Perang Tepung Dan Mayonis Di Teluk Bidara :D

by - Thursday, August 04, 2011



Salam. Hari ini genap seminggu sudah peristiwa itu berlaku. Sungguh mengerikan, sungguh mendebarkan dan sungguh menyeronokkannnnnnnnnnnnnnnnnnnnn ! HAHA :D Sumpah bapak best weyhh :)


Amenda ni? Hehe :) Mesti korang tertanya tanya kan? Haha ;D


BBQ AMD3PB AT TELUK BIDARA!!!


Sumpah best giler. Haha ;D Sebab tak sangka apa yang kitorang plan last minute akhirnya menjadi jugak. Haha ;D Terima kasih kepada korangkorang semua yang terlibat yang samasama menjayakan BBQ kita. Hehe :)


Khamis petang minggu lepas, habis kelas je, terus shoot ke Teluk Bidara dengan van Abang Mie dan yang laki-lakinya semua naik motor. Masing-masing bawak makanan, air, barang-barang yang perlu dibawa. Dan yang paling penting, bawak baju extra sebab nak mandi pantai ! HAHA :D


Teluk Bidara ini terletak dekat hujung sekali di bahagian Dungun dan pemandangan die sumpah lawa giler. Jauhnya maybe dalam 5 km dari UiTM Dungun lah ~ Angin kuat, fasiliti yang er er er ~ boleh lah ada nak guna kan? Haha :D Kira ok lah kalau nak berkelah dengan family and kawan-kawan.


Tapi kalau dengan awek/pakwe, tak payahlah yer? HAHA :D


Sampai je kat sana, kitorang yang perempuan angkat barang dan yang lelaki sibuk duk buat bara api sebab nak bakar ayam, ikan pari dan kerang. Hehe :) Sebenarnya ada cerita di sebalik ayam tu tapi biarlah ~ rahsia kitorang. Haha :D



Mulamula je sampai, kitorang ada masalah dengan nak buat bara api nie. Angin sumpah kuat giler lepas tu dengan campur tangan si class rep yang menjadikan bara api menjadi unggun api dan juga keadaan yang macam kecoh giler nak mampus. Haha ;D Aku rasa mau dekat sejam duk buat untuk bara api tue. Haha :D



Mukamuka yang malas dah nak amik tahu pasal bara api. Haha :D Masingmasing muka lapar and muka tak sabarsabar nak main Angry Bird versi pantai. Haha :D Semangat taw si tokey topup tu sampai beli baju Angry Bird. Haha :D


Tunggu punya tunggu, aku pun tak tahu nak buat apa. So aku ajak Bunny pergi pantai dengan Ana and Liza, mandi pantaiiiiiiiiiii ! HAHA :D Fuh ~ Dah lama giler aku tak mandi pantai tapi minggu lepas dapat mandi pantai, sumpah best giler :)

Aku dengan Hani :) Aku punya nombor 8, Hani punya nombor 7. Haha :D



Aku Ana Harris Hani and Liza. Kat Teluk Bidara ini ada jugak gua taw. Aku dan masuk tapi aku masuk sikit je. Hehe :) Tak berani lah nak masuk sampai ke dalam sangat. Kang ada bendabenda yang tak sepatutnya pulak kan? Masa ini masing-masing dah basah dah dengan air laut. Haha ;D


Aku naik atas balik dan tengok dorang pun dah start membakar ayam. Hehe :) Tapi still macam hidup segan mati tak mau je aku tengok bara api tue. Haha ;D Memandangkan aku tak tolong dorang tadi masa buat bara api, so aku rasa baik aku tolonglah dorang bakarbakar ayam. Hehe :) Sumpah best giler masa nie. Haha :D



Banyak jugak lah ayam, ikan pari dan kerang yang kitorang bakar petang nie. Semuanya cukupcukup makan untuk kitorang semua dan masingmasing pun dapat rasa sorang sikit. Takpe. Sharing is caring :)


