Sessi Interview Bersama Tuan Blog

by - Sunday, November 20, 2016

Assalamualaikum wbt


Hai semua! Lamanyaaa tak menulis :D Hari tu macam excited nak update blog tapi bila tengok jam dah 12 tengah malam dan esok kerja, so haruslah ku lupakan hasrat begitu sahajaaaaaaaaaaa


So apa khabar mysara?

Alhamdulillah, khabar baik :) So far aku macam okay je lah ~ Happy and just be myself. Enjoy je dengan apa yang ada, siapa yang masih stay dalam hidup aku dan apa yang aku buat. Ada je masalah tapi macam yeahh ~ just laluinya and hope for the best


Amboi. Jawapan macam seorang yang tabah sangat hahahha

So what?

Berat dah berapa kilo sekarang nie?

Hahahhahaha siapa yang kurang ajar sangat tanya soalan ni!? Hahahha okay I admit yang sejak September 2016 aku memang makan tak hengatttttttttt duniaaaa. Ni semua sebab start makan banyak dekat ULC masa training hari tue. Makan sedap sangat! Lepas tu bila dah start kerja, masha Allah sisthurrrr, rasa macam aku ada bela 10 jin dalam badan hahahahha


Tambah-tambah pulak dapat officemates yang pantang ajak di makan hahahhaha 


Aku : Ya Allah sedapnya bau Aunt Anne ni!
Alia : Kann?! I nak beli Pezzo kejap lagi lepas lunch
Ajeera : I punnnn!

and suddenly Amm always be there for us to habiskan semua makanan kitorang, tekak-tekak permaisuri katanyaaaaaaaaa

Harihari makan bersama, gemuk pun bersama. yeayy

Haihhh ~ and this had become our routine. Bayangkannn, masa lunch dah makan dekat Duboyu, lepas tu masa on the way nak balik office, sempat lagi lahaii tapau Pezzo dengan cake Secret Recipe -.- Masa tu memang tak fikir pape, cuma nak makan jeee ahahhaha

I swear this is so good weyh!
Nasi goreng dengan salty egg chicken

Tapi sejak seminggu yang lepas, aku dah macam kurangkan makan nasi. Yelah ~ kita tengok berapa lama ianyaa akan mampu bertahan. I wont promise anything but pleaseeeeeeeeeeeeeee doakan yang terbaik untuk seorang mysara. 



Kerja macam mana?

Alhamdulillah ~ so far so good :) Aku tak ada pengalaman lagi so aku memang banyak belajar dari officemates aku. Tak tahu? Tanyaaa diorang. Explore sendiri. Tak salah nak bertanya sebab bagi aku, benda-benda ni akan tolong kitaa. Masa ni lah nak belajar

Masa tengah analisis #bajet2017 dekat office


Kakak officemates pun aku selalu cakap "Tak tahu, tanya! Sebab kami bukan cikgu untuk mengajar so better awak tanya, Insha Allah kami akan tolong" and Im so grateful for that. Aku harap rezeki aku murah untuk dapat absorb atau dapat offer kerja yang lagi bagus dari sekarang, Insha Allah



Kawan-kawan macamana?

Hahaha alhamdulillah, Im so blessed to get circle of friends yang sekepala dengan aku. Yang boleh nak sengal-sengal ubi, nak serious macam guru besar, yang kelakar macam Johan dan Zizan. Eh tapi most of my friends cakap aku yang kelakar so yeahh ~ orang yang cakap kann, so aku iyakan je lah! hahahhaha



As long as I can see smiles in their faces, thats okay with me :)

#KitaKitaAje, rinduu!

#afterwork? Dinner dengan diorang laaa, hehehe

Weekend dengan diorang last week! Best! Tolong buat reunion sekali lagi hahhaa

Spend my weekend dekat Shah Alam sebab nak jumpa diorang berdua ni hihihi

Start my weekend dengan diorang nie. Makanan masih setia
di tangan 

Sekali sekala jumpa ramai-ramai mcam nie, best! Next plan?

Tapi tu lah ~ perform sangat aku nie. Every weekend je keluar. Hari ni je macam malas, nak duduk berdua-duaan dengan katil aku. Sebab tu aku boleh update blog nie hahhahaha



Saving macam mana?

Alamak! Can somebody help me? Aku tengah planning nak saving sekarang ni tapi tu lah ~ enggak tahu sehh macam mana mau saving. Boleh share?



Tak pergi holiday?

Insha Allah hujung tahun ni dengan familyyyyyyyyyyyyyyyy! Wehooo! Asyik keluar dengan kawan-kawan je kann so why not kali ni kita pergi holiday dengan family pulak :) 

CEPATLAH DISEMBER NI!
Tudung terkelopak i dont care


Dah ada pakwe?

HAHAHHA Choiiii! Amboi soalan kau noksss ~ nak melaser je hahahhha Ramai tanya aku ni dah ada yang punya ke sebab macam "amboii happy semacam mysara sekarang nii, ada yang menghuni di hati ke?" hahhahahhah and the answer is "No no no no"


Sekarang memang aku single (and available, maybe?) je. Kawan-kawan je ramai. Yelah ~ kawan-kawan je lah. Tak percaya boleh tengok dekat IG aku (@mysaranewrie). Memang penuh dengan kawan-kawan je hahahhaha Im okay with that :) Yelah ~ dapat kawan yang kuat membahan, yang kuat buat lawak dengan cerita imaginasi yang mengarut tahap langit ke tujuh ; memang ceria je hidup kau :)

yada yada yada yada
 ni adik aku, sorry dia dah ada makwe

But if someone nak ketuk pintu hati, yaa dipersilakan. Gitohhhhh ~


P/s : I think I need to lost 30 kilo lah hmm ~ ya Allah tolonglah bantu aku!



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / serumforyou
Twitter : @mysaranewrie


You May Also Like

0 comments