Ragam Kawan-kawan Aku Bila Ada Presentation :D

by - Thursday, December 08, 2011


Assalamualaikum


Fuhhhhhhhhh ~ Alhamdulillah ~ petang semalam dah selesai presentation yang pertama untuk this sem yang secara formal lah :) Yang tak formal langsung, dah pernah buat dah! Masa kelas BEL ari tue. Masing-masing tak ada presentation nak buat dengan slidenya yang tak cukup. So aku pun volunteer untuk buat spontan punya presentation.


Nasib lah buleh buatt ~ Dapat lah A. Aah ~ Aku dapat A! Dapat A- HAHA :D Tapi tu sebagai practise jeee. Next week boleh buat lagi! :D


So petang semalam dah settle presentation ETR iaitu presentation kitorang untk 1st Five Chapter tentang perkenalan bisness yang kitorang nak buat. Untuk subjek ni, kitorang ada banyak presentation yang kena buat dari semasa ke semasa.


Setiap group kena present kan bisnes apa yang dorang nak buat, kena buat Business Plan. Actually Business Plan ini sangat-sangat penting kalau seseorang itu nak buat bisness sebab dengan Business Plan ini lah yang korang akan gunakan untuk dapatkan loan dari mana-mana bank


Kitorang memang kena buat Business Plan ni betul-betul punya macam orang luar buat. Tak ada dah nak tipu-tipu ker. HAHA :D Tu yang pening tuuu. Nasib baiklah lecturer ETR kitorang, Miss Laila memang baik dan sempoi sangat-sangat dengan kitorang semua :)


Group first yang present adalah group aku tapi gambarnya tak ada sebab ada kat dalam iPad si Hani. Tak sempat nak amik dengan dia. So semua gambar yang korang tengok ni adalah dari HP aku je :)

Group Gman & The Geng ; buat business supply sport equipments. Kalau ada Gman je, mesti nak buat bisness pasal supply sports. Tak ada benda lain ke kau nak supply hah? HAHA :D


Group Fara & The Geng ; bisness futsal. Terbaik ar dorang nak buat bisness bukak futsal. Aku pun tak terfikir pasal nak buat futsal tue

Group Pian & The Geng ; bisness keropok lekorr


Ok fineee. Group Pian lah yang paling kelakar sebab dorang nak buat keropok perisa strawberi and coklat apa entah lah ~ Memang tergelak sakan lah ~ Tapi yang paling kelakar nya ialah bila lecturer komen "Saya nak tengok presentation pasal bisness awak, bukan nak tengok konsert Awiee" HAHA :D Habis satu kelas gelak sebab ada orang tu pakai jaket kulittt masa presentation! HAHA :D


Apa yang aku suka masa kelas kitorang buat presentation ialah kitorang boleh buat bisingggggg! HAHA :D Memang weyh ! Act kelas aku ni memang kaki bising dahh. Dah nama kelas B, mestilah bising! -.- Dan ini turut diakui oleh budak-budak kelas lain. HAHA :D Tapi sumpah cakap, waktu kawan-kawan kitorang tengah present, jangan haraplah kitorang nak senyapp

Amik gambar lah apa lagi -.- HAHA :D Actually ada banyak lagi gambar tapi aku tak upload sebab sensor banyak lahh ~ Kang habis aku kena pukul dengan Angie and Hani nie. HAHA :D


Dasarrrrrrrrrrr giler bergambar semuanya. HAHA :D Pantang ada orang angkat kamera nak tangkap gambar, tangan tu mesti nak buat peace lepas tu mulut mesti nak senyum. Tak pun buat muncung. HAHA :D Biasalah tue :)


Lepas tu aku bagilah HP aku dekat budak-budak ni. Dorang nak buat apa entah. Sekali bila aku tengok Photos kat HP aku, Ya Allah ~ boleh masuk virussssss dalam HP aku sebab bapokk banyak lah gambar yang dorang amik. Aah ~ Memang HP aku tu camera hak milik awam! HAHA :D

Ewahh ~ Yang kat belakang tu pun sibuk duk wat peace jugakk! HAHA :D Kelakor lah budak-budak nie :)

Group Liza & The Geng ; bisness Cake House. Terbaik ar dorang sebab pilih nak buat kedai dekat ibu kotaaaaaaa :) Aku sokongg! HAHA :D Aduayaii ~ Macam nak buat bisness betul-betul pulakk! :D

Group Akma & The Geng ; bisness Hand-Made Chocolate. Si Akma ni memang ada buat bisness handmade coklat so senang je lah dorang nak buat presentation nie. Masa dorang nak buat presentation, bising satu kelas duk sebut "Geng Ombak Rindu" sebab sebabb sebabbb ~ HAHA :D Sebab apa? Nantikannnnnnnnnnn ~ HAHA :D


Tadi kan aku dah tunjuk dekat korang geng perempuan yang sibuk duk bergambar kan? Apa korang ingat budak perempuan je ke yang asyik duk bergambar dan asyik duk sokseksoksek sesama sendiri? Budak lelaki pun samalahh ~

Sumpah aku tak tahu apa yang dorang tengah duk buat masa nie -.- Tapi aku rasa masa ni Pian kena bahann dengan budak-budak nie pasal bisness die. HAHA :D Aduayii ~ Pian Piann ~ Dialah class rep kitorang yang paling paling paling BERKAKILEBAR

Amik gambar lagi. Bear in your mind! Semasa semua gambar ini diamik, presentation masih berjalan macam biasa dan lecturer langsung tak tahu aku sibuk duk amik gambar dorang semua. HAHA :D Arghhhhhhhhhh ~


Masa Part 1 lagi terukk! Masa tu presentation MGT 162, study pasal Organization Management lah ~ Masa tu buat kat Bilik Mawar, antara kelas yang paling heavennnnnnnnnnn kat UiTM Dungun ini dan turut dipersetujui dan diperakui oleh semua kawan-kawan aku


Korang bayangkan, kawan-kawan kitorang tengah sibuk-sibuk present kat depan, kitorang yang kat belakang ni sibuk duk mainn kad. HAHA :D Dah lah masa tu masing-masing duk bersila atas carpet sambil buat bulatan besar, main kad, siap record lagi dalam HP masing-masing. HAHA :D Tapi masa tu aku tak join. Aku just tengok je. HAHA :D


Dan semuanya berakhir. Semua presentation petang tadi mostly lecturer tegur itu ini sebab ada salah sikit kat mana-mana tempat. Oh ya ~ tak ingat nak bagitahu, group aku buat bisness laundryy! Hehe :) Ada sebab kitorang buat bisness laundry ini dan yang paling aku suka ialah lepas lecturer kitorang komen itu ini tentang presentation kitorang, dia cakap "Overall, this is a good presentation" Alhamdulillah ~ :D


Walaupun kita ada background yang berbeza, asal dari negeri lain-lain, cerita yang lain-lain, perangai berbeza, pandangan lain-lain but when it comes to friendship, those things doesn't matter at all. Sayang korang! :D

You May Also Like

11 comments