Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik (MAKA) buat kami jadi hipokrit? :O

by - Thursday, March 01, 2012


Assalamualaikum


Semalam kan, aku dah kecoh-kecoh dekat Twitter aku pasal aku ada High Tea Majlis Anugerah Kecemerlangan Akademik (MAKA) dekat UiTM Dungun kan? So this is the story :)


Syukur Alhamdulillah ~ Berbekalkan sem lepas punya pointer, aku dapat jugak datang MAKA ni sejak aku study kat UiTM Dungun nie. Basically, MAKA ni untuk budak-budak yang dapat pointer 3.5 above lah atau senang cerita untuk budak yang dapat Anugerah Dekan sem lepas. 


Sem ini ada kelainan sikit sebab buat High Tea sahaja. Sebelum-sebelum ada Dinner MAKA. So lepas Zohor semalam, cepat-cepat aku siap. Masa aku nak siap tue, aku memang agak kalut lah sikit sebab sebelum ni selalunya aku ada kawan-kawan yang tolong make up kan aku ker, ni takkk! Tak ada sorang pun! Rasa macam pelik sangat-sangat. HAHA :D


Aku ni tak berapa gemar make up cuma hanya pakai untuk majlis-majlis tertentu sahaja. Tapi bila dah sorang-sorang macam tu dengan aku nya yang tak reti nak make up, memang terkial-kial jugak lah aku. Last-last, hentam sajo lahhhhhhhhhhh ~

From left ; Wanie, Mirah, Fahira, Pqah and aku :)


Pukul 2.30 petang aku pergi dengan Fatin Shakirah dan Ina. Thank you Fatin Liyana yang hantar kitorang. Yang paling aku tak boleh blahnya, kawan aku cakap "Eh eh Mai ~ Dah macam Adibah Noor dah aku tengok kauu" Memang nak kena dengan aku sebenarnya tue -.-


Sampai-sampai je, aku cari bos aku, Faris dan Midin sebab dorang suruh aku duduk sekali dengan dorang. Tak lama lepas tu, Pqah Othman, Fahira, Wanie dan Mirah punnnnnnnn join kitorang. Dah sekelompok budak-budak DPA duduk satu line tue. Hehe :)

Dua line penuh dengan kitorang sahaja :)


Semasa majlis ini berlangsung, tak dibenarkan amik gambar sebab majlis ni kan majlis formal. So aku just duduk dan tengok je lah apa yang terjadi masa majls tu berlangsung. Overall okay je :) Lepas tu, ada makan-makan pulakk ~ Kitorang makan nasi goreng, keropok lekor dan keropok keping, sandwich, sosej, bubur kacang, ayam goreng dan air oren dan teh o suam. Memang kenyang perut :)


Lepas tu, majlis pun berakhir lah ~ Sekejap je. Just ada penyampaian Anugerah untuk best student, best lecturer, macam tu jelah ~ Dah macam OSCAR dah pulakk aku rasa masa datang MAKA semalam. HAHA :D Siap ada pengacara yang bagitahu "..dan calon-calonnya adalahh.." 


Lepas tu, the end of MAKA. Memandangkan aku sorang je yang bawak camera dan yang lain-lain ada Samsung Galaxy lah, Blackberry lah, menyebabkan camera aku yang jadi tumpuan orang ramai. HAHA :D Habis je majlis, terus je shoot ke arah Rektor UiTM Dungun, Tengku Yusoff Tengku Mahmud untuk mengambil gambar bersama beliau :) 

Us with Rektor UiTM Dungun
Majlis MAKA ini pulak di serikan dengan gandingan Hani dan Faiz sebagai pengacara majlis. Masa aku teman Faiz dan Hani rehearsal untuk MAKA ni, adalah one time tu, Hani macam membebel something tau. Masa tu aku macam mengantuk giler sebab tunggu dorang. 


Sekali Faiz pun bersuara "Ronda-ronda naik skateboard, what are you talking about?" Lepas je dengar pantun dua kerat dia yang memang tak boleh blah tue, terus aku ketawa sampai sakit perut. HAHA :D Hani pun sama. HAHA :D Hadoiiiiiiiiiiii ~ :D

Me with Faiz and Hani :)
Eh jujur aku cakap eh ~ entry kali ni banyak gambar sahaja sebab aku pun tak tahu nak cerita dan tulis pasal apa. Just nak tunjukkan korang gambar kitorang je yang masa petang semalam :) Sebab gambar-gambar ini diambil selepas MAKA berakhir. Hehe :)

From left ; YDP ASCAPS, YDP Kelab Debat dan Hamidin, orang kuat ASCAPS
From left ; Hani, Pqah, Aku, Wanie dan Fahira :)
Kami lagi :)
The boys :)

APAHAL DOE? -.- HAHA :D
Kami bersama-sama :)
HAHA :D Suka gambar nie :)
Cunn :)
Yang paling kelakarnya, masa kitorang tengah sibuk-sibuk amik gambar ini, adalah satu suara yang menjerit suruh kitorang keluar dari dewan sebab nak bersihkan dewan tue. Memang kuat dan lantang giler. Lepas tu Faiz yang duk sebelah aku pulak yang tercungap-cungap. Aku tanyalah "Kenapa?" Lepas tu Faiz cakap "Yelah ~ cakap macam tu dalam satu nafas je. Tak semput ker?" HAHA :D Terus aku gelak. Hadoiiiiiiiiiii ~ 


Lepas tu aku dengan Hani pun balik berjalan kaki ke Kolej Duyung dengan wedges yang besar gedabak tu -.- Kaki aku dah lah sakit, tambah pulak berjalan jauh dengan wedges tue, sakit kaki Mak Jemah oittttt ~


Midin lagi best. Dia tengok kitorang dengan wedges dan aku dengar lah die cakap "Tinggi sial masing-masing bila dah pakai wedges" HAHA :D Of course lah weyh ~ Nak nampak cantik kan? Mestilah pakai kasut tinggi ataupun wedgesss. HAHA :D Alaahh lagipun bukan selalu pun nak pakai lawa-lawa dan nampak tinggi kan? HAHA :D


Dan paling aku tak boleh blah die cakap dekat Hani dengan aku, "Semakin tinggi heels korang, semakin hiprokrit lah korang nie" HAHA :D


Tapi memang betul pun sebab bila dah pakai wedges, seolah-olah kitorang tipu dengan ketinggian sebenar kan? HAHA :D Ke guane bohh?


           

You May Also Like

2 comments