Jumpa Kawan Lama Lagi :) Muehehe :p

by - Tuesday, May 29, 2012

 

 Assalamualaikum  


Petang semalam pukul 2 aku bertolak ke 1Borneo dengan parents aku. Tapi aku singgah dekat UMS dulu sebelum ke 1B. Sebab apa? Sebab aku nak jemput Fyra Ruslannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn :D

Fyra Ruslan & Me :)


Muehehe :p Fyra Ruslan ni kiranya macam best friends aku lah masa aku sekolah SESTER dulu. Masa Form 4 aku just rapat je dengan dia. Tiap-tiap malam je aku selalu lepak bilik dia sebab bilik dia selang dua bilik je dari bilik aku. Haaaaaaaaaaaaa ~ Tu yang selalu aku tidur lewat tu -.-


Naik Fomr 5, aku sekelas dengan dia. Muehehe ~ Dia duduk depan aku. Waktu rehat ke, lepak ke, study ke, aku mesti dengan dia. Kitorang berdua, Zarah Hayatie, Shah ataupun dengan Mekna. Macam tu lah :)

So memandangkan aku dekat Sabah dan Fyra pulak study dekat UMS, konfem lah aku nak jumpa dengan dia :) Pagi Ahad tu aku call dia, tak dapat sebab aku baru teringat dia dah tukar nom HP. Haish ~ kacau betul lah ~


Aku pun online lah FB dan tweet aku dan tanya dekat semua orang yang kenal Fyra kotkot sesapa ada num baru dia tue. Nasib baiklah Nik ada dan bagi num Fyra :) Aku call dia dan set petang Ahad tu aku nak keluar dengan dia


Lepas amik dia dekat UMS terus gerak pergi 1B. Perghhhhhhhhhhhhh ~ sumpah ramai giler orang. Yelah ~ weekend kan? Dan kebetulan Pesta Kaamatan pun hujung bulan nie. Konfem lah ramai orang :)


Aku rasa kitorang berdua ni tak menyempat-nyempat nak bercerita. HAHA :D Dalam kereta pun aku dengan dia dah bising semacam dah duk berborak-borak. HAHA :D Aku lagi lah ~ macam-macam aku nak cerita dekat dia. HAHA :D


Last time kitorang jumpa masa tu tahun lepas ~ masa tu aku dia dengan Mekna pergi majlis kahwin superrrrr senior kitorang. Haaaaaaaa ~ dah berbulanbulan jugak lah tu kan? Hehe :)


Masa aku dengan Fyra decide nak makan apa, aku dengan dia dah macam tak sabar-sabar nak bercerita. Tak menyempat! HAHA :D Mula-mula nak makan dekat Chicken Rice Shop tapi orang ramai giler lagipun macam tak sesuai je aku dengan Fyra nak makan dekat situ sebab konfem lah kitorang nak melepak

Blur. Ada aku kisah? -.-


So last-last pergi McDonalds je sebab ada tempat yang sesuai aku dengan Fyra nak lepak. Kitorang order Chicken Foldover tapi aku tak makan pun sebab aku dah kenyang dengan makan kentang dengan minum Coke


Hamikkkkkkkkkkkkkkk ~ berjam-jam lah lamanya aku dengan Fyra duk berborak dekat McD tue. HAHA :D Fyra dah berapa kali duk sound aku suruh slow sikit suara sebab meja kitorang tu macam berhadapan dengan meja besar yang of courselah family besar yang duduk. HAHA :D Tapi aku slowkan suara aku kejap je tapi last-last kuat balik. Aku rasa Fyra pun macam dah malas nak tegur aku HAHA :D


Dah nama perempuan kan, macam-macam lah aku dengan Fyra duk berborak. Mula-mula pasal kawan kitorang yang ada masalah dalaman yang aku rasa semua orang tahu dan aku lah orang yang terakhir tahu pasal nie, pasal reunion SESTER kitorang yang tengah dalam perancangan sedangkan aku sendiri tak plan pape untuk aktiviti masa reuinion tu, pasal study Fyra dan aku, pasal kolej kediaman dan macam-macam lagilah! HAHA :D