Bila ikan dah masak, masing-masing sibuk nak makan. Haha :D Perut lapar sangat masa tue! Haha :D pakat berebutrebut belaka. Sampai kan Faezah sorok dulu semua makanan tapi lastlast kitorang makan jugak. Aku rasa keropok lah yang cepat habis sementara nak tunggu ayam

The boysssssssssssssssssssssssssssssss -.-

The girlsssssssssssssssssssssssssssss ^.^

Oklah ~ Masa ini semua budak lelaki mandi pantai taw. So tinggal lah kitorang yang perempuanperempuan yang comelcomel cutecute baikbaik belaka. HAHA :D Masa ini kitorang sebenarnya dah ada game nak kenakan budak lelaki.


Kitorang ada buat belon cekodok. HAHA :D Macam mana tue? Tiup belon dan dalam belon tu ada air yang sudah dicampurkan dengan tepung. HAHA :D Jahat tak? Satu bekas kitorang buat. HAHA :D So intention kitorang adalah untuk baling belon tu dekat budak lelaki. Haha :D


Tapi entah macam mana, kitorang terfikir yang maybe budak lelaki pun nak kenakan kitorang kan? So apa lagi ~ Cek cek beg dorang, sekali amik kauu ~ Dua plastik besar yang penuh dengan tepung sahaja. HAHA :D So aku dengan Akma amik then sorokkan dalam motor Akma dan budak laki pulak tengah syok dok maen Angry Birds versi pantai dan mereka tak taw pun pasal nie. HAHA :D


Tapi sebenarnya dalam diamdiam, aku dengan Pekjah dah beli 2 plastik tepung kat sebab nak kenakan dorang semua. So kesimpulannya pertahanan kitorang yang perempuan ini pun macam kebal lah kan? HAHA :D


Sekali budak laki naikkk. So kitorang pun act macam biasalah ~ Macam tak ada apa-apa yang terjadi. Haha :D


Memandangkan masa ini ayam dah banyak so Hani Faezah dan Harris pun mulalah bahagi-bahagikan makanan. Hehe :) Masa ini semua orang tak dibenarkan kacau dorang dan aku pulak kena halau kawkaw giler dengan Harris. Hampeh punya Harris -.-


Harris yang pakai jersi nombor 24 tue. Hani yang pakai num 7 dan Faezah yang pakai tudung putih. Yang tak berbaju tu er er er ~ HAHA :D tekalah sendiri

So hasil dari duet kitorang ramairamai kitorang dapat makan inilahhh ~ Cukuplah untuk kitorang. Semua makanan sedap gilerrr. HAHA :D Meehoon, rempah ayam dibuat oleh Mimi Jahya, coleslaw dibuat oleh Angie dan air asam buatan Akma. Sumpah cakap, semuanya sedap giler esp air asam Akma tue :) Hehe. Nak resipi weyhh !


So lepas tu masingmasing buat bulatan dan apa lagi, makan timeeeeeeeeeee ! Best lah masa ini sebab makan sedap dengan perut yang lapar, angin pantai dan pasirpasir pantai yang penuh di celahcelah kaki kami :D HAHA :D Heavenn ~ :)

Tapi yang tak bestnya, kekurangan air. Aku tak faham lah macam mana air boleh hilang sedangkan aku rasa banyak jugak aku bawak botol air masa mulamula sampai. Lepas tu masing masing duk mengadu haushaushausss -.-


So lepas makan, ehem ehem ~ apa lagi. Kitorang yang perempuan ini dah bagi hint dah supaya bersiap sedia dengan jentara perang kitorang. HAHA :D


Nampak Farah dan Akma duk atas kotak kabus tue? Dalam tu lah belonbelon kitorang. Haha :D Akma saje duk atas tu supaya budak laki tak bukak. Haha ;D Masa ini kitorang semua dah habis makan dah.


