Post Mortem Dinner ASCAPS ; Perang Tepung Dan Cake + Air Hujan! :D

by - Tuesday, October 11, 2011



Assalamualaikum :)

Post mortem dinner? Ekceli cerita dah lama dah, 13 September hari tu. Tapi aku tak boleh nak update sebab nak tunggu gambar dari Apeng dan kebetulan masa tu final exam pun dah nak dekat dah. So aku simpan dulu lah cerita nie. Hehe :)



Ucapan dari Ketua Projek aka KP. Banyak ucapan terima kasih lahh kepada semua yang menjadi tulang belakang untuk Dinner nie. Macam biasa ~ Post mortem diadakan di Duyung 4, markas kami semua, budak DPA :) Dari Family Day ke Dinner dan sampailah ke study group, semua kat sini :)


Kebetulan, dekatdekat dengan tarikh 13 September tu jugak, ada 4 orang yang sambut birthday tarikh yang sama dan dekatdekat. Ana, Farah, Amin dan Naqiudin. So aku suruh lah Hani beli cake sebab boleh makan ramai-ramai nanti masa post mortem. Alaa pe salahnya kan gembirakan kawan-kawan? :)


Habis je post mortem semua, Hani pun datang, masuk dengan bawak cake tue. Sebab before that, die pergi taekwando dulu. Lepas tu mula masing-masing nyanyi lagu Happy Birthday ramai-ramai. Yang tak tahu papepun, buatbuat tahu yang ada suprise Birthday Party nie. Haha :D

Amin malumalu tau orang nak suapkan cake kat die. Haha :D

Farah dan Ana, bestfren yang harijadi selang sehari je. Asal lah gambar ni blurr? -.-

Naqiudin malumalu pulak orang nak suapkan die "Meh sini aku suapkan kauu" Gman

"Haaa amik kauuu!" HAHA :D Bapak kecoh masa kena krim cake nie -.-

Bertambah semangat lagi bila ada penyokong yang bersorak kat belakang. Haha :D "Haa buat lagi! Buat lagi!" HAHA :D


Kiranya semua orang kenalah krim cake tu. Masing-masing duk calit situ sana sini. Jangan haraplah nak bersih. Haha :D


Oh ya ~ Post mortem kitorang pun ada jemputan band tauu. Hebat tak? Tak lama nanti dorang nak jadi retiss dah. Haha :D Nama band ini adalah Band Ong. HAHA :D Adoi lah ~ Aku tak tahulah macamana boleh ada band ni masa kitorang tengah sibuksibuk main krim cake tue -.-


Nak tahu sape anggota kumpulan Band Ong?

Memperkenalkan dari kiri ; Faezah, Pejal, Faiz, Ayie dan Hani -.- HAHA :D Ketua kumpulan ni aku tak tahu lah sape tapi aku rasa macam Faiz. Haha :D

"kenangan itu ~ hanya mainan bagimuuuu ~ tinggal bertanya, erti SEJATIIIII"


Amboi semangat lah budak-budak ni nyanyi padahal bukannya ada sesapa yang nak tengok. Haha :D


Masa ni, aku duduk kat dalam Duyung tu je sebab aku nak kemas-kemas balik krim cake yang dorang duk main tue. Bersepahnya dengan kerusi lintang pukang. Haha :D Masa tu aku hairan dah mana semua orang pergi. Sekali masuklah Pkah Pong dengan tepung penuh kat tudung dia


Aku hairan lah ~ Sekali bila aku pergi tengok kat luar, Ya Allah ~ Tadi dah krim cake, sambung ke tepung pulak! Haha :D Mana dapat tepung pun aku tak tahulah -.-

Kebetulan masa dorang semua main tepung, hujan pun turun rintik-rintik. Macam the bestlah kan gandingan cake, tepung dan air hujan yang turun. Dah boleh buat cekodok tauu ~ Habis putih je sorangsorang macam zombie yang baru balik dari pesta. Haha :D

Dan aku pun tak terkecuali kena tepung nie -.- Sampai ke hari ni, aku tak tahu sape yang baling tepung kat aku masa nie sebab aku keluar-keluar je dari kelas Duyung 4 tu, sekali pandangan aku dah kabur dah. Sah ~ Aku kena baling tepung. Haha :D


Yang pasti orang yang baling tepung ni duduk sebelah kiri aku dan duduk bawah tangga tak silap aku. Mengaku je lah weyh sape yang baling nie. Haha :D

"Alamak eyhh ~ Aku tak nampak nie! Tepung masuk dalam mata aku. Ahh tolong!" Zura. Dan kesian kat Pikah Pong lah sebab kereta die kena tepung. Dah lah kereta dia warna gelap. Memang nampak lah putih tu campur dengan air hujan lagi. Haha :D



Tak cukup dengan krim cake, sambung lagi dengan tepung. Sumpah bising lah masa nie sebab duk terjerit terlolong. "Hoi mana aci!" Lepas tu kejar pulak. Lepas tu baling lagi tepung. Duk main macam tue lah ~ Habis jalan raya tu penuh dengan tepung. Haha :D Puas puas hati betul duk menjerit

Gelap. Tak nampak -.-

Cerah. Dah nampak :)

Sekali masa tengah syoksyok main tu kan, tetiba...



"HOI APA BISING-BISING NIE?! BALIK! BALIK! AKU KATA BALIK!!"



Apalagi, berderu masing-masing lari lintang pukang. Lari dengan basikal, lari dengan motor, lari tumpang kolej orang, lari masuk kelas. Haha :D


Sebab apa? Kena halau dengan RS derrrr ~ HAHA :D Adoi sumpah lawak giler masa masingmasing lari tue sebab kelam kabut berlari. Haha :D Aku pulak lari ke cafe. Buat-buat rilex padahal debor gak masa tue. Campur lagi dengan orang ramai yang kat cafe tengok je dekat aku dengan Ana, lagi lah rasa tak senang duduk. Haha ;D Yelah ~ Dah baju sume kena tepung dengan cake. Haha :D

Kesian kat Pkah Pong sebab die punya cermin kereta kena tepung yang bercampur dengan air. Susah jugak die nak bersihkan. Campur dengan perasaan berdebar-debar lagi sebab kena halau dengan RS. Haha :D Aku tengok die sorangsorang je duk sental ke cermin kereta die tue. Huhu


Balik je dari post mortem nie, FB aku penuh dengan noty pasal nie


HAHA :D


Kamilah Pelajar DPA Part 3! :D
Err ~ sebahagian je lah sebab ada yang tak datang masa nie



Sayang korang semua :)

You May Also Like

0 comments