Beg Duit Baru :)

by - Friday, June 10, 2011



Salam. Haaaaaaaaaa ~ First of all, aku nak ucapkan terima kasih banyak-banyak kat budak kecik nie. Mana ehh gambar die? Jap jap aku cari

Haaaaaaaaaa ~ Ni hah orangnya. Kecik moleh comel orangnya. Haha ;D Kenapa aku ucapkan terima kasih? Sebab die bagi aku pinjam modem maxis die dekat aku. Oh oh ~ Did I mention why?


Modem Maxis Berukbandd aku rosak lah weyhh! Haihh ~ So tak boleh nak online. Just boleh gunakan simcard tu dan masukkan dalam modem maxis yang lain. Huhu. So apa boleh buat? -.- Kalau nak tukar, kena pergi Maxis Center dekat Kuala Terengganu and caj RM100. Hmm ~ Tunggu parents aku balik Kuala Terengganu lah. Haha :D


By the way, tu BUKAN aku punya point nak cerita. Korang masih ingat lagi tak pasal beg duit aku yang dulu tue? Alah ingat tak? TAK INGAT?! Haihh ~ Ni hahhh ~ Baca cerita ini balikk supaya korang ingat. Haha :D


Dah ingat? Sebenarnya aku nak korang tengok je gambar beg duit aku tue. Haha :D Sebab beg duit aku tu dah tak berjasa pada aku lagi dahhh. Haihh ~ Dah koyak kat tepi so duit syiling selalu bertaburan di jalan raya. Naya aku kena kutip. Kang aku kena gilis kan, haihh ~ sisih 44 malaikat -.-


MAKANYA, aku mintak tolong kawan aku, Mimi Jahya untuk belikan beg duit baru dekat Temerloh. Perghh~ Jauh taww nak beli beg duit. Haha ;D Sebab beg duit kat Temerloh macam cantek dan unik sikit di pandangan mata aku. Hehe :)


Aku dan Mimi, masa Part 1. Haihh ~ Masa ini happy jer -.-


Dengan berbekalkan RM15, akhirnya aku dapatlah beg duit baru :) Muahahahahahahah ! Bersemangat tawww nak bagitahu yang aku ada beg duit baru -.-

Beg duit yang tak berjenama dengan berlatar belakangkan FB aku yang ada gambar aku yang baru sebagai profile picture. Haha ;D Habis semua benda nak promote tawww -.-


Amboi terangnya warna mak ngahhh! Haha ;D Aku sengaja nak warna-warna yang terang sebab nanti senang nak cari dalam beg. Yelah ~ Warna terangkan? Kalau warna gelap, jenuh aku nak mencarinya. Duk raba-raba dalam beg, sekali jumpa plastik coklat je -.-


Apa yang buat aku nak sangat-sangat dengan beg duit ni sebab

DIA KURUSSSSSSSS! Beg duit aku inilah yang menjadi sumber inspirasi kepada aku untuk mengurangkan makan supaya aku jadi kurus, sama macam beg duit aku. Haha :D


So senanglah kan aku nak seluk kat mana-mana beg duit aku nie. Hehe :) So disebabkan die kurus, nak bukak die pun kena jadi macam nie

Boleh buka sikit je. Takpelahh. Atleast dapat kurangkan nafsu aku nak berbelanja sebab susah nak amik duit di ruang yang sempit tue. Haha :D Nampak tak? Ada berapa helai keping kertas yang bernilai Ringgit Malaysia je dalam beg duit aku. Haha :D Sebab semalam aku dah shopping dekat Bandar Dungunn ! -.-


Disebabkan beg duit ini ada tempat letak duit kertas je, makanya aku ada satu lagi beg duit yang kecik comel. Aku dapat masa Dinner sem lepas. Eh eh ~ Baru aku perasan, aku tak update pun story pasal dinner aku sem lepas. Haha ;D Lantak lahh ~ Malas nak upload gambar banyak-banyak. Haha :D

Yang ini warna merah. Haha ;D Comel giler. Dah dapat lama dah cuma baru nak guna je. Hehe :) Beg duit ini aku letak duit syiling je. Senang nak cari and kumpul banyak-banyak duit syiling supaya dapat beli air dekat mesin air gedegang.


Eh korang tahu tak mesin air gedegang tue? Alah mesin air yang ni hahh ~


Sebab apa panggil mesin air gedegang? Sebab bila tin minuman tu dah nak keluar, die jatuh kan? Dan bunyi die macam GEDEGANGGG. Haha :D Ni kawan aku cakaplahhhh. Haha ;D

Tengok. Dah banyak tawww. Yang paling heaven sekali, duit syiling 50$ sekeping aku memang banyakk. Belum masuk lagi yang ada dalam tabung aku lagi. Lagi banyak. Haha :D Saje saje aku nak buat kawan-kawan aku jelessss sebab aku ada duit syiling 50$ sekeping sebab HANYA duit syiling ini je yang boleh digunakan untuk hantar kat dobi. Haha :D



p/s : Duit PT dah masuk and aku nekad nak keluarkan RM 30 sahaja untuk setiap kali aku withdraw :)

You May Also Like

4 comments