Dah Terlambat Untuk Bercerita Tentang Raya -__-

by - Monday, September 03, 2012


 Assalamualaikum


Raya aku pada tahun ni macam biasalah ~ tak adalah heaven tapi tak adalah bosan sangat tapi aku rasa macam bosannnnn je banyak -__-


Most of the time aku banyak duduk dekat rumah je. Tengok TV, tidur ataupun online. Tapi sekarang ni online pun macam kejap kejap je sebab yelah ~ macam tak ada orang je dekat FB tue -__- So baik aku tengok TV, tu punnnnnnnnnnnn kalau ada cerita best. Kalau tak, memang tertidur lah aku depan TV tue


Bukan tak nak beraya cuma aku rasa its better aku duduk rumah, rehatkan badan sebelum masuk U nanti dan sibuk dengan segala mahakerjaraya yang banyak dan bertimbun-timbun. So gunakan masa ini untuk berehat sepenuhnya! :D Lagipun member-member aku mostly duduk jauh dan aku tak ada transport huhu


Dalam beberapa hari sebelum raya, aku ajak parents aku lepak dekat Masjid Kristal before pergi Losong untuk berbuka puasa. Just duduk-duduk situ je. Aku pun hmm ~ apa lagi, bergambarlah! Nasiblah ayah aku okay je bila aku suruh dia amik gambar aku :p Hehe

Depan Masjid Kristal :) 

Malam raya pulak, memang busy betul aku duk kemas rumah, gosok baju, buat itu ini ~ Malaslah aku nak tulis aku buat apa tapi aku rasa kau boleh bayangkanlah apa seorang perempuan buat bila malam raya kan? Parents aku pulak keluar sebab nak pergi amik rendang. Mak aku tempah dekat mana entah tapi rendang dia Ya Allah sedapppppppppppppppppppppnyaaaaaaaa! :D


Pagi raya, ayah aku kejutkan aku. Aku tengok dekat cermin, terus aku tak ada mood sebab mata aku bengkak! Weyh ~ tak syoklah pagi raya dengan mata bengkak. HAHA :D So lepas mandi-mandi, pergi sembahyang raya dekat Masjid Raja, masjid baruuu :) Cantik sangat masjid tue!

Breafast dulu kejapp :)
After sembahyang, balik rumah dan tibalah saat untuk bersalam-salaman dan bermaaf-maafan :) Huuuuuu ~ syahdunya terasa di jiwa! :O Then makan lagi HAHA :D Makan beratberat pulak sebab tadi just alas perut je dulu. Dah makan, pergi ke Losong pulak, kampung belah ayah aku :)


Hari Rayaaaaaaaaaaaaaaa

Aku dan adik aku :)

Aku dan cousin aku, Nazeem :)

"Jemputlah datang ke rumah" Mama 
After that, pergi rumah kawan ayah aku aka bos ayah aku lah ~ Duk lama jugak dekat sini sampai pukul 2 petang -___- Sumpah aku dengan adik aku dah mengantuk dah sebab mama dengan ayah adalah jugak geng nak borak. Aku? Pfft ~


Tapi nasib baik ada cucu bos aku yang sumpah comel yang boleh menghiburkan hati aku HAHA :D

Uwekk :p

Raya kedua pulak hmm ~ adik aku belanja kitorang satu family, belah Losong dan belah Chendering Pizza Hut ~ Woot woot ~ Banyak giler weyh Pizza yang duk beli dan akibatnya terpaksalah aku menunggu adik aku dalam kereta sebab aku malas nak turun pergi Pizza dengan berbaju kurung. Dah lah warna merah. Pergh ~ 10 km lagi orang dah nampak dah :p

Asal muka aku pelik eyh dalam gambar nie? HAHA :D

Lepas tu bawak Pizza tu pergi rumah Losong dan rumah Chendering. Ambui masing-masinggg. Happy tau dapat makan pizza HAHA :D Kebetulan pak saudara aku dari Tumpat pun ada balik so makin meriah lah :) Hehe


Masa bawak Pizza tu dalam kereta. habisssssssss satu kereta bau Pizza HAHA :D Berapa entah adik aku beli Pizza tue Huhu ~ Lepas tu sampai je dekat rumah, terus masing-masing serbu makan Pizza ramai-ramai :) HAHA :D Seronok weyhh ~


Mari tambah Pizza lagi :p

Kecoh kecohh -___-

Family belah ayah aku :)

Well masuk raya ketiga dan sampai ke hari ini, aku macam dah tak rasa raya dah :p HAHA :D Hapeeeeeeeeeeeeeeelah nak jadi dengan aku nie? Cuma yang best raya kali ini adalah aku dapat jumpa balik kawan-kawan aku masa aku sekolah dekat SESTER sebab kitorang ada buat reunion after 3 years tak jumpa sebaik sahaja lepas SPM hari tue :)
            

So yeahh ~ Untuk pengetahuan semua, cerita raya ini dah ditulis semasa raya ketiga tapi baru hari ini aku nak post Hehe :p


 

You May Also Like

0 comments