My Skincare Journey Using Bougas Beauty Serum

by - Wednesday, April 10, 2019

Assalamualaikum wbt

Aku sebenarnya cuba mencari gambar-gambar lama aku sebelum October 2017. Wah spesific terus yeee! Hahahha

Sebab apa?

Sebab sebelum October 2017, aku tak pakai pun Bougas Beauty Serum!

[IKLAN BOUGAS BEAUTY]

Korang boleh dapatkan Bougas Beauty Serum di kedai Shopee saya! Follow Shopee saya dan awak akan dapat rebate discount! Hihihi


Kedai Shopee Bougas Beauty Kuala Lumpur : SHOPEE MYSARA NEWRIE

Selamat menggunakan produk Bougas Beauty!


[IKLAN BOUGAS BEAUTY TAMAT]

Entry ni aku nak share pasal feedback Bougas Beauty Serum, before and after, macam mana aku boleh terjumpa Bougas Beauty Serum dan cara nak order Bougas Beauty Serum dengan MysaraNewrie! Weehuuu!

You better feel excited okay? Hahhaa

Kulit kusam, parut jerawat & berminyak


Masa ni memang muka raw, tak ada pakai apa-apa dekat muka. Setakat basic cuci muka dengan cleanser ; yang sebenarnya tak tahu pun cleanser tu sesuai ke tak dengan kulit muka! Just rambang mata je beli dekat Watsons! 


Ish ish ish ~

Lepas tu tak lama lepas tu, rasa macam nak try lah produk-produk. Aku tengok kawan-kawan aku pakai satu local products yang quite famous jugak lah masa tu. 

Dulu-dulu kan mana ada kesedaran tentang keselamatan produk macam sekarang. So bila ada kawan-kawan cakap "aku pakai ni!" maka, rakuslah aku dengan yang lain pergi ke kedai dan beli itu ini tanpa kaji selidik

Sebab masa tu fikir "Kalau dia pakai jadi cantik, aku pakai mesti lagi cantik!" Wah yakin! Haha

Lepas dah start pakai dalam in less than a month, bammmm! Keluar dekat newspaper, keluar dengan Google situ sana sini pasal product yang ada mercury, produk yang timbang kilo dan sebagainya

CAMERA FOCUS ON ME PLEASE! Hahahha

Hahaha apalah 

Lepas tu aku pun apa lagi, terus stop guna! Alhamdulillah, muka aku tak breakout tau. Syukur sangat-sangat. Maybe sebab aku baru je pakai tak sampai dalam dua minggu pun! 

Sebenarnya aku dah rasa pelik tau sebab masa aku pakai produk tu, kenapa cream dia macam melekit-lekit? Warna oren terang dan satu lagi cream pulak warna putih mutiara dan tak smooth pun masa nak sapu dekat muka? Lepas tu, lepas je pakai, mesti muka jadi berminyak?

See nampak tak? Dah ada red flag dah tapi masih yeee tetap guna sebab dalam kepala duk fikir "kawan aku pakai cantik, aku pakai mesti lagi cantik!"

Tapi lepas tu terus stop guna.

Masa ni pakai product drugstores je

Masa ni, aku terus lah start guna produk yang dekat Watsons je. Beli dekat kedai-kedai macam tu je sebab dah takut nak guna produk local. Biore dan Clean&Clear adalah teman sejati aku masa tu. Yelah masa tu memang tak tahu langsung pasal produk kecantikkan muka ni!

Sampailah satu ketika, aku start pakai serum jenama lain tahun 2015. Masa ni memang kulit muka aku wow sangat! Serius tak tipu. Start dari sinilah aku mula belajar pasal skincare.

