Hari melenguhkan kaki

by - Saturday, December 26, 2009

Salam. Rasa macam dah lama giler tak update blog. Ok2. My fault. Err act bukannya salah aku pown. Broadband ayh aku amik jap. Nak wat study dier. So sebab 2 tak leh on9. Anyway, kembali kepada tujuan aku yg sebenar ok.

Baru2 ni kitoang satu kereta *ececeh, macam lah ramai sgt pergi ke Gunung Kinabalu. Err kitorang bukannye nak pergi mendaki pown. Kitorang bertolak pada pukul 6 pagi. Awal giler kan? Act pukul 6 pagi kat sini, suasana nya sama macam pukul 7 pagi kat Semenanjung. Oleh itu, pukul 6 petang disini, suasananya sama macam pukul 7 petang di Semenanjung. Ada paham ka??


Perjalanan dari Kota Kinabalu ke Gunung Kinabalu mengambil masa 2 jam lebih kot. So aku menggunakan masa yg ada itu untuk tdo. Haha. Ngantuk lah weh!

Caya tak aku cakap kalau gunung kat belakang 2 adalah Gunung Kinabalu? Weh korang, cayalah cakap aku nie! Aku tak tipu. Masa nie memang sejuk giler ar


Kebetulan masa aku pergi sana, hujan renyai2 telah melanda. Memang sejuk ar. Even Genting Highlands dan Cameron Highlands pown tak sejuk cam nie taw. Aku pulak tak bawak baju sejuk masa 2. Haih. Menggigil aku dibuatnya. Disebabkan hujan telah melanda, kabus berada di mana2. Haha. Ayat entah pape ntah.


Tengok! Kabus telah melanda. Haha.

Kitorang pergilah kat stesen di mana pendaki2 gunung berkumpul dulu sebelum memulakan pendakian. Act tahun lepas aku dah pergi dah pown kat kaki Gunung Kinabalu. Tapi disebabkan hujan, ayah aku cakap tak beranilah nak pergi ke sana sebab jalan licin dan jalannya sempit. Jalan 2 pulak bukannya dibuat one way. Haih. Bahaya betol. So tak kisah lah ayah.

Masa kat stesen Gunung Kinabalu 2.

Anak emak 2! Haha. Batu yang kitoang duduk nie memang sejuk lah. Macam ais. Haha.

Bergaya sakan! Mak aku memang hot! Haha

Lepas lepak2 kat stesen Gunung Kinabalu 2, kitorang gerak ke Kundasang. Kundasang nie tempat org2 tempatan jual sayur2 dan bunga2. Haih. Sesape yg suke sgt makan sayur2, aku suggest kan korang datang lah kat Kundasang. Korang boleh borong sayur2 2 sesuka ati korang jer. Pahtu balik rumah, masaklah puas2. Haha. Sayur2 dier fresh giler. Tak da yg layu. Bayangkan daun bawang 2 sebesar ibu jari kaki korang 2. Hah! Besar kan?


Itu bunga! Bunga ape ntah!

Lepas shopping sayur2, kitorang pergi Ranau, alah tempat Linda AF2 2. Haha. Act tak da benda pown. Just jalan2 kat bandar dier. Aku tgk ramai giler org masa 2. Yelah, masing2 sibuk beli barang2 untuk sambut Krismas kan?

On da way nak turun, kitorang singgah kat Kinabalu Pine Resort. Jalan2 je kat sini. Tapi pemandangan memang cantik. Dan dan dan cuaca memang sejuk giler. Dah lah sejuk, berangin pulak 2. Haih. Tahan aje lah

Kinabalu Pine Resort

Kitorang pown ada singgah kat Tamparuli, tempat asal Marsha AF 2. Jalan2 kat bandar dier. Eh jap jap jap. Korang mesti taw kan lagu Jambatan Tamparuli yg Marsha pernah nyanyi kat AF kan? Hah, ni lah jambatan 2. Tinggi woo! Gayat aku

Lepas 2 kitorang pown gerak lah ke KK balik. Aku pown amik kesempatan dengan tdo tdo dan tdo. Haha. Then kitoang singgah kat Sepanggar. Hah! Sebab apa? Sebab nak makan lokan dan jelly kelapa. Hehe. Lokan 2 macam kerang or lala lah. Tapi besar sikit. Dan dan dan jelly kelapa 2 err aku tak taw nak cakap camana. Tengok je lah gmbr kat bawah nie.

Lokan panggang. Mengambil masa yg lama untuk dimasak tetapi sekelip mata shj boleh dihabiskan! Haha.


Jelly kelapa. Benda putih dalam kelapa 2 adalah jelly ye. Bukannya isi kelapa. *asal aku asyik nak taip kepala jer? Haih.

Bergerak ke KK. Sampai shj kat KK, kitorang singgah kat kat kat

Haha. Tercapai jugak hasrat aku nak singgah sini kejap.



Disebabkan shopping mall ni baru buke, so tak banyak lagi kedai dan dan dan lengang giler. Tak ada orang langsung. Haih, wat lenguh kaki je duk jalan2

Orang tak ramai. Yang ramainya, parents yang tolak kereta anak masing2. Haha. Mak ayah aku? Dah jauh jalan ke depan, tinggal anak2 kat belakang. Haha


Balik rumah. Sampai je kat rumah, aku dan mak aku masak sayur2 yg kitorang beli kat Kundasang tadi. Haha. Sedapnya dapat ratah sayur saje. Hehe. Nyum nyum nyum!

Tengok! Warna warni kan? Haha. Sedap dimakan ketika masih panas!

Then malam pown menjelang. Kitorang keluar lagik! Pergi ke Kampung Air dimana pasar malam ada kat situ. Tp pasar malam die unik skit sebab ada jual barang2 perhiasan. Haha. Ada gelang, rantai, sunglaz dan baju je. Yang lain2 tak ada. Hehe.

Haih. Rambang mata tengok gelang2, pin2 dan rantai2 2. Hehe. Dan jugak lah kebas 2 utas gelang buat raya tahun depan! Haha

Balik rumah! Tdo! Kepenatan!

You May Also Like

4 comments