Taat Akan Datang Selepas Kena Control Dengan Boyfriend

by - Monday, October 22, 2012

 

 Assalamualaikum


Reading Hanis Zalikha's entry regarding Taat Pada Boyfriend giving me an idea to write about it :)


Okaylah ~ Once kalau dah ada BF kan, mesti rasa macam "aku wajib nak taat setia pada dia" HAHA :D Tipulah kannnnnnnnnnnnn kalau tak pernah rasa macam tue? Every girl pun pernah rasa macam tue, termasuk aku sendiri :)



Cuma kadang-kadang tu, aku rasa betul jugak HZ (nama singkatan Hanis Zalikha sebab nak cepatkan habis entry ini) cakap yang sejak bila BF kita adalah tulang belakang kita sedangkan parents kita adalah orang yang bertanggungjawab terhadap kita since kita kenal dunia nie? Since when yang BF kita adalah orang yang patut kita dengar nasihatnya? Since when?


Without parents kan, ada ke kita nak jadi macam KITA pada hari nie? Without parents, masihkah mampu kita nak duduk mewah, makan sedap-sedap macam sekarang nie? Without parents, mampu ke kita nak pakai gadjet mahal-mahal, tukar HP macam tukar baju sebulan sekali? Unless kalau kau ada sumber income yang kukuh sebab buat bisness, memang kau mampu lah kann -__-


Cuba kita fikir kan, apa yang BF kita cakap, kita memang patuh je. Kalau BF dah cakap tidak, memang tidak lah setidak-tidaknyaaaaa. Kadang-kadanglah kan, aku pun macam annoying sikitlah kalau ada segelintir, SEGELINTIR sahaja yang macam kalau aku ajak dorang pergi jalan-jalan, terus cakap "Oh tak boleh. Pakwe aku tak bagi sebab blablabla ~" 



Sedar tak? Disebabkan pakwe kau yang selalu kongkong hidup kau, kau telah miss so much great moments with me. HAHA :D Kau sape Sara weyh yang orang nak sangat spend time tue? -__- K fine. Tapi I promise you if you all hang out with me, I will make you laugh. Hehe *angkat kening macam The Rock*


Disebabkan pakwewewewewewe awak yang "tak boleh macam itu ini itu ini" kau telah terlepas peluang untuk spend time dengan kawan-kawan, having a good quality time together. Yelah ~ once kalau dah hang out, mesti ada benda yang best je nak berlaku kan? Jujurlah, hang out dengan kawan-kawan adalah yang paling best kan? :) Tu pun kalau ada duitttttttt ~ HAHA :D Kalau tak ada duit, duduk je lah menghadap lappy layan Youtube, tengok Mad Markets. HAHA :D


Lepas tu, bila upload gambar dengan kawan-kawan yang kita baru hang out tadi, komen dekat FB "weyh masa bila nie? tak ajak punnn!" Uh uh ~ persoalan apakah ini? -__- Kadang-kadang kalau kita asyik diberi jawapan "aku tak nak ikut sebab pakwewewee aku blablabla" kita pun jadi fed up sikit lah kan nak ajak dia sebab dah agak dah jawapannya


Sebab apa jadi macam nie? Sebab perempuan kalau dah sayang dengan pakwe dia, dia akan taat. So kalau pakwe dah cakap "TAK BOLEH" memang selama-lamanya lah kan tak boleh -__- Kadang-kadang benda yang small the pieces pun nak cakap tak boleh jugak dan kadang-kadang aku rasa kesian sebab aku rasa kawan-kawan aku telah dicontrol oleh pakwe mereka! :O


As for me, selagi pakwewewewe kita tu tak sah menjadi suami kita, no need lah untuk taat 100%. Sebab ini semuanya takdir Allah swt. Mungkin hari ini kita bercinta dengan Si A tapi tup tup kahwin dengan si B. See? Nampak tak apa yang aku cuba nak sampaikan dekat sini?


Lainlahh kalau pakwe kau nasihatkan benda yang baik, macam suruh belajar ke sebab dia tahu awek dia selalu pergi hang out, pergi karaoke. Eh eh ~ macam aku jer? -__-


Yang tu baru betul sebab bila kita belajar bersungguh-sungguh, kita akan dapat jawab final dengan mudah dan dapat results cemerlang dan kemudian sambung belajar ke peringkat yang lebih tinggi, dapat kerja yang best-best dan dapat gaji yang berKKK banyaknya dan kemudian baruuuuuuuuuuuuuuuu lah plan wedding yang extravanganza dengan pakwe kita tue! HAHA :D Tu pun kalau still ada jodohlah kan dengan pakwe kau yang menasihatkan kau belajar tue -__-


Jujurlah kan, siapa lah yang suka kalau hidupnya kena control? Buat itu tak boleh, ini tak boleh. Macam tak ada life langsung. Tapi kadang-kadang control itu perlu, macam nasihatkan awek kau "Sara jangan makan banyak" HAHA :D Asal nama aku kena jadi contoh weyh? T___T


We as a well human being, kena pandai-pandailah fikir mana yang betul, mana yang patut follow, mana yang unreasonable untuk difollow. mana yang kita rasa hak kita, mana yang salah dan mana yang patut diutamakan, which is family, your friends or your boyfriend. Tapi as for me, family tetap number 1 dalam hidup aku esp mama dan ayah :') Kalau mama ayah baca ni, mesti diorang terharu ada anak dara yang luahkan perasaan di blog dan bukan di depan mereka HAHA :D


Dan kepada pakwe-pakwesssss sekalian, janganlah too over control si gadis kesayangan awak tue. Sebab saya, kawan kepada gadis kesayangan awak tue, kadang-kadang rasa annoying giler dengan perangai awak yang terlaluuuuuuuuu control gadis awak. Honestly, aku sangat respect lah dengan pakwess yang "Awak nak keluar dengan diorang ker? Haa okay. Have a good time. Jaga diri!" Wa salute sama lu beb sebab faham dengan situasi kalau all girls hang out, memang dunia ini kami yang punya! Muahaha *gelak jahat*



Sometimes, saya sebagai kawan perempuan mereka rindu nak hangout bersama tapi semuanya tak boleh buat disebabkan awak yang cakap "Kalau awak pergi, kita putus!" Pfft ~ belum kahwin lagi, dah pandai ugut anak dara orang pulak! -__-


Control is good but too control is worst for them and for us too, like me! Yelah ~ aku ni dah lah single jeeee. Harapkan kawan-kawan je yang untuk berhang out sekali sekala. Tapi kalau dah semua kawan-kawan perempuan ku taat kepada nasihat dan arahan mu itu, kemanakah harus kakiku melangkah?


Renung-renungkan dan selamat beramal! HAHA :D

 

You May Also Like

2 comments