What Have Been I'm Doing Right Now

by - Saturday, May 04, 2019

Assalamualaikum wbt

Asyik bercerita tentang Bougas je aku ni so kali ini aku nak ceritakan pasal diri aku pulak :)

Masa ini aku rasa kurus, hahah

Alhamdulillah, life getting better. Ive got paid job. Betullah orang cakap, when we dont seek it, it will eventually comes to you. Thats happening to me 

Mula-mula sukar nak terima, yelah -- sebab aku dah syok duduk rumah buat Bougas ni, tapi bila fikir-fikir balik, takpelah. Hadap je lah. Hidup ni kalau asyik fikir je, satu benda pun tak jadi so kau buat je, 

Aku kerja macam biasa. Balik je dari kerja, aku akan busy buat business pulak. Layan whatsapp customers, order yang masuk, update itu ini, edit gambar lagi dan cari idea untuk marketing lagi. Macam-macam benda

Tu belum aku rushing p Pos Laju sebab Pos Laju tutup pukul 6 petang dan aku habis kerja jam 530 petang hahahah Nasib baik Pos Laju adalah yang paling dekat tapi tu lah, dengan jammed, traffic light dan nak cari parking lagi -- berzikir aku dalam kereta mintak Allah swt mudahkan hihihi

First week aku kerja aku dah penat. Hari-hari tidur jam 2 pagi sebab settlekan benda yang tertunggak dan lepas tu, aku dah try slowing down. Mana yang penting, aku akan usahakan dulu. Mana yang aku rasa tak penting, hold dulu dan get back it later

Tak penat ke?

Uishh -- penat. Hahaha kadang-kadang balik dari kerja, bukak je tudung terus bamm baring atas katil dulu, kasi legakan sikit badan then barulah bangun mandi dan makan. Lepas tu barulah settlekan order customers pulak

Kadang-kadang pukul 3 pagi pun duk packing barang customers lagi, duk tulis alamat. Tapi ini berlaku time hujung minggu je lah. Kalau time weekdays, paling paling lewat pun atleast jam 2 aku dah kena tidur. Kena disiplinkan diri. Kena buat macam ni sebab kalau tak, terbabas aku nanti. Mana yang nak kerja, mana yang nak business. Aku kena fokus. 

Tapi sekarang ni, lagi awal aku settlekan semua kerja, lagi bagus. Jam 10:30 malam aku dah make sure aku dah baring, dah get ready nak masuk tidur hihi

Seronok tak?

I dont feel seronok yet but what I can said is that I do enjoyed doing what Im doing right now. About the works, its hard for me to comment as I'm still new but I try to learnt and absorb as many as possible. Betul cakap salah seorang panel interviewer tu, "you will learn a lot if you join us" and yes, aku belajar banyak benda pasal business, pasal work flow company, pasal eh macam-macam lah 

How about your own business?

Aku masih buat macam biasa, masih layan customers dan whatsapp mereka. Kalau aku ada free time, aku akan buat video dan cakap-cakap dekat IG story business aku dan I found that I do enjoyed talking in front of the videos. Aku rasa aku jadi diri aku sendiri. 

Kalau ada kawan-kawan yang kenal aku in real life, memang same je dalam video dengan aku yang sebenar dekat luar hahahah. Alhamdulillah, aku pun dapat banyak feedback yang kawan-kawan aku cakap best tengok video aku. Aku rasa happy :)

Baru pagi tadi adik aku cakap "aku seronok tengok mu, cakapcakap, rasa happy je tengok, rasa ceria" Hahahhaah

So kalau korang nak tengok aku bebel dan cakap-cakap depan video, meh meh tengok dekat IG @bougasbeauty.mysaranewrie dan tengoklah kadang-kadang aku bebel depan video pasal semua benda hahahahha

@bougasbeauty.mysaranewrie


Siapa yang nak dapatkan Bougas Beauty Serum, Bougas Face Scrub dan produk terbaru kami ; Bougas Facial Cleanser, meh meh whatsapp aku dengan tekan sahaja link di bawah



.



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments