Results Exam Aku

by - Friday, November 04, 2011


Assalamualaikum


Lepas Maghrib semalami, pergi kedai makan, makannnnnnnnnnn ~ Nasi goreng kampung yang sumpah memang sedap giler dengan telur dadar. Ok fail! Aku cakap aku tak nak makan nasikan? HAHA :D Adoi lah ~ Dapat ke tak aku nak laksanakan misi kebaya aku tue. HAHA :D


Lepas tu balik rumah dan tengok Gelak Khas kat Astro Warna tue. Tup tup aku pun terlelapp depan TV -.-


"Sara pergi naik atas tidur"


Tersentap hati mak nakkk dengar mak aku cakap macam tue. HAHA :D Adik aku pulak tengah study untuk SPM dia. Maka dengan muka yang tak bermaya, mata yang separuh terbuka, baju kurung yang masih tersarung di badan lagi, dengan majalah di tangan, aku naik atas dan gedebunggggg ~ landing baik punya atas katil


Niat aku satu sahaja, aku nak tidur malam ni sebab nak betulkan balik waktu tidur aku dan esok pagi aku nak cek results aku. Oh yess ~ results dah nak keluar dah lah!. BTW bukan senang tau aku nak mengantuk waktu awal malam macam nie. Hehe


Dalam duk mamai-mamai lagi tue, aku berdoa "Ya Allah ~ aku mohon kepadaMu, berikanlah aku dekan pada semester ini. Dapat 4 flat lagi baguss. Aminn" dan aku pun tidurrrrrrr


Pukul 2 aku terjaga. Ingatkan dah pukul 5 ke 6 pagi sebab memang best giler aku tidur tadi. Sekali tengok-tengok jam, pukul 2 -.- Adoi lah ~ kenapalah cepat sangat aku terjaga nie?!


Aku pun amik HP aku, tengok ada msj dari kawan-kawan aku. Semuanya pakat duk tanya results aku. Oh ya ~ Kitorang dah boleh dah dapat results hari ini melalui email. Kalau yang tak dapat email UiTM, kena tunggu dekat Student Portal :)


So dalam mamai-mamai tu, aku text lah Farah. Die cakap lah itu ini, cek results pakai email bagai dan mostly kawan-kawan kitorang results pun okay. Aku pun macam "Hmm ~ Esok pagi lah tengok" dan niat nak sambung tidurlahh


Tapi hampehh ~ mata aku ni tak mau tutup. So aku pun bangun dari tidur dan niat nak sembahyang. Bagi tenang dulu hati, jiwa dan lara nie sebab sekarang ni aku dah usaha cuma tunggu je lah results aku macam mana


Lepas sembahyang, aku online. 1st thing aku buat, bukak email aku sebab kang kalau aku bukak FB aku, makin berdebor-debor kan? So aku rilex dulu, mengucap, selawat banyak-banyak


Tengok ada link UITM RESULTS EXAMINATION dalam inbox aku. Aku pun tekan. Niat aku sebenarnya nak tengok slow-slow je results aku. Maksud aku, aku nak scroll down slow-slow lah sebab atleast dapat kurangkan debaran nak tengok pointer aku berapa. HAHA :D


Sekali amik kauu ~ Aku terscroll laju sekali amik kauuuuuuu sekali lagi. HAHA :D Results aku dah duduk depan mata. Terbeliak lah jugak bijik mata aku tengok results aku



Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~ Dup dapp ~



Ada rasa macam nak lempang tak baca perkataan yang sama dengan beralun-alun macam ombak nie? HAHA :D



Syukur Alhamdulillah ~ aku rasa happy sangat-sangat sebab akhirnya aku dapat jugak dekan. Dengan Sem 1 pointer aku hampir-hampir nak dapat dekan dan Sem 2 pointer aku jatuh dan akhirnya Sem 3 pointer aku naik :D


Sujud syukur aku kepada Allah swt sambil menangis sebab aku rasa happy sangat-sangat. Kepala aku terus teringat semua benda yang berlaku sepanjang sem lepas. Kawan-kawan akuyang memang satu kepala dengan aku, lecturer yang sporting, sibuk handle dinner lagi, dugaan internet FB Blog dan banyak-banyak lagi benda yang bermain dalam otak aku


Tapi sebenarnyakan aku tertukar tau CGPA dengan GPA. Aku tak ingat mana satu yang pointer kita. Hehe :)


Lepas tu kawan-kawan aku pun mula lah duk chat aku, tanya aku dapat berapa. Alhamdulillah ~ mostly results kawan-kawan aku semuanya naik dan tak ada sorang pun yang repeat paper. Happy aku dengar kawan-kawan aku happy


Apa-apa pun, Sem 4 ni tak lama lagi dah. Sem baru, dugaan baru, misi baru. Yang lepas, adalah lepas. Sekarang ni aku bimbang pulak sebab aku kena kekalkan pointer aku nie -.- Bukannya senang tapi takpe. Aku akan cuba. Kawan-kawan, doakan aku ehh? :)


Kepada kawan-kawan aku yang memang mostly aku dengar pointer naik dan tak ada repeat paper, aku ucapkan tahniah dekat korang semua! :D Usaha dan pengorbanan kita selama ini berbalas jugak akhirnya. Insyallah ~ sem depan kita kekalkan lagi okayyy? :)


Kepada yang kurang bernasib baik, jangan bersedih-sedih sebab FAIL is stand for First Attempt in Learning! Ingat tue ~ Allah turunkan hujan pada mulanya sebab Dia nak bagi kita pelangi. Mungkin ada hikmahnya di sebalik semua nie. So jangan sedih-sedih tauu! Sem depan kita sama-sama struggle supaya nanti kita grad sama-sama :D


Jujur aku cakap, Sem 3 adalah semester yang palinggggggggggg manis bagi aku. Dapat roomate yang best dan buat aku TERsuka kat Korea jugak, dapat classmate yang sekepala,kawan-kawan satu kos yang memang aku dah anggap macam adik beradik aku sendiri, lecturer yang aku dah anggap macam kakak, abang, mak ayah aku sendiri, study yang mudah bagi aku faham, kerja-kerja yang senang saja selesai, mak ayah aku yang support aku dari belakang dan yang paling penting Allah swt yang setia mendengar doa-doa aku dan Dia lah yang bagi aku kekuatan dan ketabahan untuk aku menghadapi dugaan dan cabaran yang mendatang





Syukur kepadaMu Ya Allah ~ :')



You May Also Like

29 comments