[Topik] Kenapa Saya Tak Letak Gambar Saya Di Facebook?

by - Monday, May 24, 2010



Salam. Sebenarnya aku dah ada idea nak update topik ni lama dah tapi macam tak ada semangat. Mood pun macam kureeenngggg jer ~ Hurm ~

Facebook. Semua orang dah ada akaun FB. Dari mak, bapak, anak, adik, pak cik, mak cik, cikgu dan even orang atasan pun ada FB. Well ~ Memang diakui FB lah salah satu jalan alternatif nak berhubung dengan orang-orang sekeliling kita kan? :) Dengan FB, aku dah dapat contact balik dengan kawan-kawan sekolah rendah, sekolah lama dan kawan-kawan kerja aku dulu.


Aku tak mahu cakap lebih lanjut tapi aku mahu straight to the point. Aku hairan apa pasal ada sesetengah orang tu yang yang tak letak gambar sendiri sebagai Profile Picture die. Lepas tu pulak tak letak nama yang bukan nama dia sendiri. Heh?

Bagi aku lah ~ Its better if you all put your own picture. Orang senang nak kenal dengan korang. Kalau kawan-kawan lama terjumpa gambar korang, mesti dia akan cakap "..Eh eh eh ~ Dah lain dah mamat nie. Badan sasa ooo.." Yelah ~ Dah besar kan? Dulu-dulu tak matang lagi :p Haha ;DDD

Lagipun bila letak gambar sendiri, kita bersikap jujur dengan orang lain. Cuba korang fikir, kalau dah berkawan, mesti kita nak tengok orang tu macam mana kan? Kalau letak gambar sendiri, baru kita dapat bayangkan kawan baru kita tu macam mana. Kurus ker? Gemuk ker? Tinggi ker? Faham tak maksud saya? :)


Kalau korang letak gambar orang lain, contohnya macam gambar kucing yang comel, mesti orang akan tertanya "..Macam mana muka budak nie?.." "..Comel tak?.." "..Handsome ker?..". Habis tu kalau korang letak gambar yang bukan gambar korang, macam mana orang nak kenal kau kan? :)

Itu satu hal. Kalau letak gambar orang lain tapi letak nama sebenar, ok tak pe. Aku faham. Atleast orang boleh kenal kau dengan nama kau. Maybe kau segan atau malu nak letak gambar sendiri kan?

Ini tidak. Gambar pun gambar orang lain, lepas tu nama pun reka entah apa-apa. Ya Allah ~ Macam mana orang nak kenal kau weh kalau sikit pun identiti kau orang tak tahu. Haih


To be honest, kalau ada orang yang nak add aku dan tak guna gambar sendiri atau nama sendiri, aku rasa agak was-was nak app. Sebab aku rasa itu macam satu penipuan. Heh? Ye ker? Haha ;DD Like I Care ;p

Sebelum aku app, aku akan make sure orang tu aku kenal atau tak. Hehe :D Pernah sekali tu, ada sorang budak asyik-asyik add je aku. Dan aku pun asyik-asyik ignore je lah sebab aku tak yakin dengan FB die. Haha ;DDD Sekali amik kau ! Die hantar mesej kat FB cakap "..Kenapa akak tak app saya punya friend request?.." Haha ;DDD

Walaubagaimanapun, terpulang kepada hak masing-masing kan? Aku just bagi pandangan aku jer. Lain orang lain pendapat. Rambut sama hitam, hati lain-lain. Wah wah wah ~ Lama tak belajar BM kat sekolah. Haha ;DDD

Kalau guna gambar sendiri tapi nama samaran, takpe. Aku faham. Aku boleh terima. Maybe nak orang kenal die dengan nama itu :) Kalau gambar orang lain, nama sendiri, its ok. Orang boleh cam lagi sebab korang guna nama sendiri kan?

Tapi yang tak guna gambar sendiri, lepas tu letak pulak nama orang lain, haih ~ -.-" Susahnya nak kenal sape kau erk?Maybe orang yang tak letak picture sendiri dan nama betul sebab tak nak bagi orang kenal die. Maybe die segan ke, malu ker *Eh eh eh ~ Bukan sama je ke maksud die? =.=" Maybe die tak nak orang kenal die dengan lebih rapat ker. Tak nak orang jatuh cinta dengan dia ker ~ Kita mana tahu kan? :D

Atau ~ Empunya badan tu nak cek profile FB bekas pakwe/makwe die kot ! Haha ;DD Sebab tu lah terpaksa menyamar kan? Haha ;DDD Roomate aku pernah buat macam tu dan aku lah master mind dier :p Haha ;DDD Cerita tahun lepas -.-!!

So korang macam mana? Guna gambar sendiri atau gambar orang lain? Korang letak nama sape? Nama korang jugak ker?

p/s : Mysara Newrie is my commersial name :D Hopefully you know about it :)

p/ss : Tak ada niat nak sindir sape-sape. Just nak kongsi pendapat jer :) Kalau terasa, mintak maaf yer :)

You May Also Like

23 comments