Masa inilah macam detik yang di mana aku sibuk google dekat internet pasal skincare routine, pasal nak kenal muka kita macam mana dan masa inilah juga aku tahu betapa pentingnyaa penggunaan serum dalam skincare routine kita

Eh korang nak tahu tak pasal serum ni? Apa itu serum? Hehehe kalau nak, komen NAK dekat entry ni! :D

Tapi tak lama lepas tu, serum yang aku guna tu stop kan dia punya pembuatan. Ada macam masalah lah dan aku pun terus stop. Masa ni, aku rasa macam tak lengkap tau kalau tak guna serum. Rasa macam "Eh eh eh macam ada benda yang tertinggal!"

Sampailah satu detik di mana (aku ada cerita macam mana aku boleh kenal dengan Bougas Beauty Serum melalui Erni & Faisal dekat SINI) aku start guna Bougas Beauty Serum bulan October 2017. Aku ingat lagi aku COD dengan agent dekat KLCC dan aku terus pakai malam tu. Masa ni, aku start pakai dan tak lama lepas tu, aku pun niat untuk jual jugak sampailah sekarang :)

Aku bersyukur sebab dalam masa yang sama aku pakai Bougas Beauty Serum, aku dah ada basic skincare routine yang elok. Aku dah jumpa produk drugstores yang sesuai dengan kulit muka aku dan sesuai dipakai bersama dengan Bougas Beauty Serum. 

WAJIB ADA

Mukaku bila ada light makeup hahah

Ini muka masa full makeup dengan MUA masa wedding kawan baik aku hahaha
Psstt  MUA tu pun grab sebotol Bougas Serum dengan aku tau? HAHAHAH

Ini muka time bare face, pakai bedak baby je masa ni p keluar makan haha

Lepas tu bila dah okay, aku start pulak dengan double cleansing dan juga aku cari jugak makeup yang sesuai dengan kulit muka aku. Ya Allah masa ni rasa macam happy sangat-sangat tau hihihi

Bila dah ada basic skincare routine yang elok dan pakai pulak dengan Bougas Beauty Serum & Face Scrub Bougas, aku rasa happy dengan kulit muka aku. Jerawat aku cepat mengecut, parut jerawat pudar, kulit jadi lembut, kulit dah tak kusam macam dulu - seronok tau? Alhamdulillah :)

Even mak aku pun suka usik pipi aku yang montel ni HAHAHAHA

So sekarang ni, aku nak tolong korang korang korang yang ada masalah kulit muka! Sesiapa yang ada jerawat, kulit oily atau kering ke, yang ada parut jerawat dan kulit kusam, tak kisah lelaki atau perempuan, tua atau muda; cepat cepat whatsapp aku dan jom kita borak-borak Bougas. Insha Allah aku akan bagi layanan dan servis yang tahap cemerlang untuk korang!

Aku bukan apa ; aku tahu perasaan bila pakai itu ini dan tak sesuai, tak confident nak jumpa orang tapi masalah kulit muka masih sama. Sedih tau. Jangan risau sebab aku pun sama macam korang dulu; blur dan tak tahu apa-apa lepas tu menyesal tak ke sudah so Insha Allah aku akan cuba tolong korang sedaya yang aku mampu :)

Pengajaran yang korang boleh dapat dari kisah skincare journey aku bersama Bougas Beauty Serum ini adalah

  1. Sebelum pakai apa-apa, make sure buat kaji selidik dulu
  2. Kenali kulit muka korang macam mana ; berminyak, kering, jerawat, jerawat pasir, pores membesar atau mengecil - yes everything!
  3. Jangan follow orang lain punya skincare sebab kulit kita lain-lain
  4. Tahu pasal ingredients produk yang kita akan guna
  5. Tahu pasal keselamatan produk yang kita akan guna
  6. Jangan terus percaya orang cakap itu ini. Again, Google!
  7. Banyakkan membaca dan bertanya dengan orang ramai
  8. Make sure amik gambar Before & After sebab boleh buat perbandingan 


sayalah mysaranewrie tueeee



.
.




Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / bougasbeauty.mysaranewrie
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments