Istiadat Konvokesyen UITM ke 86 - My 3rd Convocation :)

by - Sunday, May 21, 2017

Assalamualaikum wbt


Maaflah lambat update. Mostly sebab malas? Hihih Maybe sebab dah banyak upload dekat IG aku kot (IG - mysaranewrie) So macam yeah ~ malas nak update di blog hihihi


So last 8th April aku dan kawan-kawan aku p amik jubah convo dekat UITM Shah Alam. Amik je jubah, kami preconvo jap dekat Dataran Tunku Fauziah dan pergi Giant Seksyen 7 Shah Alam sebab kitorang nak beli barang-barang BBQ! :D

Teaser dulu maaa
Dah bersedia ke nak tengok lambakkan gambar konvo kami? hehehe
Then shoot pergi Putrajaya. Kali ni trip memang sesajeee sebab dah lama tak spend time betul-betul. So sampai je dekat homestay kami, masing-masing buat tugasan memasing. Kemas rumah, memasak, kupas bawang, potong cili sebab kami nak BBQ malam tue. Al kisahnya, aku rasa malam tu memang kami asyik makan je non stop hahha


Masalahnya timbul jam 1 pagi bila memasing ada problem dan kitorang semua buntu. Dah lah tengah pening, lepas tu boleh bahan gelak lagi hahha End up kitorang decide "tidur je lah! Esok adalah tu cara nak settle"


Pagi esoknya, kami breakfast sama-sama then shot pergi Astaka Morocco Putrajaya sebab nak preconvo! Terima kasih sangat-sangat dekat Pejal dan Farah sebab sudi amik gambar preconvo dan melayan karenah kitorang nie hahhahah Dah lah last minute pulak tue! Tapi semua gambar preconvo kami cantik-cantik sangat! :D

yeayy! Double line!

Kalau ada orang tanya apa beza jubah PHD, Master, Degree dan Diploma UITM senang jeee


PHD - ada tiga line di lengan jubah dan pakai topi tue
Master - ada dua line di lengan jubah
Degree - ada satu line di lengan jubah
Diploma - tak ada line


Senang je kan? So bila dapat jubah dua line ni -- ya Allah rasa macam happy sangat! Rasa sebak pun ada sebab macam yelah ~ Dugaan nak dapatkan dua line tue ya Allah ~ macam-macam weyh T.T Dari saat nak jadi post-graduate student, kehilangan arwah Wan aku, dengan HP aku yang duaaaaaaaaaaaaa kaliii hilang dalam masa 5 bulan dan kali kedua pulak HP hilang masa sehari before aku nak VIVA, dengan kena tukar tajuk research dan siapkan research dalam masa 48 jam -- adalah antara perkara-perkara yang buat aku jadi stress dan akan lead kepada kemurungan. Err actually tak adalah murung sangat pun cuma dia macam overthinking. Yes, overthinking is the best word!


Lepas tu dengan semangat dan perangai procastinating yang ya Allah ~ makin menjadi-jadi weyhhh! Yelahh ~ mestilah rasa macam malasnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa nak belajar sebab kau dapat tengok kawan-kawan kau yang lain semua dah berkerja tapi kau pulak duk stress nak layan student portal UITM sebab nak register kelas tapi tak boleh hahahhaha okay just kidding! :D So supaya tak nak stress, kami pun berjalan-jalan je, sampai ke Cameron Highlands wehh hahahhaha Lepas tu sempat pulakk pergi vacation dekat Port Dickson ramai-ramai hahhahaha weyh rindunyaa lahai! Eh eh lepas tu pergi lagi Cameron Highlands sebab acah-acah nak cuaca sejukkk. Yang paling best bila kitorang satu batch wehhh pergi Penanggg! Hahaha Lepas tu time study week punn, masih nak main-main jugak -.- Finallyyyyyyyyyyyyy alhamdulillah, habis jugak :)


Haih kenangannn :)


So here's some pictures from our preconvocation hari tue :) Credit to Pejal dan Farah sebab tolong snapkan gambar kami, bersabar je layan karenah kami lepas tu sanggup berpeluh dan datang untuk tolong snapkan gambar kami. Love you laaaaaaaaaaa


Beratur nak amik jubah hihihihi
Betul-betulkan jubah dulu

Yesza

Gambar biasa orang berkonvo hihihih




Aku dah 2 kali konvo UITM, konvo kali ni baru ada masa nak buat
gambar macam nie hahahhahaha

PENAT dan PANAS! Hahahaha
Terima kasih sangat dekat Pejal dan Farah sebab sudiiiiiiiiiiiii amik gambar kitorang! Siap tolong-tolon betulkan jubah kami, topi dan suruh kami susun duduk elok-elok sebab nak bagi gambar cantik. Oh myyyyy ~ terharu betul rasanya! With that, thank you so much! Insha Allah next event mungkin? Hahahhaha

