Looking At Your Past

by - Thursday, September 20, 2018

Baru lepas tengok dan baca entry lama-lama. I do have mix feeling right now after reading all my old entries

Bila baca entry dengan kawan-kawan, rasa happy. Sebab teringat masa belajar dulu, banyak benda yang kami buat. Makan dan berholiday. Tak pun lepak tepi pantai je. Seronok masa tue. Everyone single and happy. No commitment at all. No hard feelings. No pressure. No stress.

2015. Shah Alam.

Eh lupa, ada stress tu tapi setakat stress belajar je, apalah sangat dengan stress yang tengah ada sekarnag ni, betul tak? Masalah kita masa tu cuma duit je tapi hmm -- aku rasa benda tu tak pernah nak halang kita dari seronok dan happy kan?

Bila baca entry kucing mati, rasa sedih. Sebab tu last kucing yang aku bela then sampai sekarang, masih tak bela kucing. I dont know why. Maybe Comel masih dalam ingatan? Atau maybe sebab tak nak dah rasa sedih macam dulu? Sebab masa Comel mati, rasa sedih tu yang teramat sangat so macam tak nak bela dah

Aku cuma menumpang kasih dengan kucing-kucing yang aku jumpa je. Di kedai makan, di mamak, di kedai runcit, kucing jiran, kucing dekat blok rumah aku. Tu je lah. In fact, my parents and I had bought cat food and just bagi je dekat mana-mana kucing yang datang dekat rumah kami hihi Tu je lah caranya kami menumpang kasih kucing :)

Banyaklah kisah yang berlaku tapi yang paling terkesan bila baca entry masa tengah down, tengah putus cinta hehehe Biasalah putus cinta kan? Macam-macam lah idea dan kata puitis yang terhasil. Some of the entries Ive deleted it. Some of it are still in my blog. Tak tahu nak buang ke tak.

Ya Allah malunyaa rasa bila baca entry lama-lama tu! 

Lepas tu baca entry masa di Seremban. Banyak dengan kisah penat dan tak cukup tidur sebab masa Degree sangat-sangatlah busy dengan assignment dan projects, dengan research paper dan juga dengan handle all the students' activities dekat faculty and campus. Very tiring, demam panas banyak kali but somehow, I do miss that moments :)

Tapi ada orang cakap dengan aku "move on dengan kisah-kisah lepas" Yeah, move on tapi rasanya tak salah kan kalau sesekali kita balik ke muzium kenangan untuk baca. Just untuk yeah ingatkan kita ni siapa pada mulanya.

Orang tua cakap 'jadi macam padi, makin berisi, makin tunduk' Sort of macam tu lah but did you get it what I mean?

I dont know what future gonna hold for me about my career, my life, my parents, my family, my own family, my love relationship, my bestfriends. I dont know what will happen tomorrow, next week, next month or next year. I do feel afraid tapiiiiii as a Muslim, I just can keep berdoa berdoa dan berdoa dan berusaha dengan apa yang aku ada, apa yang termampu dengan kudrat yang ada. 

Ya Allah, permudahkanlah ya Allah 


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments