ~ so macam kena chill out dulu lah :)

Azura's birthday celebration :)
Cuma kesihatan aku semasa final ni macam tak dalam competent sangat lah sebab masa awal-awal mal final exam hari tu, aku macam nak demam tak demam macam tue. Bangun je dari tidur, macam entah pape je suhu badan aku. Aku rasa panas semacam tapi kawan aku cakap badan aku sejuk. Ah sudah, pe kehenya ni? 


Lepas tu pening kepala, memang tahap dewa dewi dah aku rasa. Sampai aku dapat rasa kepala aku berdenyut-denyut masa aku letak jari aku dekat pelipis kepala aku nie. Pergh~ mata aku pulak dah macam blur blur blink je masa nak membaca. Memang aku tak senang dengan keadaan kesihatan aku masa tue. 

Muka senyum tapi dalam hati? Haaa :O

Tambahan pulak, ada something happen pada aku yang buat aku macam down jugak lah kejap, sedih, sumpah sedih. Aku ingat lagi, semasa malam Nisfu Syaaban, aku nangis sorang-sorang diri dalam bilik. Takpelah, aku anggap tu semua sebagai pengajaran untuk aku. Aku taktau sape yang salah cuma bila jadi benda macam niaku jadi kecewa yang teramat sangat sebab ibaratnya macam kau tarik aku tinggi-tinggi ke langit dan suddenly, without anything, you just dropped me macam tue. So you know right macam mana perasaan tue?


If you asked me, yes aku memang cukup-cukup sakit. Tapi yeah, this is life. You cant expect people to always be with you. Someday, diorang akan pergi dari kita jugak and kita akan sakit. Tak semestinya orang yang selalu dengan kau, sayang dengan kau, care pasal kau akan berada dengan kau utk hari-hari seterusnya sebab one day, dia akan tinggalkan kau untuk pergi ke orang yang dia sayang, get it? Dan kita yang tengah sakit niekenalah omputeh cakap "life must go on" whether kau nak atau tak, kau kena terima


Life is karma, what goes around comes around and when it happened, just keep your chin up and smile :) Ingat balik benda yang lepas-lepas dan one day kau akan tahu kenapa semua ni berlaku pada kau :) I'm not mad at you, seriously. I'm just felt dissapointed with what happened cause you've become the person that you said you wont be :)


Haih, ceritanya macam panjang lagi tapi takpelah :) Hanya orang yang terdekat sahaja yang tahu and yeah ~ they always try to cheer me up :) Sumpah terharu bila dapat kawan-kawan yang sangat taking care and sanggup habiskan masa, tenaga, kasi bahu dan telinga dan macam-macam lagi untuk aku :)  Yang paling terharu, bila one of my friends yang aku tak share pape pasal ni, tup tup datang dekat aku and peluk aku dengan erat. Saat tu, aku rasa mcam disayangi sangat-sangat :') Terima kasih. 

I just love the combination of us, all together :')

Haih, macam dah panjang lebar pulak dah aku menaip kali nie. Bukan apa, macam lepas rindu dekat blog sendiri :) Blog - always be there for me when I needed it and it wont changed if anything happen :') 


Agaknya menjadi perempuan memang begitu, selalu ditinggal beribu batu, ditipu bertalu-talu, sanggup telan perit hempedu, mampu bertahan sampai kematu - senyum di wajah, di hati siapa yang tahu (Fazleena, 2012)


 

You May Also Like

4 comments