Its a wrap! :D
Terima kasih Farah :D
Terima kasih Pejal :D


Kemudian seminggu selepas itu, kitorang pun berkonvo :) Kitorang konvo 16 April tapi knowing me yang selalu macam nak awal dan tersusan dan particular, aku dan parents aku stay one night dekat Shah Alam hihih Kebetulan one day before tu ada wedding nak kena attend so just nice lah kan? Hehehehe

Pagi konvo di hotel :D

Woot woot tak sabar!
Dalam DATC
Sampai je dekat belakang dewan, which is memang awal gileeeeeeeeeeee aku sampai hahhaah so aku rileks-rileks dulu, tup tup terjumpa pulak Iman. Hahahah duk whatsapp dengan kawan-kawan yang lain, duk update dekat mana nak parking kereta etc Nasib baik aku sampai awal hahhaha

Iman tengah betulkan jubah dia

Sempat selfie dengan Tina, kawan sejak dari Degree hehehe
A picture from my dad's phone
Pinjam gopro Jannah hihihihi

Jiran-jiran sebelah hahahahha my batchmates
From left, me, Bella and Wanie :)
I'm so happy! :D

Alhamdulillah :D

Keluar je dari dewan, aku terjumpa dengan kawan sekolah rendah aku, Izzati Athirah. Wehhh ~ bila last eh jumpa dia? Hahahha Aku sendiri lupaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Nah Izzati! :D Lamanyaaaaaaaaaaaaaa lahai tak jumpa! Hahahahah :D
Yes, ni kawan sekolah rendah aku hehehhe

Tak terperanjatlah kalau terjumpa Hisham kann, hihihihihi

My parents and I :)
Tak adanyaaaaaaaaaa aku nak berjaya dengan keadaan aku sekarang ni kalau tanpaa mama ayah ku. Tanpa diorang berdua, tak adanya aku nak sarung jubah double line ni. Hence, credit for them! Thank you mama ayah! :D They are my biggest supporter,

My brother and I :)
4 hari sebelum graduate aku, adik aku kena pergi Sabah untuk lapor kerja di sana. Dia cuba untuk balik tapi tak dapat. So masa hari aku hantar dia p KLIA, aku bawak jubah konvo dan bergambar dengan adik aku dekat KLIA hahhahaha Eh biarlah ~ asalkan ada gambar dan kenangan adik aku dengan aku masa aku pakai jubah nie :) Even though he's not there during my convocation, he's always be here, right in our hearts :) Ahh gituuu! Hahaha


Convo kali ni aku rasa happy sangat-sangat sebab aku dapat satu sidang dengan cousins aku. Weh weh ~ bukan senang tau nak satu sidang dengan cousins kau dan yang paling best bila kau dapat imagine, semua family members kau yang lain pun akan ada! Wohoo!


So masa dapat tahu aku sama sidang dengan Epy, aku dah pakat dengan Epy nak kena jumpa dewan semua sebab nak amik gambar ramai-ramai :) Yelah ~ bukan senang kot nak dapat peluang macam nie :)

Tahniah Dr Epy hehehhe

My cousin, Dr Epy, my aunt - Su Mimi and me :)
Su Mimi ni sepupu kepada mak aku. Dia ni lecturer dekat UITM :) So masa dah lepas konvo, my mum call her sebab nak ajak jumpa :)

My mum, aunties, cousin and me
Haa finally, dengan semua family members yang ada
Dan takkan mudah lupaaa dengan yang ni --

Policy Analysis Gang hahahha

Ni baru gambar, belum video-video kami lagi ghihihi
How lahhh I want to start. Selain dari family members, budak berempat ni jugak lah yang selalu ada dengan aku time susah dan senang. Time study, time nak lepak, time nak main card games, time nak shopping, p jalan-jalan, p holiday -- dengan diorang je. Kalau tengok dekat IG aku, muka diorang je yang duk penuh hahahha Actually ada lagi members yang lain tapi hanya kami-kami je yang sempat sekali dengan Tirah. Tirah tak ada pulak dalam gambar -.-


Alhamdulillah, sempat pun bergambar dengan diorang :) Sebab memang dah plan nak keluar dewan je, terus pergi depan dewan, kalau perlu jugak -- bawak je family masing-masing depan dewan! Hahahahahha punyalaaaaaaaaaaaaaa kan nak dapat bergambar sekali :)

Me with Echa Sawal
Bermula dengan "Mai, nak teman aku pergi tengok Noh Hujan tak?" terus jadi kamceng sampai sekaranggg :) Banyak sangat benda yang aku dan dia share masa study dulu. Susah senang, bad mood, okay mood, hyper mood, teruk perangai, baik perangai semua adaaa dengan dia hahhaha Bab-bab duit memang dah tak berkira sangat dah, makan minum sekali, masak, study, jalan-jalan, tidur apatah lagi. Nangis sama-sama, gelak sama-sama -- pendek kata di mana ada dia, di situ ada aku aahhh hahahha


