I Miss 'You'..!!

by - Saturday, December 12, 2009

"..Weh, ko phm tak?? Aku rindu kat kat ko paham tak? Memang aku rindu giler! Ptg tadi aku tengok ko dengan orang lain, aku memang jeles tahap dewa ar. Sampai hati ko tinggalkan aku. Eh jap jap jap. Ko tinggalkan aku ke OR aku tinggalkan ko?.."
.
.
.
.
.
.
.
.

Act 2 hnyalah luahan hati aku je. Tak da kaitan dengan benda bernyawa pown! Haha. Mesti korang pikir yg bukan2 kan? Kuang3x..!! Hang pa semua dh kena tipu..!!

Macam ni lah. Ptg td pergi jalan2 di Batu Burok. Ingat nak stay dalam kereta je. Tak mau turun. Tapi entah camana entah terdengar bunyi yg dah lama dah aku tak dengar dan bunyi yg memang aku rindu giler. Bunyi apa? Bunyi bass drum dan snare drum diketuk. Ok ok. Ada budak main band lah tadi kat Batu Burok.
Aku pun terus turun dari kereta dan pergi lah kat diorang. Sumpah! Masa aku dengar lagu yg diorang main dan alat2 band 2, aku rasa nak nangis. Betol! Aku tak tipu! Rasa sebak mula menguasai diri. Kenapa?

Dulu kat sekolah lama [Tengku Mahmud School aka TMS] aku join band. Aku main tenor saxesphone. Alah, yg macam P Ramlee main 2. Memang aku minat giler. Aku rela tinggalkan PBSM demi nak join TMS Band. Banyak kenangan manis aku dengan band skul nie.
Aku pernah join Perarakan Hari Kemerdekaan Peringkat Negeri Terengganu masa Merdeka Tahun 2007 iaitu 50 tahun negara kita merdeka. Masa 2 adalah 1st and the last aku join sebab masa Form4 aku dah sekolah kat Sester. Seronok sangat time 2 sebab dpt jadi sebahagian dari ahli perakan merdeka. Besides, band sekolah lama pown da buat persembahan semasa Kejohanan Olahraga 2008 kat sekolah. Aku rasa bangga sangat sebab bila kita join band semua orang akan tengok kiter. Memang rasa riak giler time 2.

Lepas hari perarakan merdeka tahun 2007. Masing2 penat giler.

Amik gmbr lagi. Miss this moment so much!

Both of the twins lah yg bertanggungjawab bawak aku join dgn band nie. Thanx lah kat korang, Azreen & Azureen aka Wiwin & Comey

Aku dan Hafizzudin aka Apih. Apih is my school drum major. Dia sporting dan agak kelakar jugak. Rindu sama die especially rambut die yg macam bunga 2. Haha. Gurl at the back, Wani, my jr. She is the one who kiss me when I told her that Im gonna chow from the school.

Dan kat bawah nie aku dan captured a few pictures masa dorang tengah perform. Diorang nie dari UiTM Terengganu. Dorang saje2 je performed brass band kat Batu Burok. Bagus jugaklah sebab at least they have something to do than waste their time.





Serius cakap! Aku rindu giler time kitorang practise lagu, ingat kod lagu, Sir Ooi yang hensem giler, Ckg Amri yg muka macam Datuk K, bilik band, tenor saxesphone aku yg bernombor err..tak ingat dah, practise marching dan tiup saxes aku. Aku rindu giler nak main balik band. At the sama time jugak aku sedih sebab aku terpaksa tinggalkan something yg aku suke demi masa depan aku. Yelah, aku terpaksa tinggalkan TMS demi Sester. Orang kata, hidup ini tak mencabar kalau kita tak amik risiko dan itulah apa yang aku lakukan setahun yang lalu iaitu mengambil keputusan untuk berhijrah demi kebaikkan.

Sekarang aku dah habis sekolah. Serius aku cakap, both of the school taught something that I cant get it in the classroom. Aku belajar untuk cuba kenal diri dan sedar dengan apa yg kita lakukan. Tak semua benda yg kita minat akan menjadi kegemaran kita dan tak semua benda yg kita tak suka akan jadi kebencian kita. Pengalaman 2 seolah2 mengajar aku untuk berani mengambil keputusan untuk mengubah hidup kerana tak selama-lamanya kita akan hidup dalam zon yg selesa.

>>Akan join dgn band nanti kat mana2 U as my part time hobby<<

You May Also Like

3 comments