Amik gambar lagi :)


Lepas dah duduk dekat McD tu dalam 2 jam lebih kot aku rasa, aku dengan Fyra pun jalan-jalan lah dalam 1B tu lepas sembahyang Zohor. Masa ni mak ayah aku dah call dah duk tanya dah sudah ke belum tapi aku cakap tak sudah lagi. HAHA :D


Aku dengan Fyra jalan-jalan dan aku sempat lah beli sehelai baju dekat Brands Outlet. Aku rasa baju Brands Outlet memang sempoi lah :) SUPERB! Aku rembat sehelai je sebab nak save cost masa nie HAHA :D 

Simple and nice :)


Lepas tu kitorang pun balik sebab masa tu dah pukul 6.30 petang. Hello? Dekat Sabah pukul 6.30 dah gelap macam dah pukul 7.30 malam dekat Semenanjung Malaysia okay? HAHA :D


Hantar Fyra dekat kolej dia dekat UMS. Aku pun macam teringin lah nak masuk kolej UMS sebab nak tengok keadaan bilik. Pergh weyhhhhhhhhhhhhhh! Sumpah besar giler bilik UMS! Aku rasa lagi besar dari Kolej Duyung dekat UiTM Dungun tu. Haaaaaaaaaaaaa ~ 

Meja study


Untunglah ada mini kitchen dalam bilik -.- Boleh bawak rice cooker pulak tue -.-


Fyra cakap kolej dia tu asalnya untuk 6 orang duduk tapi sebab student complain sesak sangat so dikurangkan kepada hanya 4 orang je satu bilik. Weyh aku rasa 5 orang pun boleh tahu tak? Besar sangatsangat weyh! Siap boleh main futsal dalam bilik tue. Okay tipu -.- Aku rasa dalam 10 orang buat bulatan besar pun boleh muat dalam bilik Fyra tue


Dan yang paling bestnya, bilik Fyra tu boleh nampak satu banda Kota Kinabalu. Fyra pun ajak aku naik tingkat 3 dan tengok pemandangan. Aah lah weyh ~ memang nampak satu bandar Kota Kinabalu tapi disebabkan dah gelap so aku hanya nampak lampu-lampu neon sahaja. Kalau waktu siang, mesti cantik giler


Fyra cakap, masa malam tahun baru tu, lagilah best sebab memang ada banyak giler bunga api duk meletop. Macam bunga api tu disusun dan memang lawalah. Wah bestnya :O

Kota Kinabalu. Nampak tak apa yang paling bercahaya tue? Itulah masjid :)


So lepas tu aku pun balik sebab mak ayah aku dah tunggu dalam kereta. Lepas dah hug and kisses, aku pun balik. Aku rasa best sangat petang semalam sebab dapat jumpa Fyra dan bertukar-tukar cerita. Mueheh :)


Lepas ni aku nak jumpa dia lagi tapi dia ada final exam 5hb ni dan kebetulan dia ada banyak giler lab report nak kena buat dan kena submit minggu ini. Aku pulak maybe akan pergi mengikut ayah aku ronda satu Sabah (ambuiiii HAHA ~) so aku rasa lepas ni macam aku tak tahu la bila aku free


Aku ada cakap dengan Fyra nanti kalau jumpa, bolehlah aku lepak dekat library UMS, teman Fyra study tapi kau tahu Fyra cakap apa? "Haa boleh jugak. Eh eh ~ tak boleh. Kalau kau ada, konfem lah aku tak study" 


Hampeh punya ayat -.- HAHA :D

Fyra dan meja study dia


Kepada Fyra dan meja studynya. selamatlah serasi bersama sepanjang minggu ini dan minggu depan untuk menghadapi final exam yer? HAHA :D


 

You May Also Like

2 comments