My Mengundi Kit ; Macam Mana Nak Dapatkan?

by - Tuesday, April 03, 2018

Assalamualaikum wbt


Trust me -- aku ada banyak gila benda nak story dengan korang hahaha dah siap snap gambar dah cuma nak tunggu upload di lappy je tapiiiiiiiiiiii apakan daya, masa mengejar ku hahhaha dan juga macam erm erm malas sikit hahaha so yeah ~


cuma malam ni macam rajin sikit :)


So last few days, (days ke? rasanya last few weeks kot. Gapoever ~ Ive been tweet this at my Insta Story (IG : mysaranewrie)

My Mengundi Kit
So lepas tu, ramai pulak DM aku deka IG 

"Mai apa tu?"
"Mai macam mana nak dapatkannn?"
"Mai cantiknyaaa, nak jugakkk!"



So here it is. Im writing in my blog for you guys, just for you guys okay :)




So basically -- what is My Mengundi Kit ni?



Undi Negaraku adalah satu inisiatif untuk membantu pengundi baharu untuk memahami bagaimana proses pilihan raya dijalankan, selain menunjukkan dengan cara mudah dan ringkas bagaimana untuk mengundi dengan betul pada pilihan raya umum yang akan datang. 

Langkah-langkah mengundi telah diilustrasikan dalam Buku Panduan Mengundi untuk rujukan anda, terutamanya pengundi-pengundi baharu yang bakal mengundi buat kali pertama pada Pilihan Raya Umum Ke-14 kelak.

Copy paste from here


So dah faham kan? Untuk aku yang pertama kali mengundi ni, aku rasa patut dan wajib aku dapatkan benda ni. Benda ni came across at mt Twitter (twitter : mysaranewrie) so terus lah cepat-cepat sini borangnya :)


Macam mana nak dapatkan My Mengundi Kit?


Korang boleh pergi dekat link SINI dan terus isi details korang macam nama, alamat dan num phone. Yang paling best, ianya adalah FREE OF CHARGES! Wow! Hahah siapa tak suka kan? 


Update : aku dapat tahu submission to get this My Mengundi Kit dah tutup dah. Sorry guys!


Apa yang ada dalam My Mengundi Kit?

Korang akan dapat semua ni, FOC!

So apakah itu? Hahahha okay aku tunjukkan dekat korang ye 

Ehsan gambar dari Farahin :)
Thank you awak!

Ini sticker 'Ayuh Mengundi'
Boleh letak dekat kereta

Ini macam tempat letak kad dan jugak phone holder
Nice jugak kannn :)

Ini keychain :)
  
Ini pen

Ini passport holder.
Lawa teroksssss!
 Dan yang paling penting sekali ada Buku Panduan Mengundi !

Buku Panduan Mengundi
Apa yang aku suka pasal Buku Panduan Mengundi ini adalah ianya menerangkan pasal semuaaaaaaaaa pasal Pilihanraya Malaysia tapi dalam bentuk dan cara yang kreatif dan mudah faham. Serius -- macam baca buku komik pun ada weh! So tak adalah bosan sangatkan?


To those yang di belakang tadbir dalam pembikinan benda ini, aku rasa korang dah buat kerja yang bagus sebab mampu menarik perhatian orang muda dalam membaca pasal Pilihanraya di Malaysia especially untuk mereka yang mengundi kali pertama, macam aku :) 

Can you see the comics inside?!
Dan semua barang-barang di atas ini, didatangkan khas dengan kotak yang sangat-sangat eksklusif, macam kotak tudung dUCk pun ada hahahah sebab ianya petak dan keras. Memang worth it lah ~ 

Kotak My Mengundi Kit

Oh yaaa -- kan tadi aku ada cakap Application untuk dapatkan My Mengundi Kit dah tutup kan? So macam mana ni? Korang boleh tengok dekat link SINI jugak dan klik dekat 'Ketahui Lebih Lanjut' punya butang dekat bahagian bawah-bawah website tu dan tekan options yang ada. Samaaaaaaa je macam dalam Buku Panduan Mengundi tapi korang tak dapat lah goodies nya, sorry!


Sekarang ni yang masih dalam tertanya-tanya adalah, bilakah tarikh mengundi? Jeng jeng jeng! No one knows kan? So kita tunggu dan lihat sahaja :)


Disclaimer : cerita tentang My Mengundi Kit ini tidak bermaksud saya berbelah di mana-mana party. 


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments