Cuti-Cuti Di Kota Kinabalu - Part 4

by - Tuesday, August 28, 2018

Assalamualaikum wbt

Now, hari yang di tunggu telah kunjung tibaaa! Setelah beberapa hari kitorang di KK, now lets go to Kundasang!

Nak tahu apa yang kitorang buat di Kota Kinabalu? Klik link di bawah ini 


Dalam petang after Zohor baru kitorang gerak ke Kundasang sebab tunggu adik aku settle kerja dia dulu. Then kitorang pun bertolak. Alhamdulillah lewat petang jugak kitorang sampai. Sampai-sampai je kami terus ke chalet kitorang sebab nak check in dan letak beg dulu

Sampai je kami dekat sana, kitorang semua terpaku dengan indahnya pemandangan dekat chalet kitorang. Wehhh rasa nak nangis! Cantik sangat! Subhannallahhh!

View dari chalet kitorang!

Panorama view
Paksa budak ni amik gambar aku hahahha
Maka hasilnyaaaaaaa --
Chalet kitorang! Kecil sahaja tapi cantik dan bersih!
Masa kitorang baru sampai tue, memang cuaca sejuk sangat sebab dah lewat petang kan? So kitorang check in, letak beg dan keluar balik untuk dinner!

Kalau korang pergi ke Kundasang, make sure keluar dinner awal tau sebab kadang-kadang by 9 pm diorang dah tutup kedai sebab jam 9 pm tu ibarat jam 10 pm di Semenanjunggg. Make sure of course bawak baju sejuk okayy --- sejukk!

Tunggu makanan kitorangg
Malam tu memang tak boleh nak tidur sangat sebab angin ya rabbi -- kuat sangat! Bunyi ketang ketunggg hahahhaa Tapi around jam 6 pagi macam tu, ayah aku "cepat cepat bangun! View lawa!" Aku pun dengan tak basuh muka, amik HP, dengan selimut dan kaki ayam terus keluar dari bilik dan ya Allah -- cantiknya pemandangannn!

Perfectly snap in front of our room chalet
The top of Mount Kinabalu
  
Subhanallah, I cant stop taking pictures of this view
Lepas dah snap gambar, mandi-mandi, letak beg dalam kereta dan having our breakfast! Oh ya, breakfast ni akan disediakan upon request tau? So make sure korang tidur tu, korang boleh tanya dekat kaunter dan request untuk breakfast apa untuk esok hari :)

Breakfast with view!

Snap gambar dulu hihihi

Mount Kinabalu view at 8:30 am

Dulu, masa aku ada follow trip ekspedisi ke Mount Kinabalu ni, diorang cakap view yang kita tengok dalam gambar ni hanya lah 1/10 dari view sebenar Mount Kinabalu. So bayangkan betapa besarnyaa dan kecilnyaaa kita ni. 

Kalau korang nak view yang lagi dahsyat, boleh pergi dekat area Mesilau. Actually nak hiking Mount Kinabalu ni ada dua gate rasanya ; satu di Mount Kinabalu Park dan satu lagi di Mesilau. 7 tahun lepas aku pernah pergi ke Timpohan Gate dekat Mesilau tu, memang dahsyat jugak jalan masuk dia. Sejukkk dan betul-betul dalam hutan! 

Subhanallah -- cantik sangat 

Eh of courselah amik gambar lagi :)
Okay done Part 4! Part seterusnya akan menyusul! Wah wah -- lepas-lepas ni lagi dahsyat dan best sebab aku akan ceritakan beberapa perkara lagi :)


Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / maiserum
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments