My Favourite All Time Korean Series :)

by - Saturday, June 30, 2012


 Assalamualaikum


aku tahu mesti ramai giler yang suka tengok Korea sekarang nie kan? Bukan yang perempuan sahaja, yang lelaki pun sama tau takk! Tak percaya? Tanyalah kawan-kawan aku tu. Kaki Korea belaka tueeeee HAHA :D


So bila dah macam tu, aku pun tersuka tersuka tengok Korea jugak :) Semuanya bermula bila aku roomate dengan Liya lah masa part 3! HAHA :D Dia ni sumpahhhhh kaki Korea dan sanggup weyh pergi tengok konsert Korea! Barang-barang dia pun ada unsur-unsur Korea. Asal lah semakin lama bahasa melayu aku dekat blog ni semakin canggih nie? -___-


So lepas tu, macam ada jugak lah aku curi-curi tengok cerita Korea HAHA :D Disebabkan Liya, aku tengok Korea, disebabkan dia aku makan sushi, disebabkan dia aku pun layan jugak video-video klip Korea, disebabkan dia aku baru tahu ada jugak Super Junior, Big Bang, Girls Generation, disebabkan dia aku tahu jugak pasal Running Man sikit-sikit HAHA :D


Liya, kau memang mempengaruhi hidup aku Liya!

From left : Liya, Aku, Nina dan Pkah. Roomate masa sem 3 :)

So masa aku pinjam hard disk dia (yang obviously penuh dengan cerita Korea) aku pun copy cerita nie

Sassy Girl Chun Hyang :)

Act aku dah tengok cerita ni masa disiarkan dekat TV lagi. Masa tu aku masih duduk dekat Besut lagi, tak silap aku masa tu aku Form 2. So kalau congak-congak balik, masa tu tahun 2006 lah :) Masa tu aku tengok dekat 8TV rasanya :)


Memandangkan cerita ni main waktu Maghrib, tak adalah aku dapat tengok dengan full sebab bila iklan, kena pergi sembahyang dulu. So lepas aku dah dapat copy cerita nie, memang aku tengok lah :)



Seriously, even aku dah tengok Full House, My Princess dan latest nie City Hunter, aku rasa Sassy Girl Chun Hyang lah yang paling berkesan dalam hati aku :) Aku tak tahu kenapa aku suke cerita nie


Maybe sebab hero dia yang kelakar-kelakar bengong tu tapi dalam masa yang sweet? Maybe sebab perempuan tu comel? Maybe sebab aku dapat rasa apa yang pelakon tu rasa? Rasa kena tinggalkan, rasa kena tipu, rasa kecewa. Maybe sebab tu kot yang aku suka tengok cerita nie :)


Tapi most of the all, aku palinggggggggggg suke dengan OST dia! Weyh dalam banyak-banyak lagu Korea kan, aku palinggggggg suka OST cerita nie! Aku siap cari lirik dan translatenya sekali okay sebab aku nak hayati apa yang penyanyi tu cakap HAHA :D






Haaaaaaaaaaaaaaa ni lah lagunya! :D Sumpah aku suka giler lagu nie! HAHA :D Bila aku dengar lagu nie, terus aku rasa macam feeling feeling sedih gituuuuuuu ~ sebab dalam cerita Sassy Girl nie, lagu ni dimainkan masa part part sedih je. Tu yang kena feeling sedih tue HAHA :D



Dan ini adalah terjemahannya, english translation :)


You turn your head and crying
I hate you being like this, that’s why I’m crying too
I’m missing you, missing you so much that I’m hurt
Hope you’ll be happy with my love even if I’m dead
Haaa…..
Turn your head if you’re tired, I’ll be there
Because I left your tears behind
I left you first because I don’t want to see you alone…
Since now I can’t love you anymore
I’m missing you so much that I’m hurt
I hope you’ll be happy with my love even if I’m dead
I Hope you’ll be happy….hope you’ll be happy



Weyh jangan cop cop aku ni macam giler Korea pulak! Aku just layan gitu gitu je, tak adalah hard core fan sangat :) Even Running Man pun aku tak tengok sebab aku takut teraddict. Kang susah kang kalau dah teraddict sebab aku dah tengok dah kesan dia dekat kawan-kawan aku. Ngeri aku HAHA :D



 

You May Also Like

8 comments