Oklah ~ Lepas tu kitorang pun amiklah belon tu dan apalagi, kejar semua orang dan baling belon. HAHA :D Weyh masa ni sumpah happening nak mampus sebab masing-masing duk berlari nak selamatkan diri dan dalam masa yang sama nak kenakan antara satu sama lain


Dan yang paling aku bengang ada lah belon yang kitorang nak baling tu tak pecahpecah punnn ! -.- Boleh pulak belon tu duk bergolekgolek je. Haih ~ geram aku -.-

Dan yang paling aku tak sangka, dorang yang budak lelaki yang mungkin tak cukup modal nak kenakan kitorang, telah menggunakan mayonis untuk sapukan kat muka kitorang. Tengoklah macam mana dah jadi -.- Sumpah kelam kabut tapi best. Haha :D


Lepas tu Harris dengan Gman sibuk duk tanya mana tepung dorang. Haha ;D Dorang cakap tepung itu sebenarnya untuk kenakan Khalis tapi disebabkan kitorang yang perempuan dah guna, so tak ada tepunggg


So dengan rela hatinya aku dengan Pekjah bagi tepung kitorang dekat dorang tapi alihalih kitorang pun kena jugak! HAHA :D Haih ~ sungguh tak adill -.-


Sessi mengenakan Khalis Manannnnnnnnnnnn ! HAHA :D Aku tak taw lah kenapa Khalis jadi mangsa hari tue. Lantok die lahh ~ HAHA :D Tapi aku tak join lah masa ini. Hehe :) Aku just tengok dorang dari jauh je. Hehe :) Lepas tu tanam si Khalis tu pulak. Haha :D


Dannnnnnnnnnn kemudiann, acara paling WAJIB iaitu gambar kelassssssssss ! :D Aku tak fahamlah ~ Bila gambar acara bebas semuanya sibuk nak masuk dalam gambar tapi bila amik gambar skema yang pakai kot bagai tu, semuanya tak nak. HAHA :D




Lepas tu masingmasing pun beransuransur balik. Aku Hani dan Angie pergi mandi dulu. Haha :D Memang hampeh lah masa ini sebab kitorang kena gunakan tandas lelaki yang lampunya tak menyala -.- Gelap giler tapi sabar je lah ~ Dengan Hani dan Angie yang duk bisingbising, sabar je lah ~ HAHA :D


Lepas tu call Abang Mie tapi Abang Mie pulak lewat sampai. So aku pun mintak lah tolong budakbudak laki yang naik motor tunggu kitorang balik dulu, baru dorang balik. So dorang pun ok jugak lah. Hehe :) Yelah ~ Teluk Bidara tu kan hujung sekali, lepas tu kawasan sunyi and kitorang semua perempuan. So memang kenalah ada orang temankan kan? Pluss masa tu pun dah lewat petang


Tunggu punya tunggu. Lama giler ~ Dah gelap pun masih tak datangdatang lagi. So kitorang pun borakborak and baring atas jalan raya sambil tengok bintang. Haha ;D Sumpah best masa nie :)


Tak lama lepas tu pun Abang Mie sampai dan shoot balik ke UiTM Dungun dengan perasaan yang gembira tapi penat :)


Walaupun kau kenakan aku, aku kenakan kau, kau mengata aku, aku mengata kau tapi apa yagn dicakapkan itu hanyalah gurauan sematamata. Memang gurauan kitorang kasar sampai kan lecturer yang dengar pun cakap "Its rude to say that to a lady" tapi kitorang tahu tak pernah pun terasa dalam hati kan? :) Omputeh cakap "no heart feeling" HAHA :D


Kalau ada yang terasa, mintak maaf lah yer :)


Aku tahu korang baca entry aku nie. HAHA :D So aku just nak bagitahu, aku sayang korang gilergiler. Kita semua ini dah macam adikberadik dah :) Kau kenal aku, aku kenal kau. Sampai kan kau nak mengadu masalah awek kau yang kacau kau pun, aku boleh dengar. Haha :D


Aku harap, bila aku lelapkan mata selamalamanya nanti, dalam sudut hati aku tahu, aku ada kawankawan yang sayang dengan aku yang sentiasa berada dengan aku :)


p/s : Coming soon ~ berbuka puasa pulak, Insyallah ~ HAHA :D Cepat pilih tarikh ! :)

You May Also Like

9 comments