Result MUET dan Final Exam Semester 4 Aku :)

by - Friday, April 27, 2012

 

 Assalamualaikum


Fuhh ~ Sebenarnya most of kitorang yang buat intersession ni balik rumah minggu ini sebab cuti dalam 5 hari kot? Sampai hari Selasa :) Tapi aku ada kelas Development Administration cuma tak sure lagi nak pergi atau ponteng! HAHA :D 


Sebenarnya ada sebab kitorang nak balik minggu ini. Disebabkan rindu sebab dah 3 minggu nak jumpa mak ayah dan juga sebab hari nie, 27 April results final keluar


Oh yes baby ~ Results final kitorang, budak budak UiTM untuk Diploma keluarrrrrr! Haaa scary tak? HAHA :D


As for me, malam sebelum tu, which is 26 April keluar results MUET pulak. Hadoiiiiii ~ Memang ngeri betul aku rasa sebab dua malam berturut-turut aku kena hadapi perasaan berdebar-debar semacam. HAHA :D


Malam 26 April tu, aku, Farah, Ana dan Aida masing-masing berdebar-debar sebab tak tahu lah macam mana dengan MUET kitorang. Mula-mula cek dekat laman web tapi tak boleh sebab nak kena tunggu pukul 9. 


Haish ~ Memang tak lah nak tunggu kan! Sebab macam mana mau tidur? HAHA :D So hape lagi, cek lah pakai sms masa tu jugak. Pergh berdebar-debar tahap apa entah masa tue -.-


Masa dapat mesej dari Majlis Peperiksaan Malaysia sebab nak tahu results MUET, ya allah ~ aku dengan Aida dah macam hape entah duk menrintih. Farah dengan Ana pun dah berdebar-debar semacam dah. 


So bila aku tengok results MUET aku, Alhamdulillah ~ 

Results MUET :)


Masa dapat tau aku dapat Band 3, aku macam senyap dan agak kecewa sikit sebab harapan aku nak dapatkan yang tinggi sikit. Tapi takpelah ~ Dapat Band 3 pun dah cukup bagi aku. Syukur kepadaMu Ya Allah :)


Dah habis babak MUET pulak ~ Sekarang babak untuk results UiTM pulak!


Lepas habis baca novel Kelabu by Nadia Khan, aku terus online. Online punya online dan tengok jam dah pukul 12. Aku cek dekat email sebab kalau nak tunggu dekat Student Portal pukul 9. HAHA :D Memang tak lah aku nak tunggu -.-


Dan sekali lagi, macam masa results sem lepas jugak, pukul 2 aku cek email dan there it is! My results for final examination 4 :) Tapi aku tak terus bukak. Aku tahu kalau aku terus bukak macam tue, rasa macam nak pengsan terus


So aku buat sembahyang hajat dulu. Mintak ditenangkan hati ini dan redha sahaja apa yang aku dapat nanti :) Dan dengan lafaz Bismillah, aku pun bukak email tue :)

Results final sem 4 :)


Alhamdulilalh ~ Dekan lagi untuk sem 4 ini :)


Kalau dibandingkan dengan sem lepas, pointer aku jatuh sikit tapi CGPA aku naik :) Sebenarnya, dari awal sem 4 lagi aku dah niat nak naikkan CGPA aku sebab aku nak grad nanti dengan CGPA Dekan :) Cuma kalau diperhatikan, aku banyak dapat A- lah


Aku memang dah buat kira-kira dengan Hani untuk naikkan CGPA aku dan Hani pun suruh aku naikkan CGPA aku, atleast biar pointer dapat above 3.6 dannnnn bila aku dah dapat naikkan CGPA aku, aku rasa macam bersyukur sangat-sangat kepada Allah swt sebab Allah swt dengar dan tunaikan permintaan aku. Syukur kepadaMu ya Allah :')


So bila aku bagitau mak aku dan ayah aku, of courselah dorang happy :) Dan bertambah-tambah happy bila adik aku bakal masuk ke UPNM bulan depan kot dalam dan amik Engineering. Ya Allah ~ aku tahu mak ayah aku memang gembira dengan berita-berita nie :')


Dan insyallah ~ aku dengar mak ayah aku nak buat kenduri kesyukuran sikit cuma tak tahu lah bila. Tadi masa on the phone dengan ayah aku pun, aku dapat dengar suara ayah aku memang happy. Haish ~ Kalaulah ayah ada dekat KT sekarang nie, mesti kitorang dah celebrate, pergi makan besar ker -.-


Macam sem lepas, aku dapat MP4. Sem ini aku tak harapkan apa-apa pun. Aku cuma go with the flow je. Tapi kalau ayah aku tanya aku nak apa-apa ker, aku pun tak tahu aku nak apa. HAHA :D


Sem depan aku akan berusaha dengan lebih gigih lagi sebab aku ada 4 paper sahaja memandangkan untuk short courses ni aku dah buat 2 subjek :) Aku harap dengan kurangnya paper yang aku ada untuk sem depan, aku akan dapat lebih faham dan catch up semua silibus untuk study :)


Syukur kepadaMu ya Allah di atas nikmat yang kau berikan ini, syukurr :')

Mari kita berjoget joget! :D


 

You May Also Like

22 comments