A Day at 1Borneo

by - Wednesday, December 23, 2009

Salam. Hehe. Semalam seharian aku tak on9. Sebab sebab sebab aku pergi shopping! Haha. Amik ko! Bazir duet lagi. Ikutlah amalan setan 2. Haha. Ampun2x! Saya tak bazirkan duet. Saya hanya beli barang2 yg saya nak jer ~ Uwek! Lantak ko lah.
Ok. Semalam aku, Hakim [my brother] dan mama gerak ke 1Borneo dalam pukul 12 lebih. Then tetiba ayh aku call, suruh tunggu kat Jesselton sebab die pown nak join jugak. Tunggu punyer tunggu akhirnya ayh aku sampai lah jugak. Before kitorang pergi, ayah aku kat office lagi.
Nak cerita sikit pasal 1Borneo nie. 1Borneo is the largest shopping complex aka hypermall at east. Dah nama 'largest' kan, so mestilah macam2 ada! Korang nak apa? Semuanya ada kat sini. Cinema, boling, archering, hotel, tandas, giant, parkson, KFC, McD, Pizza Hut, Big Apple, Kenny Rogers, Rasamas ~ Fuh, semuanya ada lah! Memang tak puas berjalan kat sini dalam 1 hari. Atleast kalau korang nak menerokai satu hypermall nie perlukan dalam masa err ~ 3 hari? Whatever ~

Keadaan di jalan raya. Masa nie dekat area Centre Point Sabah. Sesak giler jalan waktu 2. Yelah, lunch hour kan?

Keselamatan diutamakan!

Sila pakai tali pinggang anda!
Kat sini kan kan kan, Hari Krimas disambut agak meriah sikit lah dari Semenanjung sebab ramai non-muslim kat sini. So memang penuh lah 1Borneo 2 dengan perhiasan2 untuk menyambut Krismas 2. Tak cukup dengan 2 siap ada salji turun lagi taw! Haha. Act bukannya salji betol pown. Its just bubble only. Tapi nampak macam salji turun lah. Haha


Nampak tak? Kalau tak nampak, hah! Memang sah lah korang err ~ Pikir ar sendiri! Wakaka!

Aku dengan family jalan2 lah. Haih ~ Aku memang suka sgt jalan2 kat 1Borneo nie. Sebab apa? Sebab kebanyakkan barang2 die nie macam pelik sikit lah. Dan dan dan aku perasan kebanyakkan barang2 dier nie tak ada kat KL. Hehe. Setakat yg aku tahu dan perasan lah. Mana taw ada kat KL tapi aku tak jupe lagi kan?

Contoh barang2 yg agak menarik perhatian aku ialah bibir manusia yg BESAR giler dimana fungsinya adalah telefon rumah! Ada satu tempat letak pensil2 yg bentuknya macam tahi lembu. Err ~ pendrive bentuk telefon antik yg lama 2. Dan ada lagi lah! Tapi malas nak suruh otak nie bekerja. Opss! Sorry, tak ada gmbr barang2 2 sebab aku tak mau tokey kedai 2 marah kat aku. Haha. Malu aku nanti. Jatuh standard aku. Hehe.

Then kitorang pergi makan dekat Big Apple! *Before sampai kat 1Borneo nie, kitorang dah makan kat Mcd

Sedap boh! Akhirnya dapat jugak aku makan donut Big Apple nie. Hehe


Jalan2 lagi. Naik lenguh dah kaki aku berjalan. Tapi aku harus akui pasal satu fakta nie. Wanita lebih kuat dari lelaki. Aku percaya sgt2 lah fakta nie. Tak caya? Weh, korang da terfikir tak yg wanita boleh jalan2 kat shopping complex tanpa henti. Tak cukup dengan satu shopping complex boleh pulak singgah kat kedai2 yg lain masa on the way nak balik rumah dan boleh pulak pergi singgah kat mana2 kedai mamak semata2 nak tapau roti canai buat makan. *yelah, duet dah habis pergi shopping! Haha. Tapi lelaki, pantang ada kerusi mesti nak duduk sekejap. Caya tak? Haha. Apa lah ~


Then pergi tengok wayang. Ingat nak tengok cerita kat bawah nie,

Biarlah dah tengok dah pown kat KL ari 2. Nak tengok lagi! Tapi dah habis dah tayangan die kat GSC 1Borneo nie. Last tayangan die pukul 2.30ptg. Aku pulak datang dalam pukul 4.00 ptg! Hampeh tol! Then selidik punya selidik dan berbincang dengan mama n ayah aku, kitorang pown tengok lah citer

Ok jugaklah cerita nie. Dari 5 bintang aku bg err ~ 3 1/2 ? Haha. Lantak lah. Ada kau kisah ker? Cerita ni mengingatkan aku pada satu kata2 "..buat baik lah dengan musuh korang dan buat jahatlah dengan kawan baik korang.." entah betul ke tak nie ~


Suke gilak dengan gmbr nie sebab mak aku buat peace! Haha. Tak ada modal ~

Masa tunggu cerita ni ditayangkan, aku, Hakim dan mama je yang ada. Ayah aku tak ada sebab masa nie die balik semula ke office sebab da kerja. Sumpah cakap! Memang lengang + kosong giler masa 2. Haha. Kitorang duduk kat sit yg belakangggg sekali. Haha. Amik ko! Tapi kan kan kan aku notice one thing. Bilik yg ditayangkan cerita Santau nie sama dengan bilik masa aku tengok Cicakman 2 tahun lepas. Haha. Dan dan dan aku duduk di tempat yg sama. Haha. Welcome home baby!

Habis wayang, sambung lagi shopping. Adik aku merengek2 nak beli baju kat Bodyglove. Last last 2helai baju dier kebas! Smart jugak lah baju dier 2. Jeles aku! Huh!

Then balik. Sampai di rumah dalam pukul 8.30 mlm. Lama giler kan? Haha. Mama, nak pergi lagi! Tak ingat nak main boling!

Sepanjang hari 2, aku just beli baju t-shirt sehelai *baju 2 ada corak tengkorak lah ~ tak perasaan masa beli semalam. Aiseyman ~ beg polka dot satu, gelang dan strip or tali yg nak gantung hp 2 yg penuh dengan corak2 love. Wah! Clazzz gitu!!

Malam dan hari nie, badan aku panas semacam. Macam nak demam. Akibat dari shopping sangat kut? Huhu

>> Coming soon, nak pergi Suria Sabah pulak! Shopping complex 2 baru buka taw! Haha! <<

You May Also Like

0 comments