Siapa Yang Tahu

by - Thursday, September 29, 2011



kepada siapa perlu aku sandarkan
ketika aku sedang jatuh dan terbungkam seorang diri?

kepada siapa perlu aku luahkan
ketika aku sedang memendam perasaan?

kepada siapa perlu aku menangis
ketika aku sedang memeruk perasaan?

kepada siapa perlu aku percaya
ketika aku sedang dalam kesusahan?

kepada siapa perlu aku harapkan
ketika aku sedang terkapai kapai

dan kepada siapa perlu aku cari
ketika aku sedang memerlukannya?

kau dapat jawab?

aku cuba menyerap semuanya tanpa bersuara
terima dan serap dengan senyuman di bibir
walhal di hati ini
bagai diracik racik dengan pisau tajam
ada kau rasa?

teruskanlah bersandiwara
teruskan
jika itu dapat membuat kau ketawa berdekah dekah



ya allah ~ bantulah aku, permudahkan segala-galanya. aminn

12 August 2011
0114

You May Also Like

1 comments