Haaaaaa~ Amik Kau!

by - Wednesday, October 19, 2011


Assalamualaikum


Malam ni mood swing sangat-sangat. Aku tak tahu kenapa.


Yeeeeeee betul! 10 markah untuk kau. Aku rasa macam sedih je. Tak ada mood langsung nak update blog. Lepas tu aku pulak banyak sangat dengar masalah orang. Dengar masalah cinta lah, kawan lah, family lahhhhhhhh ~


Aku hairan tau tengok kawan-kawan aku yang dah ada pakwe/makwe tapi masih kau nak flirt dengan orang lain? WEYH KAU TAHU TAK APA ERTI KESETIAAN HAH? Sedap sedap je nak tambah spare part padahal dah ada pasangan. Tak boleh buat hasben/bini sungguhlahh -.-


Lepas tu, bila dah ada pasangan, dah ada orang yang sayang dengan kau, kau sedap-sedap je tak hargai die. Kau mainkan perasaan die, lepas tu tinggal bodoh macam tue. Apa jenis orang kau ni hah? Tak faham aku


Yang laki pulak, dah ada makwe tu, buat macam kau dah ada makwe lah! Ni tak, kau boleh pulak nak bersayang-sayang, bermuah-muah dengan perempuan lain. Bila perempuan tu dah suka kat kau, kau blah macam tu je. Memang sah kau ni playboy Malaysia.


Kau tau tak, perempuan ni hati die macam jelly? Lembut dan mudah retak? Kalau ada laki lain main-mainkan adik perempuan atau anak kau nanti, kau agak-agak kau nak bertepuk tangan ke?


Lepas tu, aku paling BENCI dengan orang yang suka mainkan perasaan orang. Cakap sayang bagai, lepas tu belakang kita gelak-gelak macam setan sebab dia dah tahu, die dah berjaya dan menang dalam game yang die buat sendiri. Weyh ~ Tak ada hati perut ke apa hah? Eh geramnya aku dengan orang-orang yang macam nieeeeeeeeeee. Sekarang dalam life aku, ada sorang yang perangai macam nie dan aku rasa aku macam dah benci sikit dengan die. Padan muka kauuuu


Yang perempuan pulak, dah ada pakwe tu, stay je lah ~ Bukan senang nak cari laki yang baik zaman sekarang nie. Dah ada pakwe yang baik, sabar, sayang diri kau, terima lah die dengan seadanya. Ni tak ~ Kau sakitkan hati die, kau buat die bengang, kau tak pernah tunjukkan sayang kau kat die. Eh lepas tu boleh pulak kau main-main dengan laki lain. Apa kes?! Weyh ~ Kang laki tu pergi dari hidup kau kang, baru kau tersedar, baru tau. Masa tu dah tak ada pape yang kau boleh buat


Dalam life aku sekarang ni kan kan kan, aku dikelilingi dengan macam-macam jenis orang dan cerita mereka yang berbeza. Kita amik skop sikit lah ~ Contoh macam kawan-kawan aku. Memang lah dah couple semua tapi sebenarnya belakang pasangan masing-masing, dorang buat something yang pada pandangan aku memang tak patut!


Main kayu tigalah, ada skandal lahhh, tipu pakwe/makwe lahh, flirt dengan orang lain lahh, macam-macam. Sakit jiwa aku tengok dan mendengarnya. Memanglah zaman muda ni zaman nak berenjoy tapi ni enjoy mendanya? Enjoy lah kan menyakitkan hati orang kan? Bagus bagussss. Kang kalau ada orang enjoy mainkan hati aku, kau rasa best tak?


Ingat lah ~ Hidup ni Allah yang tentukan ~ Kang apa yang kau buat, akan berbalik pada diri kau balik. Inilah dinamakan karma. Masa tu kau baru tahu langit tu tinggi rendah. Masa tu kau nak menangis air mata darah sekali pun tak da guna dahh


Kalau kau ada orang yang sayang dengan kau, just bersyukur lah dengan apa yang ada. Jangan nak menggatal, menggedixx nak cari spare part bagai. Aku cepuk kang! Sebab kita mana tahu, orang yang bersama dengan kita sekarang mungkin orang yang akan tunggu kita di pintu syurga nanti


Bila kau nak buat jahat nanti, ingat balasan yang bakal kau terima nanti. Ingat balik apa yang mak ayah kau pesan semua. Jangan diturut sangatlah kehendak nafsu kau tue yang nak berfoya-foya je.


Kalau dah tak nak kat pakwe/awek kau, just let it go. Jangan diseksakan lagi dia yang setia dengan kau tue. Kalau dah tak nak, cakapkan tak nak. Kalau nak, buat macam nak. Bukannya duk flirt dengan orang lain bagai.


Eh eh ~ terasa ke bang? terasa ke kak? Maaflah ~ Saya bercakap ni just in general je.



Haaaaaaaaa ~ Amik kau! Ingat ni baik baik!




p/s : Marah? Memang aku marah campur geram -.-


You May Also Like

4 comments