Expectation Towards My Class Timetable and PTPTN

by - Friday, June 08, 2012


Assalamualaikum


Ambui khusuknya aku. Satu hari dua entry tauu ~ HAHA :D Dah lama tak update banyak-banyak macam aku buat lepas SPM :') Satu bulan mau dekat 100 entry aku buat. Huhu


BTW hari tu aku dah register course aku dan semalam, oh yeahhhhhhhh ~ masing-masing dah kecoh dengan jadual kelas dah keluar. So aku pun tengoklah ~ 


Ambuiiii sebelum aku pergi tengok jadual kelas aku tue, aku dah siap-siap dah buat jadual dekat Microsoft Word HAHA :D Kononnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn nak kasi senang tengoklah padahal niat sebenarnya nak tengok hari Khamis dapat balik pukul berapa sebab lepas kelas, boleh lah kita balik rumah, pergi pasar malam atau beronggeng ke Mesra Mall atau Kuantan. Muehehe ~


See? Niat pun dah tak betul dah -.-


Okay this is my subject for next semester. Heuheuheu ~

My subjects :)


Untuk semester 5 ni, aku hanya ada 4 subjects je yang kena amik sebab dua subjects lagi aku dah amik awal-awal which is aku buat short course aka intersession. Aku rasa aku dah banyak kali bagitau kan dekat blog aku ni yang aku buat intersession :)


So semalam Ija dengan Nazri, my coursemate dah bising-bising dekat twitter and FB pasal jadual kelas. So aku pun cek lah :) Dalam hati aku dah aim dah yang :

  • atleast aku akan ada 2 kelas dalam satu hari
  • atleast one day aku akan tak ada kelas langsung
  • atleast satu hari ada satu kelas
  • atleast aku tak ada kelas malam
  • atleast aku ada satu je kelas awal pagi which is pukul 8
  • atleast hari Khamis pukul 2 petang tu aku dah chow dari Dungun untuk balik ke Kuala Terengganu



Ye kawan-kawan ~ Itulah harapan saya terhadap jadual waktu saya. Tapi bila aku cek satu-satu jadual aku, buat elok-elok dalam Word, siap warna-warna lagi, come out like THIS

My class for 5th semester


Okay okay ~ Tarik nafas Sara. Sabor sabor. HAHA :D Bagi aku jadual aku untuk semester 5 ni macam okay lah :) Tak adalah pack sangat sooooooooooooooooooooooooo aku boleh lah lepak dalam library lama-lama! :D Yeay! :D *tepuktepuk tangan*


Harap-haraplah bangunan kaca tepi library UiTM Dungun yang tengah dalam proses pembinaan tu dah siap so bila dah siap, aku boleh lepak lama-lama dalam library. Bila dah ada lama dalam library, aku boleh study/membaca/buat nota/baca surat khabar. Bila dah study lama-lama, results untuk final exam pun tinggi. WAH WAH! AMINN :D


Tapi bila dibandingkan expectation aku dengan realiti yang berlaku terhadap jadual aku, macam ada yang kena dan tak kena kan? Tapi takpelah. Aku redha dan terima je :)


Oh btw ~ jangan percaya sangatlah dengan masa yang aku tulis tue. Ada yang salah dan ada yang betul. Yang betul adalah hanya 2 jam untuk satu kelas okay? :)

My classmate punya jadual :)


Okay yang atas nie pulak jadual untuk budak-budak kelas aku yang dorang tak amik DA atau IR atau kedua-duanya sekali. Yang BOLD tu adalah aku punya jadual. So bila aku banding-bandingkan dorang punya jadual dengan aku punya, aku terus cakap "Syukur Alhamdulillah" sebab jadual aku tak adalah pack macam dorang :)


Eh eh ~ Korang perasan tak, ada satu waktu kelas tu kannnnnnn, ada dekat Bilik Mawar? HAHA :D Ya Allah ~ Mula-mula aku tengok kelas tu dekat Bilik Mawar, aku rasa macam ada semangat keseronokkan dalam diri aku secara tiba-tiba. Rasa macam happy giler nak mampus! HAHA :D

HAHA :D

Yeay yeay ~ aku tahu mesti korang macam "Eh giler macam desperate/obvious yada yada budak nie" YADA YADA di entry di sini bermaksud segala kata-kata cacian dan makian yang korang terlintas bila baca entry aku nie


Alaa biarlah ~ Aku suke apa ada kelas dalam Bilik Mawar. Last sekali aku dengan classmate aku belajar dekat Bilik Mawar adalah masa semester 1. Dan sungguh ku tak sangka, untuk semester terakhir aku di UiTM Dungun, kita bertemu lagi wahai Bunga eh Bilik Mawar ku :')


Bilik Mawar best sebab (akan bersambung dalam entry yang seterusnya. Siapa teka dengan betul, dia tak kena cirit-birit malam ni EH BOLEH PULAK KAN?


Petang tadi pergi rumah nenek belah ayah aku. My cousin pun sibuk tanya aku "Kak Sara, apa yang best dengan Bilik Mawar?" Ohoi ~ macam semua orang dah tahu je pasal Bilik Mawar nie. Tak pasal-pasal Bilik Mawar tu fully booked nanti -.-


Status ini di update pagi tadi :D

Status ini diupdate petang tadi :(


Dah dah ~ aku malas nak cakap pape -.- Faham-faham je lah :'( 



p/s ; tolonglah abaikan typo aku tue (kalau korang perasan lah ~ )


 

You May Also Like

1 comments