A Question That Made Me Realize Something

by - Saturday, October 22, 2016

Assalamualaikum wbt


Hmm nak tulis something sebenarnya dekat blog tapi tak tahu nak tulis apa hahhaha


Semalam masa tengah lepak-lepak dekat office dengan colleagues aku, sambil-sambil dengar #Bajet2017, one of them asked me


"Mai, you suka lelaki yang macam mana?"
"He can commit with me, he can accept me"
"Thats too general lah Mai"


Then another colleagues asked me


"What criteria of a man that you're looking for?"


Weh weh weh ~ apa niiii? Aku terus macam blank and entah lah ~ Eh apa diaaa soalan susah nak jawab nie? Aku rasa soalan PAD 120 (Introduction to Political Science) aku masa Diploma dulu pun tak adalah sesusah macam nie weyh. Atleast bolehlah jawab sebab aku guna logik akal dan hafal point-point dia and lecturer aku luluskan aku masa final exam! Hihihi thank you Miss Fisha!


Okay berbalik kepada soalan kawan aku tadi, sumpah weyh aku macam "Eh apa dia eyh?" Eh entahlah! Aku sendiri tak tahu. Then another of my colleagues tanya aku "Takkan you tak ada ciri-ciri specific Mai?" Pergh ~ lagiilahhh aku blur blur dekat situ


The point is even myself dont know what I'm looking for. I dont know what to be expect. I dont know, I dont know and I dont know. Thats it. Hahahhaha



Susah sebenarnya nak jawab soalan yang macam nie, apatah lagi kalau ianya melibatkan benda yang kita sendiri tak pasti. Bukan tak mencari atau tak mencuba tapi entahlah ~ nak kata aku malas mencari, tak jugak. Nak cakap aku ni memang tak mencari langsung, langsung lah menipu hahhahah I think I'm okay with "Just with go with the flow" Tapi sampai bila noksss?


Marilah kita berdoa sahaja, mengharapkan yang terbaik dari Allah swt. Semoga Dia memperkenankan doa-doa dan bertolak ansur dengan segala permintaan kita. Sometimes, kita rasa kita rasa ianya terbaik untuk kita tapi ianya tak. Dan ada benda yang kita langsung tak nak atau tak terfikirkan langsung untuk dapatkannya tapi at the end of the day, Allah gave us that.


Bayangkan, kalau sekarang pun kita dah mampu sayang-sayang sangat dengan benda/orang yang salah ; apatah lagi kalau kita dah jumpa dengan benda/orang yang betul? Allahurabbi. 


So far aku memang happy dengan family, dengan kawan-kawan aku. Circle of my friends getting bigger lepas aku dah start kerja nie. Macam-macam perangai dan cerita yang aku jumpa dan dengar yang slow slow buat aku jadi lebih open. Yang penting, semua kawan-kawan aku ni memang masuk air hahhahahah


Nak layan youtube jap. bye. Happy weekend everyone!



Facebook : Mysara Newrie
Instagram : mysaranewrie / serumforyou
Twitter : @mysaranewrie

You May Also Like

0 comments