Thank you so much Echa for everything from A to Z. Kau lah banyak memgajar aku tentangg "Maii, kita ni perempuannn!" Hahahhahahah! Omg ~ tak boleh lupaaa semua kenangan kita p shopping, perangai tak tahan panas dan jalan kaki, nak lipstick merah etc hahahah Thank you also for always be there for me and terima baik buruk perangai aku dan direct je tegur aku kalau ada apa-apa

Me with Hafizzul Anas
Yang ni kawan yang palinggggggggggg kelakar pernah aku ada. There's always positive energy with him. A good listener and a good adviser too! Selalu cakap sekali, then dah. Kau jangan nak tanya lebih-lebih, kang kena maki hahahhaha Selalu buat benda susah nampak mudah dan senangg. Selalu murah rezeki sebab menang macam-macam pertandingan (menang RM 300 okayy untuk Karaoke AJL haritu) dan sampai sekarang murah rezeki dia, senang dapat kerja, senang tempat tinggal dan transport. Alhamdulillah


Thank you Anas sebab selaluuuuuuuuuu hmm ~ nasihatkan aku macam-macam, Kadang-kadang selit nota dengan penuh nasihat "Mai kau kena bla bla" . Always be there dan sentiasa buat kita nampak jalan selesai kepada satu-satu masalah. Oh yaa ~ gerak hati dia selalu betul sebab kitorang selalu "Anas, agak-agak apa yang keluar exam nanti?" and yessssssss ~ semuanya betul hahahha Thanks to him!

Iman Talib with me
Mamat ni memangggggggggggggg suka cari pasal dengan akuu. Kadang-kadang aku nak fokus buat kerja pun tak boleh sebab dia duk kacau aku. Hanya Allah swt je yang tahu betapa sabarnyaaa aku dengan perangai dia, mengusik tak tentu pasal, kadang-kadang menjerit, kadang-kadang tarik beg, kadang-kadang langgar, curi earphone aku, amik mp4 aku lepas tu letak atas tingkap library. Weh amendaaaaaaaaaaa hahhahahaha Adoi aku tak boleh lupa lah semua benda tue hahahahha


Tapi kalau aku susah -- yes sangat susah -- he's the one. Dia yang selalu ada dengan aku, tegur aku kalau ada apa-apa, nasihatkan aku macam-macam. Dah banyakkk kali dah aku susahkan dia tapi dia bersabor je. Selalu lepak dengan dia dekat mamak, borak-borak pasal semua bendaaaa yang berlaku. Oh ya, yang paling best kalau bab-bab on the spot punya plan esp kalau bab-bab nak pergi jalan-jalan, memang best.


So thank you so much Imannn! I owe you a lot tapi kau pun owe aku jugak kan? Hahahahhaahha Hanya Allah swt je yang tahu betapa banyaknyaa benda yang kau dah tolong aku, maka dengan itu aku akan terus bersabar dengan karenah dan perangai kau hahahhaha

Khalis Manan and me
Khalis ni dengan aku dah kenal sejak dari Diploma lagi, grad sama-sama, satu kelas sama-sama. Then terpisah sebab dia Degree dekat Dungun, aku pulak di Seremban. Tapi masih contact sebab nak tanya pasal study. Lepas tu eh eh masa Master ni -- jumpa balik! Hahahhaha Tak tahu pun dia sambung Master, tahu pun masa interview Master tetiba je dia panggil aku hehehe


Khalis ni banyak tolong aku. Sejak dari Diploma sampai sekaranggg. Masa Master ni pulak, banyak gaduh je dengan dia hahahhaha Aku lah yang banyak kenakan dia dengan di support oleh Iman, Anas dan Echa hahahhahaha Kesian Khalis kena kacau hehehe


To Khalis, thank you so much for being an awesome friend to me since 2010. Hahhaa Banyak sangat kau dan kereta kau tolong kita-kita semua pergi makan, pergi jalan-jalan dan kau tak pernah langsung berkira dengan kitorang :) Kau banyakk bagi idea-idea yang bernas, seorang yang sangat tenangggggggg sampaikan kitorang pulak tak tenang tengok dia tenang sangat hahhaha

Us with Ahmad & Nini

Thank you future mummy and daddy sebab datang konvo kami! :D
Satu-satunya gambar dengan Tirah, nasib baik ada hihihi
Eh Soleh! Hahahah officemate aku nii hihihihi

Gambar dengan gadis hot, Ija hahhaha :D Cantikkan dia?
Nak cari kerja mana pulak niii hahahha


Love
Awak kena lepas dengan mereka berdua sebelum dapatkan saya
HAHHAHAHA

Bye Bye UITM 
So officially, byebye UITM :) Six years we had been together and now its time for me to say byebye to you :) Thank you so much for all the memories, its been a tremendous journeyyy! Insha Allah, ada rezeki, ada mood dan jika ada peluang -- sambung lagi lepas nie :p

Whats next Mysara?

Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / begkite
Twitter : @mysaranewrie


You May Also Like

0 comments