Sukarnya Membuat Keputusan -.-

by - Tuesday, June 05, 2012


 Assalamualaikum


Aku sangat-sangatlah macam err susah nak buat keputusan. Seriouly ~ most of my friends pun macam "Maiiiiiiiiiiiiiii" -.- dan I was like "okay okay!" tapi lepas tu still tak dapat buat keputusan jugak -.-


Contih terbaik ; kalau nak pergi holiday ke mana-mana kan, mesti macam tengok je dulu plan dorang. Nak masuk campur tu bolehlah kot tapi untuk bagi keputusan YES or NO sangatsangatlah susah. Tak tahulah kenapa


Haipp! Bukan untuk semua perkara tauu? Just a few je lah :) Kalau dah suka dengan sepasang kasut  dekat kedai walaupun baru je beli kasut baru 10 minit yang lalu, tetap beli jugakkk :D


Sebab kadang-kadang aku ni terlalu buzy. AMBOI AYAT MENGALAHKAN PERDANA MENTERI! But yada yada ~ kadang-kadang memang macam tue :)

Pukul 5 pagi study Stats. Pukul 9 dah nak final exam Stats. See? -.-

Sejak dah terlalu biasa dengan arrange event-event besar, kehidupan aku ni dah macam dah dedicated untuk buat dan settlekan kerja dulu sebelum nak pergi berjalan situ sana sini. Sebab aku tak naklah, tengah syoksyok duk main air terjun tetiba dapat phone call, suruh balik ke tempat kerja dan settlekan kerja yang tertangguh. NO NO ~


Aku tak tahulah ~ Aku rasa masa aku pun sama je dengan kawan-kawan aku, 24 jam. Kelas aku dengan dorang sama je. Tapi kadang-kadang aku tak ada pulak masa nak hangout dan berfoya-foya macam dorang. Kalau dorang call aku "Mai jom pergi McDonalds malam nie" dan aku dengan nada sayu "Tak boleh. Ada meeting malam nie"


See? Nampak tak apa kesimpulannya yang aku nak sampaikan? Haha :D Okay tak lawak -.-


Maaf yer kawan-kawan ku? Bukannya tak nak buat keputusan yang tepat sebab kita tak tahu apa yang bakal terjadi pada masa akan datang. Lainlah kalau sesuatu perkara itu aku dah confirm, baru aku akan cakap "Heyy aku tengah free ni. Jom pergi Kuantan!" tapi selalunya bila aku free, tak ada siapa pulak yang free


Haih ~ nasib badann -.-


Kadang-kadang dah ada organizer pun macam teragak-agak lagi nak buat keputusan. Macam nak plan situ sini, aku tak tahu lah bila aku free. In fact, ada sekali tu my old friend yang stay dekat Dungun, tepon aku "Mai jom pergi makan, aku belanja" pun aku sanggup tolak sebab aku tak tahu schedule aku pada masa akan datang. Weyh ~ orang nak belanja kau makan tue -.-


See? Nampak tak? -.-


Tapi kadang-kadang kalau aku free dan ada orang ajak hangout pun aku tolak jugak atas alasan PENAT. Yelah ~ after dah sibuk arrange itu ini dan ada free time, hape lagi, rehat lah kan? :) Seriously, lately ni selalu sangat penat. Tapi online FB, tweet sampai dah berjuta kali kena tweet limit boleh pulak? -.-


Kawan-kawan, its not like aku tak nak hangout dengan korang ke apa ke or being anti social. Its just like kalau aku nak berhangout aku kena make sure semuaaaaaaaaaaaaaaaaaaa kerja aku akan beres sebab aku tak nak nanti in the middle of the awesomeness time, tiba-tiba mood aku bertukar bila ada orang call "Mai kerja yang tu tak settle lagi and kena submit before malam nie" Kan? Haaaaaaaaaa ~


Lagipun kerja yang dah ada ni adalah tanggungjawab yang diberi oleh orang kepada aku. So tak kan lah nak biarkan tanggungjawab itu dan biarkan orang kecewa kan? So aku akan make sure dulu aku akan settle semua kerja aku dulu then baruulahh aku boleh cakap YES or NO :)

Entoh bilalah aku nak letak nama aku dekat borang nie -.-

Kadang-kadang kesian dekat KP Reunion aku, Hafizie Syahman selalu duk IM aku "Mai kau boleh pergi tak reunion nanti?" Fyra Ruslan pulak dah macam "Weh kau kena pergi jugak reunion tu kalau tak aku tak nak kawan kauuu!" Well ~ aku tak tahu nak cakap YES or NO sebab masa tu time raya and kebetulan my cousin, Alang nak kahwin dekat Johor pulak. So macam yada yada ~ Hangpa fikirlah sendiri yer? -.-


Ni aku dalam dilemma lagi ; nak pergi holiday nanti dengan Hani and Angie 8hb ni atau tak -.- Haishh


 

You May Also Like

2 comments