[Tutorial] Macam Mana Nak Letak Butang Follow Twitter Di Setiap Entry?

by - Monday, November 07, 2011


Assalamualaikum


Aku nak bagi tutorial sebab aku rasa aku murah hati! HAHA :D


Semalam aku godek godek code HTML. Pening kepala jugak tapi last-last berjaya jugak! :D Macam mana nak letakkan butang Follow Twitter korang dekat setiap entry korang? Hehe :) Macam mana eyhh? Macam ni hahhh ~



Nampak tak butang Follow Twitter tue? So atleast korang boleh lah menambahkan bilangan followers kat blog korang


  • Dashboard > Design > Edit HTML
  • Tick Expand Widget Templates
  • Tekan ctrl + f dan cari code ini
<data:post.body/>
  • Lepas tu, copy code bawah ini dan pastekan DI BAWAH code yang tadi
<a class='twitter-follow-button' href='https://twitter.com/mysaranewrie'>Follow @NAMA TWITTER KORANG</a>
<script src='//platform.twitter.com/widgets.js' type='text/javascript'/>
  • Preview dulu dan kemudian baru tekan save! :D


Its up to you ollss nak copy paste code tu kat bawah butang LIKE atau atas. Macam aku, aku letak bawah butang LIKE


Siapppppp! :D



p/s : Sapa buat tutor ni, follow aku dekat Twitter. HAHA :D



You May Also Like

3 comments