Orang Lain Sibuk BerCollege Attack, Kami Sibuk Bergambar! :D

by - Friday, December 23, 2011


 Assalamualaikum


Minggu lepas, Hari Sabtu sebenarnya budak kelas aku nak pergi ke Tasik Puteri. Nak bermandi-manda kononnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ~ Sebab sem lepas kan kitorang dah buat BBQ kat Teluk Bidara so sem ni ingat nak pergi lah ke Tasik Puteri.

Ni gambar yang dorang pergi seminggu sebelum tue. Dorang pergi survey tempat dulu


Tapiiiiiiiiii tak jadi sebab kebetulan adalah hal-hal yang tak boleh dielakkan. Kebetulan Hari Sabtu tu jugak ada College Attack yang menjadikan alasan yang kuat kitorang tak jadi pergi ke Tasik Puteri tu. Sobssssssssss Y___Y


College Attack? Apa tue? HAHA :D Ni adalah salah satu program yang UiTM Dungun dengan kerjasama Unit Sukan tak silap aku dalam menggalakkan students untuk bersukan. Yelah ~ Nak pergi ke gym dan Stadium tu macam malassssssss sebab dah penat dengan kelas dan assignment bagai. So bagi menggalakkan students bersukan, College Attack datang ke kolej untuk sediakan sukan so students just boleh datang dan bermain :)


Ada macam-macam game yang diadakan. Ada outdoor dan indoor. Antaranya bola sepak, bola tampar, bola keranjang. Yang indoor pulak ada gusti lengan, carron, congkak dan lain-lain. Memang happening dan meriah sebab korang just turun je dari bilik korang dan nahhhhhhhhhh boleh main semua game nie :)


Colleget Attack diadakan kat dua kolej iaitu Kolej Pantai dan Kolej Tasik. Kolej Pantai adalah kolej Duyung, Perhentiaan dan Kapas. Kolej Tasik pulak kolej Redang, Tenggol dan Gemia. Tapi buat masa ni buat dekat Kolej Pantai dulu. 7 Januari ni buat dekat Kolej Tasik pulak :)


Gambar yang diamik dari bilik aku :) Dekat je kan? Hehe :)


Memang meriah. Best lah jugak sebab cuaca yang mendung gitu, ada muzik, main-main bola dengan kawan-kawan, lepak-lepak sambil makan-makan. Oh yaaa ~ Kebetulan ada jugak gerai-gerai jualan yang jual makanan macam keropok, nugget dan ada jugak yang jual ice blended. Memang best :) I likeeeeeeeeeeee !



Pagi tu memang aku bangun awal sebab terdengar suara MC College Attack yang kejutkan kitorang bangun tidur. HAHA :D Yelah ~ Kan event ni diadakan kat kolej kitorang kan? So pagi-pagi lagi dah dengar suara MC tue. HAHA :D Last-last sekali aku ajak roomate aku turun, nak tengok apa yang ada. Lepas tu naik atas bilik sebab nak buat assignment. Hehe


Petang tu pulak, si Angie pulakkkkkkkk ajak aku turun sebab bosan duduk dalam bilik. So turunlah ~ Masa ni memang best sebab aku jumpa ramai kawan-kawan aku yang aku dah lama tak jumpa. Aku sempat main bola apa entah -.- Tak ingat dah. HAHA :D Best lah dapat main bola :) Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ~ Ada makna nie. HAHA :D

Ice blended Latte :)

Kebetulan, terjumpa lah dengan kawan sejiwa aku, Afiqah Othman. HAHA :D Kenapa aku panggil dia kawan sejiwa? Sebab kitorang memang jarang jumpa tapi kalau dah sempat berborak-borak, memang kitorang luahkan apa yang terpendam dalam hati. Aku dengar cerita dia, die dengar cerita aku. Aku nasihatkan dia, dia nasihatkan aku.


