Owh Trial

by - Thursday, August 20, 2009

sepanjang 5 minggu yg lepas aku memang betol2 tak cukup tido..why..??tido pukul 2 ke atas kerana sibuk menelaah untuk exam trial nie..memang giler ah..kesannyer sistem imuniti badan aku pun tak berapa nak betol..lantak ar..asal masa jwb exam nanti at least aku boleh jawab kan..??
sepanjang sebelum, semasa dan selepas minggu exam ari 2 macam2 hal berlaku..boleh diibaratkan sebagai dugaan dan cabaran kepada aku dan juga kepada kwn2 aku..rasa cam bengang + giler pun ada jugak tapi life must go on..ada jugak kenangan manis yang memang sweet giler untuk dikenangkan..hehe..

>> seminggu sebelum trial classmate aku ada buat hal..sampai aku ngan kwn2 aku yang tak terlibat pun kena panggil sama masuk dalam bilik mesyuarat.."kalau awak tak bagitahu hal sebenar, dengan awak2 sekali kena gantung sekolah.." mak aihh, lepas je Mama Norul cakap mcm 2 terus aku bagitahu apa2 yang aku tahu..actually aku dengan classmate aku yg lain memang tak tahu menahu pasal Si S n A nie..so agak susah jugak ar nak explain kat ckg..but atlast kitorang dibebaskan tanpa diikat jamin..haha..

>> one day before kitorg exam da Ujian Segak pulak dah..haih..terpaksa lah bersukan demi memenuhi markah PJ kitorg..yang paling tak best ialah naik turun bangku..dengar macam senang kan tapi aduiyai..letih giler..dah lah kena buat selama 3 minit..rasa macam lari 100 km..!!

>> first day exam ada Sembahyang Hajat n Bacaan Yassin sempena Nifsu Syabaan..yang tak bestnyer masa 2 aku tak boleh..hampeh tol..bengang lah jugak..huhu..next day pulak ada ceramah..pasal Nifsu Syaaban..ustaz yg bagi ceramah 2 pun boleh tahan kelakar ar jugak..hehe..aku dapat sesuatu semasa ceramah tu.. "sentiasa berusaha untuk mendekatkan diri kita dengan Allah swt.."

>> 7hb ari 2 aku balik rumah untuk satu malam..aku pergi ar dekat Pesta Terengganu di TER..ramai betol budak2 indie yang berniaga kat situ..so aku pun macam rambang mata ar jugak melihat baju2, kasut2 dan beg2 yg memang menepati citarasa aku..haha..tp ongkos nyer tak mengizinkan..aku dan rembat satu benda ni jer..hehe..aku suke sgt dengan jam ni sebab warna die putih kot..



>> second week exam da spotcek pulak dah..haih..tak disangka2 betol..nasib baek aku terlepas 'uji bakat' 2..yang buat salah pulak kena tutt..terpaksa off record sebab benda ni tak pernah pun berlaku di sekolah kitorang sebelum ini..agak kelakar + memalukan..anyway banyak pengajaran dari kisah spotcek nie..haha..

>> aku, roomate aku, best buddy aku n budak 6ixth Sense buat yang benda jahat sikit..nak lepas tension punyer pasal sebab kwn aku yg 6ixth Sense ni ada buat hal sikit msa prep malam..haih..kalaulah Ustaz Awang tahu kitorang buat Projek Mega nie, for sure kena gantung sekolah..walaupun kitorang tahu benda nie salah di sisi undang2 sekolah tapi kitorang tetap melakukannyer dengan rsa gembira..!! haha..

>> one day before exam Add Math satu batch aku tak kira lelaki atau perempuan bagai nak rak duk study..semuanye berdebar2 nak exam Add Math..huhu..termasuk lah dengan aku yg sah2 tak pandai Add Math nie..malam 2 aku tido pukul 3 am..tapi tak ngantuk pun masa dalam dewan..yang tak syoknyer..aku bukannyer boleh jwb sangat pun exam Add Math 2..susah giler..


>> tengah2 buzy nak exam, set2 kelas aku kena panggil dengan Ckg Nurlina sebab nak isi Borang Matrix..aku pun isi lah jugak..Aku amik Matrix kat Pahang, Penang dan Kulim dalam aliran Sains..hehe..tapi maybe aku akan tukar kot tempat2 pilihan ke Matrix 2..maybe ke Johor or Melaka..hurm..any suggestion from you..??

>> Selamat Menyambut Ulang Tahun Kemerdekaan..!!so skul aku pun tak ketinggalan jugak..semua urusan pasal nak menyambut Merdeka nie dibuat sepenuhnya 100% oleh budak2 Form 4..memang happening ar coz Ayahanda Pengetua melepaskan 2 ekor burung merpati sebagai simbolik kepada kebebasan dan kemerdekaan..

>> Seluruh kawasan Pasir Panjang (tempat sekolah aku) tiada bekalan elektrik sehari sebelum kitorang exam Fizik..haih..nak study macamana..hurm.. ~ berbekalkan lampu buatan sendiri kitorang study ramai2 kat surau..nasib baek sekejap je tak ada elektrik..kalau tak, tak tahulah nak jawab apa untuk Fizik nanti..

>> One day before habis exam, something happen dalam kalangan Aspuri Form 5..yang aku hairan bin ajaib nya ialah MT kat skul aku ckp benda nie dah kecoh dalam kalangan kitorang sedangkan aku yang memang kecoh tahap cipan ni pun tak tahu benda apa yang terjadi..aku sendiri bingung masa dorang cakap pasal hal ini..apa nak jadi..

banyak kan benda2 yang berlaku sepanjang aku exam trial selama 3 minggu nie..??walaupun ada duka dan suka, ia sedikit sebanyak memberi gambaran pada aku walau datang lah sehebat mana dugaan, sekuat mana dugaan, yang penting study tetap no 1..alhamdulillah, aku dan rakan2 aku yang lain akhirnya dapat menghabiskan exam trial nie dengan jayanya..kejap lagi dalam 8hb September 09 da Trial JPN pulak..tak pe..saya tak kisah pun..asalkan dapat berjaya dalam hidup..amin.. ~

You May Also Like

0 comments