Best Memories Comes From Unplanned Programmed ; Dedicated Special To Fyra Ruslan & Amalina Alias :)

by - Saturday, September 03, 2011



Assalamualaikum :)


Yeah ~ Dah masuk UiTM Dungun dah, petang tadi :) But before that, a few hours before ;



Fyra : Mai kau dah ada dekat Dungun dah ker?
Aku : Aku tengah siapsiap lah nie ~ Petang ni aku masuk U. Asal?
Fyra : Aku nak pergi Dungun ni. Super senior kita kahwin. Nak jumpa kau sekali
Aku : Kau datang dengan sape? Eh boleh je. Hehe
Fyra : Aku pergi dengan ayah aku. Kalau kau ada dekat Dungun, aku suruhlah Mcna amik kau then kita pergi kenduri tu sama-sama
Aku : Haa ~ Boleh jugak. Aku pun nak jumpa dengan kau before kau pergi Sabah nanti
Fyra : Iyelah, aku pun nak jumpa dengan kau jugak. Nanti papehal contact semula


Oklah ~ Begitu lah ceritanya :D


Apa yang ceritanya? Adoii -.-"


Macam ni, aku tengah siapsiap nak balik Dungun. Sekali Fyra text aku dan perbualan kitorang macam yang kat atas ni lah ~ Tapi lepas dari text tu, aku rasa macam aku tak sempat nak jumpa Fyra sebab dia dari Kemaman ke Dungun dalam pukul 2 lebih. Aku ni, dari KT ke Dungun dalam pukul 2 lebih jugak lepas tu nak pergi bandar and hantar adik aku lagi. So aku rasa macam tak sempat je. Rasa nak menangis pun ada tue T.T

Mcna dan Fyra ; masa ni lepak dekat belakang Masjid Terapung lepas amik sijil SPM :)


Dalam pukul 3 lebih tu, aku dah sampai Dungun dan pergi ke bandar, adik aku nak beli barangbarang sikit. Lepas tu pergi makan ABC dulu. Masa tu Fyra baru text aku cakap, die baru bertolak dari Kemaman. So bila aku fikir fikir, memang sempatlah nak jumpa. Hehe :) Tak lama lepas tu, Mcna pulak call aku. Dia cakap, nanti bila aku dah sudah, die amik aku kat UiTM


So dalam pukul 4 macam tu, Mcna amik aku. Byebye dekat mama ayah dan Hakim dan say HaiHai dekat Mcna. HAHA :D Ulalala ~ Naik kereta baru tuuu ~ HAHA :D


Jumpa dengan Fyra dekat Ammar Tomyam then shoot terus ke rumah super senior kitorang. Masa ni, aku dengan Mcna samasama macam blurr sebab tetiba Fyra je yang pandaipandai aturkan pertemuan kitorang kali ni dan suruh kitorang ikut die. Haha :D takpelah ~ asalkan dapat jumpa member sekolah yang sama-sama pernah panjat sinki tandas sebab nak intai orang yang kena denda. HAHA :D

Nilah rumah pengantinnya! Kak Ema dan Abang Eiz. Act Kak Ema ni supersupersuper senior kitorang sebab die Batch 2 SESTER sedangkan kitorang ni Batch 9 SESTER. Amik kauu ~ Jauh tauu. Tapi si Fyra ni rapat dengan Kak Ema sebab Fyra selalu tanya pasal matrix dan asasi masa duludulu tue. Kiranya Kak Ema ni tolong Fyra lah ~ :)


Sampaisampai je, terus makan. Tapi aku dengan Mcna tak makan sebab kitorang memang dah kenyang gilergiler. So aku dengan Mcna just pot pet pot pet je lah sambil si Fyra duk gelakgelak. Aku perasan adik Fyra, Iffika tu pun dah tersedak nasi dah sebab aku duk buat lawak -.- HAHA :D Nasib baik lah mak angkat aku tu baik :) Hehe. Mak angkat aku - Mak Fyra. Mak aku - Mak angkat Fyra. HAHA :D

