Mari Sini Dengar Cerita Seorang Budak Remaja

by - Thursday, April 12, 2012


Assalamualaikum


Dah lama jugak kan aku tak update pasal perkembangan diri aku? Hehe :) Macam lah ada orang nak tahu. Daaaaaaaaa -.-


Ok fine. Biarlah aku nak tulis apa pun. Asalkan aku ada jugak update blog aku ni kan? BTW hmm ~ nak tulis apa eyh? HAHA :D Aku sendiri tak tahu nak tulis apa. Hadoi ~ Senak otak duk fikir -.-


Aah ~ Lately ini macam senak dah otak aku nie. Macam-macam benda duk menerjah otak aku nie. Even sebelum tidur pun aku macam tak boleh langsung nak tidur sebab aku sendiri dapat rasakan yang otak aku ni tengah berfungsi. Hello otak? Aku nak tidur ni. Tolonglah kasi aku rehat. 5 jam pun jadi lah -.-


Aku dah cuba untuk macam kosongkan fikiran tapi still tak dapat. Huhu ~ Sedih tak? Disaat kawan-kawan kau sedang nyenyak tidur sambil berdengkur dengkur, kau pulak terkebil-kebil dalam kegelapan, tangan duduk atas dahi sambil kau tak tahu nak buat apa sebab kalau kau online dan Twitter, konfem-konfem kau akan terlewatt untuk pergi ke kelas keesokkan harinya -.-


Oh ya ~ Bagi mereka yang tak tahu, aku sekarang ni tengah bershort courses aka intersession. Aku amik dua subjek sekaligus sebab aku tahu sem depan aku akan buzy (KOT!) Even sem lepas pun aku rasa macam tercungap-cungap giler nak cover semua, nak kejar dateline, buat assignment bagai so aku rela korbankan cuti sem sebulan aku dengan buat short courses :)



Berbalik kepada cerita asal, aku sekarang ni berfikir tentang adik aku. Ye ~ Adik aku. Dia baru habis SPM. So dia dah isi UPU dan semuanyalah ~ Cuma sekarang ni aku sangat-sangat bimbang dengan dia sebab yelah ~ diakan anak lelaki, bakal jadi pemimpin. Aku cuma nak yang terbaik untuk masa depan dia.  Tadi aku baru on call dengan dia, aku membebel sikit dengan dia. Entah lah ~ Aku sayang dekat dia, sebab itulah aku buat macam tue. Huhu


Lepas tu, sekarang ni yang dalam dilemma ialah aku sebenarnya nak kurus. FINE! Gelak lah puas-puas. HAHA :D Aku sendiri pun tak percaya yang aku boleh buat pengakuan jujur dan ikhlas nie. HAHA :D Actually, aku memang serius nak kuruskan badan. SERIOUSLY?! Habis tu yang kau makan nasi kukus tadi kenapa? -.-


Haish ~ Tak boleh jadi nie. Aku kena jugak kurus sebab aku rasa badan aku ni macam dah dipam-pam. Bila aku tengok-tengok gambar lama aku balik, haish ~ kurusnya aku! :O Kan bagus kalau aku dapat kurus. Eh eh ~ Sesape yang ada tips untuk kurus dengan cepat boleh lah share dengan aku. HAHA :D Ada ke? -.-


Lepas tu, adalah lagi hal-hal lain yang sebenarnya aku baru perasan aku dah banyak tulis pasal die kat entry-entry aku sebelum nie -.- Kali ini malas lah nak cerita sebab dah cerita kat entry yang lepas dan jugak aku baru mengadakan confession dengan kawan aku so semuanya aku dah lepas keluar. Biarlah ~ Yang lepas tu lepas. Cuma perasaan kekok dan janggal tu masih ada. Tu je


Pasal study pulak, hmm ~ Setakat ini aku dah boleh catch up balik dah sebab yelah ~ dah cuti 2 minggu lepas tu tetiba nak rushing study sebab nama pun short courses kan?! HAHA :D So kenalah cepat-cepat study. So kiranya dah minggu pertama dan aku rasa, untuk subjek IR dan DA, kitorang dah habis pun study chapter 2 dalam masa seminggu. See? Dah nama pun short courses kan? HAHA :D


Hmm lepas tu apa lagi eyh? Hmm ~ dah tak ada pape kot? Oh ya ya ~ aku rasa benda ni tak adalah lawak cuma aku nak jugak cerita dengan korang. Hari tu, aku layan hindustan sorang-sorang dalam gelap. Semuanya kes sebab tak boleh tidurlah -.-


Aku tengok Kuch Kuch Hota Hai ~ HAHA :D Dah berzaman aku tak tengok cerita tue. Last sekali aku tengok, maybe masa aku Darjah 1 kot? Masa tu aku duduk dekat PD lagi -.- Yang ajaibnya, masa Darjah 1 aku tengok, tak adalah nak feeling feeling bagai -.- Tapi sekarang nie, aku tengok cerita tue, ambuiiiii ~ meleleh-leleh air mata aku. HAHA :D


Barangkali emosi terlebih kot aku nie? HAHA :D

 

You May Also Like

0 comments