Topik ; Bercinta Sebelum Atau Selepas Kahwin?

by - Saturday, May 15, 2010



Before marriage.
Darling here.. darling there...
After marriage.
Baling here... baling there..

Before marriage.
I die for you. . .
After marriage.
'You die, up to you. '
Lagi lama married.
You die I help you!

Before marriage.
You go anywhere. . I follow you.
After marriage. .
You go anywhere. . up to you .
Lagi lama married.
You go anywhere, better u got lost!!

Before wedding
you are my heart, you are my love'
After wedding
'you get on my nerves.

Before wedding
'you are sweet and kind just like Cinderella'
After wedding
'you are worse than godzila'

Before wedding
Roses are red, violets are blue. Like it or not, I'm with you
After wedding
Roses are dead, I am blue. You get on my head, I sue you!

Before wedding
Every makan he brings you to Shangri-La
After wedding
You want to go, he says you wait-la!

Before wedding
She looks like Anita Sarawak
After wedding
Don't know whether katak or pontianak


************************************************************


Hah ~ Gelak lah puas-puas bila dah baca pantun ini. Haha ;DDD

Itulah ~ Sebelum kahwin, macam-macam perkara manis ditaburkan. Itu lah ~ Ini lah ~ I love you lah ~ You love me lah ~ Tapi kenapa lepas kahwin, tak tunaikan janji-janji itu? Kenapa lepas kahwin, tak jadi semanis sebelum kahwin?

Kalaulah lepas kahwin jadi macam kat atas ini kan, baik tak payah kahwin. Baik couple jerrrr sampai lah tua. Haha ;DDD Hang gila nak buat macam tue?

Bagi aku lah, perkara ini terjadi sebab benda-benda yang sepatutnya dilakukan selepas kahwin seperti makan-makan, jalan-jalan telah dilakukan sebelum kahwin. Jadi, bila kahwin, semua benda ini kita dah jadi bosan bila buat. Manisnya itu tak ada.

Bila dah kahwin, mulalah masing-masing tunjuk perangai. Situ sana sini. Haha ;DDD Masa couple, baeeekkkkk jer ~ Pijak semut pun tak mati. Tapi lepas kahwin, Masyallah ~ Barulah terbongkar yang si laki-laki panas baran. Si perempuan ni curang. Haih ~ Macam-macam =.="


Kalau kita renung-renungkan balik, tok nenek kita masa dulu-dulu kahwin, diorang bukannya kenal sesama sendiri kan? Yelah ~ sebab parents diorang yang tentukan diorang kahwin dengan siapa. Jadi, diorang bercinta selepas berkahwin. Maka, manisnya itu ada walaupun usia mereka dah semakin lanjut.

Aku pernah terserempak dengan sepasang suami isteri warga emas yang duduk makan berdua sambil borak-borak. Si isteri asyik tersenyum jer dan si suami asyik cakap-cakap je dengan isteri die. Bila makanan dah sampai, si isteri tu tetap hidangkan makanan untuk si suami walaupun waiter tu dah sediakan. Dan masa nak balik, si suami tunggu si isteri dan mereka berjalan berdua-duaan masuk ke dalam kereta. Sweet kan? :')


Eh eh eh ~ Aku baru sedar yang aku ni masih muda lagi nak cerita dan ulas lebih lanjut tentang hal rumahtangga nie. Haha ;DDD Weh, aku baru je 18 ! Perlu belajar belajar dan belajar lagi ! Sorry to say, tapi aku rasa takut dengan alam perkahwinan sebab tanggungjawab yang banyak ! Aku takut aku tak boleh nak buat :)

Oleh itu, aku rasa aku perlukan seorang lelaki yang benar-benar mampu bimbing aku dan sabar dengan karenah aku ni :) Eh eh ~ Tetiba rasa nak tulis entry pasal lelaki idaman aku pulak. Haha ;DDD Sape setuju? Angkat rambut anda! Haha ;DDD

So, sebelum aku tamatkan entry aku kali ini, aku nak tinggalkan korang dengan satu persoalan ini ;

Mana satu yang lebih baik? Percintaan sebelum kahwin ATAU percintaan selepas kahwin?

Seperti yang kita ketahui, ada pro dan kontra nya ~ Jadi aku nak jugak taw apa pendapat korang tentang isu ni. Hehe :p Feel free to drop your comment ! :D

p/s : Betul kata Fyra. Mentang-mentang lah usia aku dah 18, aku mula buat topik-topik berat. Huhu T_____T

You May Also Like

25 comments