Mengupdate blog tak salah kan??

by - Friday, November 06, 2009

Salam. Dah lama tak update blog kan?? Haha. Maaf semua kawan2 ku. Sekarang ni aku masih kat sekolah lagi, sedang berhempas pulas untuk menghabiskan semua kertas2 trial dari negeri2 lain. Antaranya Pahang, Perlis, Kedah, Selangor, Kelantan, Johor dan bla bla bla. Aku perhatikan semua bentuk soalan 2 lebih kurang sama je. So aku harap2 sgt untuk SPM nie semua soalan aku dapat jawab. Amin.. ~!

Anyway, start dari hari apa entah, kat Terengganu ni asyik hujan jer. Mula2 suka jugak lah tapi bila dah lama2 rasa cam, "haih..bile hujan nak berhenti nie?.." nak taw tak sebab apa? sebab banyak giler baju kotor. Bila basuh tak tahu nak sidai kata mana dan kalau sidai kat ampaian 2 habis semuanya basah dan kotor balik. Haih, terpaksalah melanggar peraturan lagi dengan menyidai baju2 2 kat bilik kosong. Ni kalau Cik Nurhanani 2 taw aku dengan kawan2 aku buat benda nie, teruklah aku kena bambu dengan die. Haha.

Ok. Sekarang mari kiter tengok countdown SPM kat bawah 2. Tengok! lagi berapa hari lagi kan? So aku rasa agak takut dan berdebar jugaklah. Huhu. Yelah, SPM kan penentu masa depan kiter kan? Mula2 aku rasa cam "argh..!!tak mau exam lagi..!!" But what's da point aku cakap macam 2? macamlah aku nie ada Doremon yang boleh putar balik masa. So lama2 aku try cool down diri aku dan hadapi masa2 yang akan datang dengan hati yang tenang, sabar dan cuba untuk menjaga emosi aku sebaik2 nya. Yelah, dekat2 nak exam nie, emosi kan tak stabil. Kadang2 salah kecik je pown kiter boleh bengang tahap dewa. Aku tak mau ar jadi macam 2. Tak best doh..

Hurm ~ lepas grad dan malam perdana ari 2, ramai giler bawak hp pergi sekolah. Tapi honestly aku tak bawak pown ok. Aku rasa cam benda 2 serabut jer. Plus, kalau aku bawak pown aku tak da sapa2 yg nak msj ngan aku. Dengan Epy? aku rasa mak die dah amik kot hp dier. Huhu. Nway bufday dier 4hb baru2 nie pown aku da call die tapi dier tak angkat pown. Hurm.. ~
Ok. Sejak dua menjak nie, aku da gak ar layan perasaan aku sorang2. Aku da baca satu kisah nie. Kat Blues. Die cakap skrg ni susah nak cari gurl yang betol2 gurl. I mean a gurl yang tak pernah couple. Bukan yang itu ok! Hehe. Tak baik taw pikir yang bukan2. Ok. Sambung balik cerita. Yelah, dulukan gurl semuanya nampak sopan jer. Tak ada pown pergaulan bebas. Tapi sekarag ni? Korang pikir lah sendiri. Malas nak cakap byk2. Tepuk dada tanya lah selera masing2.

Hurm ~ [perasan tak aku asyik mengeluh jer? kenapa erk?] dah tak taw nak cakap apa. So aku rasa aku akan berhenti setakat nie jelah. Aku harap untuk SPM nie aku akan dapat straight A's. Insyallah. Aku nak happykan mama n ayah. Aku harap niat aku nie akan diberkati oleh Allah dan diperkenanNya. Amin. Aku pown da gak bernazar yang aku akan puasa 3 hari jika aku berjaya mendapat 9A. Insyallah. Aku akan cuba dapatkan 9A 2. 9A!!! Ko tunggu aku thn depan..! Aku akan dapatkan ko walau apa cara sekalipun..!!

p/s: raya haji nie dapat cuti selama 4 hari. Boleh balik rumah tapi semua budak2 batch aku berpakat tak nak balik langsung sebab nak study for exam Biologi. hehe. Anyway, dalam masa kitorang countdown untuk SPM, kitorang jugak sedang sibuk mengcountdown berapa hari lagi kitorang akan bersama kat Sester nie. Ni je lah sisa2 terakihir kitorang untuk bersama. Lepas SPM, masing2 bawak haluan masing2 dah. Lepas nie tak da dah kitorang nak kumpul sama2. Isk2..sedih pulak rasa..

Kepada Salman, aku taw ko baca blog aku nie. Honestly, aku enjoy giler dapat kawan dengan ko walaupun melalui hp dan ms. haha. Insyallah, hujung tahun nie aku akan turun ke Besut. Masa 2 kiter jumpa ok? Haha. psstt..jaga Ain ketat2 taw! Haha.


You May Also Like

1 comments