Fyra pulak bawak kamera warna putih ni. Sumpah lawa giler kamera nie. Alaaa kamera yang bila amik gambar, terus keluar filem die. HAHA :D Kamera macam duludulu tuuu. Hehe :) Sumpah jakun giler aku dengan Mcna duk main kamera nie. HAHA :D


Lepas makan, masuk dalam rumah. Tunggu Kak Ema tukar baju sebab die nak photoshoot gambar. Kebetulan pulak, ada sorang abang photographer ni yang duk usikusik kitorang. Haih ~ Aku malas layan lah so aku just duduk jauh sikit dari abang tue. Pfft -.-

Kitorang dengan abang photographer tu -.- Hoho ~ Nasib baik aku sempat amik gambar ni dulu sebelum abang tu amik. HAHA :D Abang tu bisinglah ~ Duk pot pet pot pet. HAHA :D Tapi kelakar jugak apa yang die duk bisingkan tue

Kak Ema dan Abang Eiz. Kak Ema sumpah baik gilergiler. Yelah ~ Kiranya kitorang ni junior die lah. Hehe ;) Dia banyak kali mintak maaf sebab kitorang maybe tetamu yang last sekali datang sebab masa tu dah pukul 5 lebih dah T.T Sedih kan? HAHA :D Tapi tak pelah ~ Asalkan datang kan :)


Yang paling bestnya, Abang Eiz ni pun dulu budak SBP jugak. So aku Mcna dengan Fyra pun macam buat perhitungan lah kan. Kot kot lah ~ jodoh kitorang dengan budak SBP ker -.- Haha ;D Tak payah nak gedixx sangat lah weyh -.-

Kitorang dengan Kak Ema :)


Lepas tu, kitorang pun dah nak kena balik sebab masa tu dah pukul 6 and Fyra dengan family dia dah nak kena balik ke Kemaman. So salamsalam peluk cium semua sebab Selasa ni dorang dah nak sambung study dalam degree. Fyra ke UMS dah ~ Amik Sains Matematik. Mcna pulak ke UMK ~ Amik apa entah tapi berkaitan pasal penyelidikanlah ~ Sobssobs :'( Dah jauhjauh dah kawankawan aku nak pergi


To Fyra and Mcna, jaga diri kau dorang tu elokelok. Tak payah nak menggedix lah nanti. HAHA :D Makan minum pakai tu ingat selalu. Jangan duk fikir nak enjoy je lah ~ Masa depan tu lagi penting buat masa nie. Pilih kawan yang macam aku yang boleh bawa kebaikkan pada kau. Belajar elokelok kat sana dan jangan duk main sangatlah. Zaman kita nak main dah lepas dah sebab yang penting masa sekarang ni yang akan menentukan siapa kita pada masa depan nanti



ceh ~ nasihat orang mengalahkan pakar motivasi -.-



Sebelum balik, Fyra bagi aku dengan Mcna, sorang satu gambar kitorang bertiga. Hehe :) Sumpah sayang giler dengan gambar ni sebab ni lah kenangan kitorang yang last sebelum dorang sambung study.

Aku punya yang sebelah kiri. Mcna punya sebelah kanan :)


Lepas je byebye dekat Fyra, aku dengan Mcna pergi Teluk Gadung dan lepaklepak kat sana, minumminum air dan makan jemput bawang. Borakborak pasal masa depan dan life kat U macamana. Hehe :)


Pukul 6.45 Mcna hantar aku dan aku mengemas apaapa yang patut :)


Walaupun sekejap je kita bertiga dapat jumpa tapi aku rasa happy sebab atleast kita DAPAT jugak berjumpa. Sebelum ni kita selalu buat plan tapi hampeh ~ semua tak menjadi. Haha :D Tapi yang ni, tak payah plan, zup zup terus jadi, terus dapat jumpa :)


Betul lah orang cakap, Best memories comes from unplanned programme :)


p/s : Sumpah akan rindu dengan korang berdua weyh nanti! T.T

You May Also Like

4 comments