Blog Mysara Newrie Berwajah Baru! :D

by - Thursday, October 13, 2011



Assalamualaikum :D


MEMPERSEMBAHKAN BLOG MYSARA NEWRIE YANG BERWAJAH BARU!!


Ok tak? Kalau tak ok, bagitahu awal-awal. Sementara aku tengah cuti sem ni, aku boleh baiki mana-mana yang tak ok. Heheh :)


Oklah ~ Start dari pagi semalam sampailah tadi aku duk godek-godek, duk bermain dengan coding blog. Perasaan aku? Tak pening langsung sebab dah tahu dah baca coding blog. Haha :D Kalau dulu, ye lah ~ Pening tapi sekarang takk! :D


Kali ini, memang aku total make over lah dekat blog aku nie. Banyak aku ubah itu ini, tambah mana yang kurang, buang mana yang menyakitkan mata, improve mana-mana yang kurengg. Pendek kata memang aku total make over betul lah ~


Selalunya aku just edit-edit sikit je. Tapi kali ni aku memang betul-betul all out lah nak edit. Haha :D Sebab apa aku beria-ria nak edit ni mengalahkan blogger yang masuk Contest Blog Saya Cantik? Sebab aku rasa aku dah besar, tahun depan dah 20 tahun. So aku rasa perlulah ada perubahan kan? Bukan sahaja perubahan dalaman dan luaran diri tapi juga kepada blog yang tersayang nie. Muah muah! -.-


Dah dah ~ Aku tahu kawan-kawan aku yang alam realiti ni yang baca blog aku ni konfem tengah duk gelak-gelak sebab blog aku ada warna pink -.- Konfem punya! Sebab semalam aku mintak tolong Fatin Liyana tolong usha blog aku.

Weyh ni bukan Fatin Liyana yang honeykoyuki tue. Haha :D Ni member sekelas aku lahh -.- Untunglah die dapat jadi orang 1st yang dapat tengok blog aku yang berwajah baru nie. Tanya pendapat die kan. Sekali amikk ~ Dia cakap macam nie


"Amboi hebat tauu. Dah jadi ladies sekarang nie"


Serta merta aku rasa macam macam perempuan yang sangatsangat ayu sebab nak ada warna pink bagai dalam blog T___T Arhhh ~


Oklah ~ Antara benda-benda yang aku make over
  • Background blog
Aku tak tahu lah kenapa aku boleh TERsuka dengan background blog ni padahal die just simple je kan? Takpe. Maybe sebab warna die grey kot, bukan warna pink ehh! -.-
  • Header
Akhirnya tercapai jugak impian aku nak jadikan gambar aku-yang-mengantuk-ketika-study ini untuk dijadikan header blog aku. Bak kata member aku "Amboi. Muka biasa je, edit nak lebih" -.-
  • Tab Menu dan Pages
Tab menu yang warna warni dengan bunga-bunga aku gantikan dengan crumpled paper dan edit pakai Photoscape je! :D Pages pun aku dah tukar dah die punya content. Feel free to view my pages! :D
  • Cursor
Ikut warna background, aku tukar jadi warna grey
  • Shoutbox dan tab shoutbox
Shoutbox punya warna, tulisan sume aku tukar. Kemudian, tab die pun aku tukar jugak. Jumpa kat Google. Haha :D
  • Signature
Aku tukar jugak dari Mysara kepada Mysara Newrie. And aku tukar saiz die sekali, kasi besar sikit
  • Favicon
Aku tukar jugak. Dari bentuk bintang kepada bunga warna merahpink gituuu ~ Tapi tak tahu lah aku menjadi ke tak -.-
  • Reply to comment
Haaaaaaaaaaa ~ Yang ni pun aku letak sebagai memudahkan aku nak balas komen-komen dari korang. Saje kasi senang. Haha :D Dari pop up window aku tukar kepada comment embended below post
  • Hightlight
Aku tukar jadi warna pink T.T Pink lagi? Haha :D Biarlahh ~ Selalunya hightlight warna biru kan? Nahhhh ~ Tak best so aku tukar kasi warna lain. Hehe :)
  • Icon Home Older Newer Post
Jeng jeng jeng ~ Selalunya kita guna words je kan? Kali ini aku gantikan words tu dengan words yang lagi cantek dengan warna pink. Kalau nak tengok, pergi kat bahagian bawah sekali blog aku tue :)
  • Comment box
Aku cantikkan comment box aku dengan warna grey. Tapi tak tahu lah jadi ke tak -.- HAHA :D
  • Ringankan blog
Yang ni penting. Mana-mana widget dan benda yang aku rasa tak perlu, ke tong sampah lah jawabnya. Aku buang belaka. Haha :D Dan aku ada pasang satu code untuk ringankan blog. Nantilah aku share dengan korang, Insyallah :)
  • Tulisan
Warna tulisan aku tukar, sesuai dengan background blog nie :)
  • Cute Profile
Cute Profile yang bawah sekali sebelah kiri tu aku dah buang, tinggal 3 je. Facebook, Twitter and Tumblr. Twitter aku tu dah berzaman dah aku tak update -.-
  • Link membesar
Haaaaaaa ~ Ni salah satu benda baru dalam blog aku. Haha :D Cuba korang pergi kat mana-mana link kat dalam blog aku nie. Semuanya jadi besar bila cursor korang menyentuh link tu. Cuba korang gerakkan cursor korang kat SINI dan tengook, perkataan tu dah jadi besar kan? ^.^
  • Post Footer
Instead of the boring one, aku tukar post footer aku dengan kurungkan die dalam kotak yang ada dotdotdot warna pink -.- Haha :D Saje je kasi kemas sikit kan? :)



So tu je lah make over yang berjaya aku buat dalam masa 2 hari ni. Ingat senang ke? Try and error tauu ~ Hehe :) Nanti kalau ada masa, aku buat tuto pasal benda-benda yang aku dah buat nie. Tak janji tapi akan cuba :)


Overall, tema blog aku ni grey and pink. Bior ler warna pink pun! Act aku tak suka pink -.-




Apa kata anda? :D


You May Also Like

6 comments