[Tutorial] Macam Mana Nak Tukar Warna Highlight?

by - Saturday, October 15, 2011


Assalamualaikum


Dah lama aku tak buat tuto kan? Hehe :) Well ~ kali ini aku nak kongsikan tutorial macam mana nak tukar warna hightlight

Kalau yang biasa, asyik jadi warna biru je kan? Macam kat atas nie, aku dah tukar highlight aku kepada warna pink -.- So kali ini aku nak ajar korang macamana nak tukarkan warna biru tu kepada warna yang korang suke! :D


Credit to Nurul Fathiah


  • Pergi Dashboard > Design > Edit HTML
  • Tekan ctrl + f
  • Cari code nie ]]></b:skin>
  • Copy code bawah nie
::-moz-selection{
background:#000000;
color:#ffffff;
}
::selection {
background:#000000;
color:#ffffff;
}
  • Pastekan code yang korang copy tu ATAS code ]]></b:skin>
  • Code #000000 korang boleh tukarkan kepada code warna yang korang nak untuk highlight tue. Boleh cari code warna tu kat sini
  • Then save cepat-cepat!



Dah siap! Ok ~ Cuba dulu sampai boleh tauu :)



More tutorials HERE!



You May Also Like

3 comments