Sekali dia pun bawak keluar lah HP die. Perghhhhhhhhhhh ~ Mak aihhhhhhh! Samsung Galaxy S II pulakk! HAHA :D Terus aku duk kobek-kobek HP dia tue sebab yelah ~ HP canggih tue! HAHA :D Insyallah ~ satu hari turn aku pulak dapat HP yang macam nie. HAHA :D

Samsung Galaxy S II. Perghhhhhhh ~ Masyukkkkkkkk! :D

Aku dengan Angie punnnnnn main-mainlah dengan HP dia. Sekarang nie HP tu harga RM 1 899 tak silap aku. Hehe :) HP ni memang best giler! Especially gambar die. Mak aihh ~ Kameranya tak silap aku 8 megapixel. Gambar dia memang lawa-lawa. So apa lagi, habis penuh memory kamera HP si Fiqah ni penuh dengan gambar kitorang. HAHA :D

Fiqah, Angie dan Aku. Ambuii senyum lebar tauu! HAHA :D


Angie <3 :)


Us :)

Dah lah masa tu cuaca redup dan mendung je. Ditambah pulak dengan angin pantai. Perghhhhhh ~ Memang terbaik lah nak buat photoshoot. HAHA :D Fiqah pulak baik hati duk snap-snap gambar kitorang. HAHA :D Memang best ! :D


Sekali hujan turun lahhhhhhhhh ~ Berlari-lari anak lah kitorang berteduh kat bawah kolej tu tapi kejap je hujannya. Lepas tu snap-snap gambar lagi. HAHA :D Tapi masa ni aku tak join sebab masa ni aku tengah syok berborak dengan Arif pasal buku yang dia tengah baca sekarang nie


Actually cerita dalam buku ni based on true story tauuu! Cerita pasal macamana seorang anggota polis menyamar jadi mafia selama 6 tahun lebih. Perghhhhh ~ Dan penyamaran dia berjaya sehinggakan ketua mafia pun lantik die jadi bestman masa wedding dia. Alahh ~ Bestman boleh dikatakan sebagai pengapit lelaki kan yang merangkap kawan baik dari semua kawan-kawan dia. Punya lah hebat :)

This is the book I'm talking about :)


Aku ingat nak baca tapiiiiiiiiiiiiiii sekarang ni macam tak sempatlahhh Y___Y Dan yang paling heaven, aku tak ingat bawak balik buku Remember Me tu bawak balik rumah! Arghhhhhhhhhhh ~ Kalau tak boleh lah aku baca masa cuti midterm nie -.-


Acara penutup untuk College Attack pukul 5 petang. Mula-mula duduk elok-elok je sekali hujannnnnnn! Berlari-lari kitorang berteduh bawah khemah. HAHA :D Kelakar pulak masa tue. Dah kalau duduk satu khemah, memang tak lah nak dengar ucapan kan sebab bising. So apa lagi! Bergambar lah! HAHA :D

Bertiga sudaaaa


Senget, Gigi dan muahh!

Kali ni si Hani pulakkkkkkkkkkkk yang menjadi mangsa aku dengan Angie sebab Hani guna Samsung Galaxy Tab yang berapa entah -.- Gambar dan video memang superbbb ~ Nantilah kalau line aku laju, aku nak tunjukkan dekat korang satu video kitorang yang sengal giler masa dalam kelas. HAHA :D


Mengarut sungguh -.-


Lepas tu acara selesai. Tapi masing-masing tak balik sebab masih nak duduk lepak dengan kawan-kawan dekat depan kolej tue. Alaaaaaaaaa ~ bukannya senang nak duduk lepak dengan kawan-kawan sambil makan-makan dan ditemani dengan muzik dan angin pantai. Hehe :)

See? Kolej kitorang betul-betul depan pantai. Memang best! :D UiTM Dungun the best! :D


Di hadapan Kolej Duyung, UiTM Dungun :)
Lepas tu, dah dekat Maghrib dahh ~ So masing-masing balik. Kebetulan malam tu pulak aku ada meeting dengan Kelab Debat dan Pidato. Perghhhhhhhh ~ Ingat aku tak terlibat sebab kalau ikutkan plannya, aku nak pergi makan ikan siakap 3 rasa sebab ada orang nak belanja. HAHA :D 


Tapi tapi aku kena pergi meeting dan rezeki aku agaknya, aku terpilih untuk jadi Exco Pembangunan Insan. Ambuuii ~ Apalah yang aku nak bangunkan insan-insan di sekeliling aku nie? HAHA :D

Siti Nurul Ain, Mysara Newrie & Nabilah Hani Azali  :)
Tak lengkap sebab tak ada Nor Faizah dan Lisda Baharuddin Y_Y


             

You May Also Like

0 comments